Boktrit over de friese zeedijk! ( zie de foto's!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Boktrit over de friese zeedijk! ( zie de foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 21:10

Lindy en ik vonden het na 3 boktritten drenthe tijd worden om zelf eens een rit te organiseren. We hebben de mooiste plekjes uit de omgeving opgezocht en zijn nu bezig de stukjes tot een leuke route te plakken.
In de eerste instantie dachten we dat er in de buurt niet veel mooie routes waren en we wilden ook geen rit maken die we zelf al duizend keer hebben gereden. We zijn toen een keer een hele andere richting uit gegaan en kwamen uiteindelijk bij de zeedijk uit. En het bleek dat er om en bij de dijk talloze leuke paadjes en routes zijn. En het is ook nog eens een mooie omgeving. We zeiden wel eens dat we baalden dat hier geen bos was in de buurt, maar deze omgeving is minstens net zo mooi.

Om alvast een idee te krijgen van de route hebben we grofweg bedacht hoe het eruit gaat zien, maar voor we alles precies gaan uitstippelen willen we natuurlijk wel weten of er eigenlijk wel animo voor is.

De route begint bij een restaurant aan de zeedijk, waar genoeg ruimte is voor autos en trailers. Vervolgens gaan we een stuk over en langs de dijk rijden, daarna zoeken we de leukste paadjes uit die ons in een rondje weer naar de dijk brengen en ook het laatste stuk gaat weer langs de dijk en komt uit bij het beginpunt. We plannen het dan een beetje half om half zodat je behalve de dijk ook nog wat van de karakteristieke omgeving ziet die er omheen ligt.
Halverwege komen we langs een mooie pauzeplaats,waar we een stukje het wad op kunnen. Daar staat iemand met wat eten en drinken.

We weten nog niet precies hoelang de rit word, maar we schatten tussen de 2 en de 3 uren. Maar dat hangt ook af van de mensen en hun paardjes die meegaan. Het word een rustig ritje maar we verwachten toch wel enige ervaring met buitenrijden van de mensen die meegaan. Het is geen omgeving die verkeers vrij is dus je paard moet ook een beetje makkelijk zijn met verkeer. We dachten zelf voornamelijk aan een ritje die het grootste gedeelte in een rustig draf en stap tempo gaat en tussendoor langs de dijk, waar een enorme brede berm is, nog een galopje. Er kunnen geen paarden worden gehuurd, dus het word een eigen paarden rit.

En natuurlijk na de rit nog even rustig bijkomen en bijkletsen in het restaurant evt onder het genot van een hapje en drankje wat daar natuurlijk te verkrijgen is.

We hebben ook wat foto's gemaakt, zodat jullie een beetje een beetje een idee kunnen krijgen van de mooie omgeving.

Afbeelding

De rit vind plaats in noord/west friesland langs de dijk, de startplaats is in de buurt van St Jacobiparochie.

We weten nog niet of hier animo voor is, maar we hebben wel besloten om een maximum van 8 personen te houden.

Wie o wie heeft er zin in een gezellige rit langs de zee?

(ps de organisatie word verzorgd door Lindy en mij samen, voor vragen kun je ons beide pben!)

Opgeven kan in dit topic [BM] [5 okt] Boktrit friese zeedijk!
Laatst bijgewerkt door Faline op 07-09-03 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 13:11

oktober is mij ook goed, ik kan eigenlijk altijd wel op zondags dus de keuze is aan jullie!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 19:22

Voor 19 october staan er ook nog geen meetings op de kalender, misschien komt dat wel goed uit??

Verder zijn de volgende datums op een zondag;

7 sept (maar dat is al vrij snel)
14 sept (en dan is er al een boktrit in het noorden georganiseerd)
Uit de volgende datums moet vast wel eentje te kiezen zijn, later moeten we het denk ik niet maken ivm met kouder/slechter weer enzo.
21 sept
28 sept
5 okt
12 okt
19 okt
26 okt

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 12:52

Wat vinden jullie van 21 september dan?

En we moeten het ook nog even over het tijdstip op de dag zelf hebben,
De foto's zijn aan het eind van de middag en 's avonds rond zonsondergang gemaakt, ik vind het er zelf aan het van de dag het mooist, dus dat zou mijn voorkeur zijn. Maar ik denk dat het jullie beter 's ochtends of begin van de middag past...?


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 14:39

Ik heb nog niemand gehoord over de volgende datums, een van deze dan maar?
28 sept is het dichtst bij (ivm de ijzers van Rinkja) en das 1 dagje voor mijn verjaardag dus wie weet trakteer ik dan nog wel op iets lekkers Vingers aflikken
of als de bovengenoemde datum niemand kan zijn er nog, 19 okt en 26 okt

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 10:15

Ik denk dat we moeten kiezen tussen 28 sept en 19 okt, 26 okt zou ook nog wel kunnen maar dan word het zo laat in het jaar.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 16:42

Ik vind 28ste ook goed

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 21:34

Ik heb nog even gekeken, de beste datums zijn 28 sept, 5 okt, 12 okt of 19 okt. Nu nog kiezen (Er is toch geen datum waarop iedereen kan dus ik heb de datums dr uit geplukt waar de minste mensen waren die niet konden)


En iedereen die nog iets te melden heeft over welke datum goed is, graag vóór het eind van de week (laten we zeggen zaterdag) dan stellen we dan definitief de datum vast.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:13

Wij zitten nu te twijfelen tussen 5 okt en 12 okt want ik bedenk net dat ik 28ste mijn verjaardag houden ga omdat het op een maandag zo raar valt. (ik ben de 29ste jarig) Dus dan word het toch 5 okt of 12 okt. (en als laatste optie de 19e okt, maar we willen zo vroeg mogelijk ivm het weer) Ik zal nog even overleggen met Lindy maar wat mij betreft houden we het voorlopig op 5 oktober. (tenzij er nog heel veel mensen bedenken dat ze dan niet kunnen)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 21:23

We houden het dus voorlopig op 5 oktober.

Je kunt je opgeven in dit nieuwe topic [BM] [5 okt] Boktrit friese zeedijk!

Verder willen we dit topic graag gebruiken voor sugesties ed over het tijdstip van de rit en andere dingen zodat het andere topic overzichtelijk blijft met definitieve info en alle deelnmers.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 19:22

*volcano* schreef:
We houden het dus voorlopig op 5 oktober.

Je kunt je opgeven in dit nieuwe topic [BM] [5 okt] Boktrit friese zeedijk!

Verder willen we dit topic graag gebruiken voor sugesties ed over het tijdstip van de rit en andere dingen zodat het andere topic overzichtelijk blijft met definitieve info en alle deelnmers.


Nog even voor de duidelijkheid, de definitieve datum is dus 5 oktober
De mensen die in dit topic hebben aangegeven mee te kunnen/willen die moeten zich dus nog een keer aan melden in het nieuwe topic! (en ook mensen die zich niet in dit topic hebben gemeld mogen zich natuurlijk in het andere topic aanmelden als deelnemer )
[BM] [5 okt] Boktrit friese zeedijk!

En het nieuwe topic is bedoeld voor definitieve info en de deelnemers lijst zodat die overzichtelijk blijft.
Overleg/discussies/vragen doen we in dit topic.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers