grote keientocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

grote keientocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 21:31

zijn er heel toevallig misschien ook nog meer bokkers, die van 27 juli tot 3 augustus mee doen aan de grote keientocht?
dit vroeg ik me laatst af.... omdat er zoveel mensen meegaan, en ook hier veel mensen zitten die een haflinger hebben.... lijkt me leuk in ieder geval... ik ga dus wel samen met een stel vriendinnen... nou ik hoor het wel!
groetjes ragna

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:32

Nee ik ga niet mee, ga wel naar Ermelo in september.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:05

Hetzelfde als SAKKIA Haha!
Leek me trouwens wel leuk om te gaan maar ik kan helaas niet..

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 22:06

aaaah jammer zeg... maar wat is er dan precies in ermelo??? tsja heb zelf een fjordje dus zo erg op de hoogte ben ik ook niet met al dat haflingergebeuren....

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:21

ikke!!!!!!! Haha! Tong uitsteken haha! Nou ja, 1 of 2 dagen dan...Knipoog (met zondag erbij..)

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 19:18

haha nou zeg dat meen je niet! Tong uitsteken ... dat wist ik nog niet! haha nee hoor gezellig!!!!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:16

Haha!

maar er zijn dus niet meer bokkers die mee gaan??

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 20:19

blijkbaar niet.... jammers.... Huilen

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:47

Zo komen NU voor mijn huis langs! Ik woon namelijk vlak bij het station in Stadskanaal. De paarden kwamen echt kledernat van het zweet van de wagons af. Ze hadden daar dan ook wel 3 uur ofzo opgestaan en dat bij een temperatuur van rond de 30 graden! Echt heel sneu. Er schijnen een stuk of 20 van de 100 paarden te zijn uitgevallen en 1 paard moest zelfs aan het infuus. De verzorgpony van een vriendin van me is net ook afgehaakt. Hij wil niet nog eerst 15 km richting exloo, terwijl hij hier in stadskanaal woont. Zijn paard is kapot en hij ook. Jammer maar ik vind het toch een knappe prestatie. Vanavond gaat Fokke Santos ophalen. Een halfbroer van Jitske die hij gekocht heeft, die liep ook mee met de keientocht. De stoet is inmiddels voorbijgekomen. Wat een prachtig gezicht!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:38

3 uur op de trein?? Verward ik meende een uur......:S
njah maakt ook niet veel uit he .... Knipoog

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:30

De tocht zelf duurde een uur ongeveer, maar ze moesten ook nog ingeladen en toen moesten de passagiers er nog op en de wagens met het tuig en toen moest alles er weer af. Dus al met al hadden die beesten er toch wel een hele tijd opgestaan. Bij sommigen drupte het zweet gewoon op de grond! Maar ze hebben het overleefd! Lachen
Mensen die ook in Stadskanaal waren: Hebben jullie dat lieve shetje gezien, die daar tussen de bielzen liep? Die is van mij Knipoog

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 19:08

haha ok dan hier ff een berichtje van mij.... ik zat namenlijk op de trein... Haha! Haha! met alle paardjes en mensen en hebben en houden.... zal ik es een klein verslagje doen van alleen het treingebeuren? (doe es gek Knipoog )

om 11 uur kwamen we in veendam aan.... we hadden een uur nodig om te laden, en alle wagons aan elkaar te zetten. Op het perron was het echt 1 grote stress bende... echt niet te geloven... het klapperen van hoeven in de wagons, mensen die dachten alles beter te weten, publiek (dat niet echt mee wilde werken) enz. het was de bedoeling om 12 uur te rijden, maar volgens mij werd dit net wat later.... In de trein was het ook echt niet om uit te houden, buiten was het warm, maar in de trein ook hoor!!! pfff

na 3 kwartier in de trein te hebben gezeten, waren we in stadskanaal... eerst alle mensen van de trein, en daarna pas de paarden... Er waren nogal veel mensen niet echt te spreken op de manier hoe alles was gegaan... de meeste paarden waren inderdaad kletsnat (die van ons gelukkig niet Haha! ) Toen de paarden van de trein waren, stond er water voor ze klaar (wat voor ons ook erg verfrissend was btw)
het was de bedoeling dat na 1 uur alles weer van de trein was... dit liep echter nogal uit.... we waren ongeveer om 13.00u in Stadskanaal, en 14.00u zouden we weer gaan rijden... dit werd pas tussen 15.00 en 16.00u. Opzich vond ik dit niet heel erg... zo hadden de paarden tijd om genoeg te drinken en weer wat bij te komen... wel was het erg warm, en was er niet veel schaduw... dat was wat minder. om 16.00u zijn we richting exloo gegaan, waar we om ongeveer 8u aankwamen...

Ik moet zeggen dat de keientocht errug leuk was... op hier en daar wat problemen na dan... ik heb echt een super week gehad!!!
die ervaring met de trein was ook wel leuk, je waande je echt even 100 jaar terug in de tijd...

Citaat:
Er schijnen een stuk of 20 van de 100 paarden te zijn uitgevallen en 1 paard moest zelfs aan het infuus


die van ons is ook uitgevallen donderdag... ook waren er een paar die niet op de trein wilden (de eigenaren wilden die stress niet hun paard aandoen) maar volgens mij hebben de meesten de laatste dag wel gelopen, en dus door de week alleen maar een paar dagen rust gehad

Citaat:
Mensen die ook in Stadskanaal waren: Hebben jullie dat lieve shetje gezien, die daar tussen de bielzen liep? Die is van mij


sorry die heb ik niet gezien... was veel te veel bezig met ons eigen paarden...