Verslagen van de dazenrit Fochteloërveen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Verslagen van de dazenrit Fochteloërveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 13:45

Om tien over half 10 had ik met Maaike afgesproken, zijn samen naar Bovensmilde gefietst. Onderweg reed Kitty ons al voorbij, behoorlijk op tijd!
Net bij de bewuste brug waar iedereen moest afslaan zagen we een trailer rijden: Lindy en *volcano*! Ze reden per ongeluk door maar kwamen al gauw weer de goede kant op.
Zelfs hoogzwangere Riëtte kwam nog even naar ons toe bij de brug Haha! nog even een praatje mee gemaakt, wie weet is ze dus nu wel aan het bevallen.
Toen verder gefietst naar het startpunt. Bijna iedereen was er al, alleen Alja en grooms Knipoog moesten nog arriveren. Met iedereen een praatje gemaakt, ondertussen wat dazen van me af slaand, ben ook nog gestoken Boos! Rotdingen.
Al gauw kwam Alja ook en stond iedereen klaar om te vertrekken. Ik kreeg de camera van JoyceB in gebruik, heb dus redelijk veel plaatjes gemaakt onderweg.
Het eerste stuk over het zandpad was het nog lekker, het was droog, iedereen had er zin in en Maaike en ik fietsen vrolijk mee. Toen we tussen de struiken waren kwamen er ineens wel ERG veel dazen op de paarden af, zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien en ben toch wel heel wat gewend. Vooral Rinkja en Goldy hadden er toen last van, na nog een stuk gereden te hebben werd ook Muzefee er hélemaal gek van.
Kitty heeft toen besloten dat ze terugging omdat het gewoon niet te doen was. Lindy, *volcano*, Alja en Irishje gingen mee terug, ze hadden een behoorlijk tempo om de dazen kwijt te raken. Arme paarden!! Ze zaten er werkelijk helemaal onder...
Maaike en ik zijn nog met de rest van de groep een stuk verder gefietst, zij durfden het wel aan om nog een stuk bos mee te pakken, wij zijn toen met de fiets rechtdoor gegaan en zijn weer naar de start gefietst.
Eerste groep was toen net terug. Alles was gelukkig goed gegaan
Nog wat gekletst en hier en daar wat cola uitgedeeld en toen gingen de mensen van de eerste groep huiswaarts omdat ook in de trailers inmiddels de dazen de paarden weer gevonden hadden.
Erg jammer dat de omstandigheden zo waren vandaag, maar niks aan te doen, volgende keer beter Lachen
Groep 2 kwam ook al redelijk snel terug. Toen zij afgezadeld hadden begon het onwijs te plenzen, Maaike en ik zijn toen even bij JoyceB in de auto gekropen. Toen het weer droog werd zijn we ook allemaal huiswaarts gegaan.

Ondanks de dazen en de daardoor korte rit heb ik het toch gezellig gehad. Leuke nieuwe mensen ontmoet en toch leuk gekletst, niemand was boos gelukkig Haha! kan nou eenmaal gebeuren. De omgeving (van wat ze er zo gauw van gezien hadden Knipoog ) vond iedereen wel erg mooi geloof ik, dus misschien van het najaar nog een keer proberen ofzo.

Toch bedankt dat iedereen gekomen is, zodra ik de foto's van Joyce heb zal ik ze plaatsen en tot de volgende keer dan maar!! Lachen

[BV] Eerste deel foto's dazenrit Fochteloërveen
[BV] Tweede deel foto's dazenrit Fochteloërveen
[BV] Foto's van de Fochteloërveenrit
Laatst bijgewerkt door Cody op 28-07-03 00:14, in het totaal 4 keer bewerkt

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:49

Ik weet wat het is, zoveel dazen, grote ellende!
Jammer van de rit! Ben wel benieuwd naar de foto's!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:12

Jammer dat het zo is gelopen, maar daar kon ook niemand iets aan doen. Vond het even goed wel gezellig
Het was wel even zweten op de fiets, want Cody leidde me over allemaal onbegaanbare weggetjes Extreme duivel
Het was leuk om weer eens wat andere gezichten te zien dan bij de andere Noorderboktmeetings. Ook leuke paarden en pony's allemaal, ik hoop dat ze weer een beetje zijn bijgekomen van die rotbeesten! Overigens had Andrew het goed voor elkaar, met z'n uitrijvliegendeken, ideaal!
Ik heb ook nog een aanntal foto's gemaakt. Ik zal ze vanavond of hooguit morgen op de computer zetten.

Ik hoop dat deze rit in het najaar nog een keer gehouden wordt. Dan zijn er vast niet zoveel prikbeesten. En misschien kan ik dan ook mee met Saar Lachen
Laatst bijgewerkt door maaike_vdv op 27-07-03 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:13

Oh, krijg gelijk flashbacks van België. Wat een zwermen kunnen er bestaan. *brrrr...*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:23

Ja,ondanks de dazen was het toch leuk.De omgeving was prachtig,en we hebben weer leuke bokkers gemeet.Ik ben wel blij dat we zijn omgekeerd,het kon gewoon niet langer.Soms had Rinkja echt aan beide kanten zo'n 100 dazen zitten,niet eens overdreven.Janke heeft het er de hele terugweg nog over gehad. Haha! Toen rinkja weer in de trailer stond had ze overal dikke bulten en het bloed sijpelde langs haar borst,ik had dus echt niet verder kunnen rijden.Ze werd ook helemaal gek van de muggen en wilde er steeds vandoor om weg te rennen voor de muggen.Terwijl ze verder eindelijk eens rustig was.Met de vorige boktritten deed ze altijd zo opgefokt,omdat alles vreemd was,en daar begint ze nu eindelijk aan te wennen,maar toen we eenmaal in het bos waren werd ze gek van de muggen.En zij niet alleen,Muzefee werd idd ook helemaal gek,en goldy was ook de pineut.
Maar Rinkja is thuis afgespoeld en ligt nu lekker te rollen in het land.
We doen dit gewoon een keer over,als er straks minder dazen zijn,en dan kunnen we misschien ook nog een paard voor jou regelen Marije!
Want zonder de dazen zou het een hele leuke rit geweest zijn!

Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:34

Ondanks de dazen vond ik het wel erg gezellig.
Helaas heeft Muzefee de hele rit in piafferend en af en toe in een verzamelde galop afgelegd. Het was niet te doen en ze werd er helemaal hysterisch van. Op een gegeven moment had ik ook zoiets van: ik ga terug. In een aardig tempo zijn we terug gereden naar de trailers waar we hebben genoten van een appeltje(paard) en een bekertje cola(ik).

Het is wel erg mooi daar in de omgeving en ik wil er ook zeker nog een keer weer heen. Maar dan als het dazenseizoen voorbij is...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:55

Ja,maar deze rit doen we later zeker nog eens over! Lachen

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 15:19

Jammer dat het er zoveel dazen waren. Boos!
Volgende keer beter, misschien kan ik dan met Donja ook wel mee.
Groetjes Judith

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 15:28

Ik vond het ook erg gezellig en leuke nieuwe mensen ontmoet Haha! , en idd jammer van de dazen.
Wij (in het groepje wat doorreed) zouden ook huiswaarts alleen omdat wij nog wat hoop hadden OK dan! hebben we nog een stukje bos en zandpad meegepakt in draf en stap en daar was het best te doen met een lekker windje erbij dus heb nog erg genoten van de rit Haha! maar...
Die kunnen we nog wel een keertje overdoen want het was erg mooi en gelukkig goed geregeld, er was zelfs wat lekkers voor de paarden .
Afsponzen daar hielp moeder natuur mij nog even mee tijdens de buien toen we terug waren maar het was wel even verkoelend.
Kitty gaat het weer een beetje na de kopstoot?
Nou ik hoop jullie allemaal binnenkort weer eens te zien onder gezellige omstandigheden.
En ben erg benieuwd naar de foto's Cheese! .

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:44

Ik heb al een paar foto's naar Marije gestuurd, maar vergeten ze te verkleinen, ik hoop dat ze zo nog in haar mailbox kan Knipoog

Ik vond het een enorm mooi gebied, en het lijkt me heerlijk dit nog eens over te doen zonder dazen, zodat we een paar uurtjes hier rond kunnen struinen! Andrew heeft zich (mede door vliegendek denk ik) super gedragen en ik ga steeds zorgelozer een boktrit in Lovers Bloos!

tammetineke
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: BOVENSMILDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:56

Ondanks dat de rit wel erg kort was,hebben we (Lammert en ik)wel genoten. We hadden jullie graag iets meer van onze achtertuin willen laten zien. De volgende keer gaan we graag weer mee.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:21

tammetineke schreef:
Ondanks dat de rit wel erg kort was,hebben we (Lammert en ik)wel genoten. We hadden jullie graag iets meer van onze achtertuin willen laten zien. De volgende keer gaan we graag weer mee.


hee tammetineke,he je je toch ook maar aangemeld hier bij bokt Knipoog OK dan!
Ja het was heel erg jammer he van die rottige rot dazen Boos! ik moet ook eerlijk zeggen ik heb er nog nooit zoveel bijelkaar gezien
Maar ondanks dat hebben we toch nog een leuk ritje gemaakt,en Minco heeft zich keurig gedragen OK dan!
Deze rit moeten we zeker een keertje over doen en dan wat langer Knipoog
Ga jij ons dan weer gidsen Tineke?
Laatst bijgewerkt door minkieboy op 27-07-03 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:59

alleen als ik ook mee mag, of niet Tineke?

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:00

wanneer komen de fotos??????
nee ben niet ongeduldig

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:03

Ja,fotooooos Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 20:14

"tammetineke" wat een grappige boktnaam Haha! Leuk dat je je ook aangemeld hebt!!

Ik zal mijn mailbox eens openen, kijken wat daar voor leuks in staat Knipoog

Dus iedereen vond het toch gezellig? Mooi, ik vond het ook leuk hoor OK dan! Kort maar krachtig, maar misschien een leuke impressie voor de èchte rit zonder dazen zullen we dan maar zeggen!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:23

Zeker weten Cody,als ik kan ga ik de volgende keer zeker mee Haha!
En dan maar hopen dat al die dazen het pijpje uit zijn

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 20:29

Ik denk dat er heel wat zijn doodgemept vandaag maar d'r is geen beginnen aan Haha!

En dan te bedenken dat ik nog had bedacht dat ik een grote fles vliegenspul zou maken voor onderweg, maar ja, of het veel geholpen zou hebben? Ik vraag het me af...

[BV] Eerste foto's dazenrit Fochteloërveen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:52

Wat een horror en jammer van de rit Scheve mond

En volgende keer ben ik er wel bij

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:29

Heel gezellig Paul!!! Ik vroeg me al af waarom je er niet was, maar hoorde dat er iets was met je paardje?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:11

Jeetje, wat jammer van de dazen! Ik ken het maar al te goed, niet fijn... Scheve mond

Maar blij te horen dat het gezellig was! Voor herhaling vatbaar dus, buiten het dazenseizoen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:04

Jammer van die dazen, de omgeving ziet er verder erg mooi uit.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:05

Als ik er alleen alweer aan denk begin ik denkbeeldig alweer allemaal dazen van me af te slaan *BRRRR*
Rinkja zat er op een gegeven moment helemaal onder, op alleen 1 kant van dr hoofd zaten dr wel al zo'n 20! En dan de rest van haar lichaam nog. En ook op Lindy dr chaps en broek zaten dr ongelofelijk veel. Goldy had er gelukkig net iets minder last van dan Rinkja, maar gek werd ze dr wel van. Ik heb haar nog nooit in zoveel verschillende houdingen tegelijk gezien! (ook nooit geweten dat ze zo lenig was)..
Ik vond het super jammer van de rit, want het was verder heel gezellig, het was een leuk groepje en de rit was goed georganiseerd! Maar ja aan zóveel dazen kun je weinig doen!
Ik hoop iig dat we de rit nog eens herhalen, maar dan wanneer die rotbeesten dr niet zijn!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:31

Minco was zo onder de indruk van al die paarden om hem heen en de vreemde omgeving,dat ie maar weinig last had van de dazen Haha!
Hij(en ik ook natuurlijk )had het geloof ik prima naar zijn zin OK dan!
1 ding weet ik nu al wel,wij gaan vaker mee met boktritten OK dan! Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:24

bij bovensmilde zijn jullie het Veen dus ingegaan! Ik hou me aanbevolen voor de volgende rit, Gam is aan de beterende hand!