Groooote meeting + foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Groooote meeting + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 22:09

Jaa, afgelopen zaterdag was het dan zover, eindelijk zou ik die reuzepaarden van Craignethan weer zien! 'S ochtends ben ik heel vroeg in de trein gestapt, wat nog best lastig was, aangezien ik die nacht/ochtend ervoor niet erg vroeg was gaan slapen Gaaaap
Na een kleine 3 uur in de trein te hebben gezeten kwam ik veel te vroeg aan op het station. De NS had zowaar een snellere verbinding gehad OK dan! Pling .
Na een minuutje of 10 kwam Roel aanrijden, eerst nog wat te drinken gehaald en daarna naar de Ark gereden, het asiel waar de shires en Duncan staan. Jee, wat een mooi asiel is dat zeg! Ik heb geprobeerd zo min mogelijk naar de zwervertjes te kijken, want ik had ze volgens mij zó meegenomen *LOL* .
Toen ik aankwam waren Jacqueline (Bayazo) en Liesbeth (craignethan) Duncan en Bonnie al aan het poetsen. Ze hadden besloten om een grote paardenwissel te doen. Zoiets als de stoelendans, maar dan anders. Tong uitsteken
Ik mocht op Rhona rijden, de grootste van het stel. Daar had ik al een keertje opgezeten, zonder zadel, maar nu mocht ik meerijden in de les, met zadel. Wel spannend. De les zelf stelde niet zoveel voor omdat het verschrikkelijk heet was. De paarden zweetten dan ook al na 3 minuten, ook al omdat Bonnie en Rhona pikzwart zijn, dat trekt lekker de hitte aan. Ik vond het heerlijk om op die paarden te rijden, al merk je eerlijk gezegd niet zo verschrikkelijk veel verschil wat betreft rijden op een 'gewoon' paard. De enigste verschillen die er zijn, zijn de grote brede hals, het opstijgen en het aansingelen. En ze zijn echt stukken rustiger.
Ik vond ze alle drie heeeeel erg lief en het was superleuk om nu eindelijk eens een keertje Duncan gezien te hebben!

Na het rijden hebben we de paardjes lekker afgespoten en weer in het land gezet. Daarna kreeg ik een rondleiding door het asiel, met jonge katjes, lieve hondjes en kleine puppy's. Dat was zoooo lief en schattig en moeilijk. Ik moest me verschrikkelijk hard inhouden om ze niet stiekem allemaal in mijn broekzak te stoppen *LOL* . Maar het is me gelukt. Wel liep er een nestje kalkoenen rond, en na wat vangpogingen kreeg ik er 2 te pakken en Roel 1. Heb toen de 2 leukste mee naar huis genomen voor op de boerderij.

Maar voor ik naar huis ging hebben we nog met 2 hondjes uit het asiel gewandeld. Ik mocht ze zelf uitkiezen. Dat was heel erg moeilijk hoor, want ze waren allemaal zo lief. Uiteindelijk koos ik voor een jackie en Liesbeth voor een kruising labrador-puppy. Was heel leuk om mee te wandelen, alleen toen we later met Duncan gingen wandelen om hem grasjes te laten eten, was hij toch een stuk liever en gehoorzamer Haha!

Na al het gewandel en afschied genomen te hebben van alle lieve beestjes in het asiel, ben ik met kalkoentjes, flesje water en al m'n rotzooi weer in de auto gestapt bij Liesbeth en Roel. Op het station aangekomen heb ik nog een heerlijk ijsje gekregen *mjammie* Vork En daarna met de trein weer 3 uur terug. Je wilt niet weten hoe vaak ik heb gehoord:
Iemand: "Wat zit er in die doos?"
Ik: "2 kalkoentjes"
Iemand: "O, da's lekker met kerstmis"
Ik: "Sstt.. dat mag u niet zeggen, daar krijgen ze een minderwaardigheidscomplex van".
En dan keken die mensen weer heel raar Haha! Ja, sorry ben ook maar een beetje gek.
Anyway, ik ben goed thuis aangekomen, heb de kalkoentjes op de kinderboerderij gedropt en daar zitten ze nu nog lekker in een groot hok met heel veel vriendjes. En ze zijn gisteren en vandaag platgeknuffeld door een paar kindjes.

Liesbeth, dankjewel voor die superleuke dag!

[edit]titel aangepast [/edit]

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:42

Ja, het was echt gezellig! Het puppie waar ik mee wandelde vond Assie veel liever als mij en huppelde dus vrolijk de hele tijd achter Assie aan Boos! . Duncan was inderdaad veel liever als de hondjes Lovers .

Voor fanatiek rijden was het echt veel te warm, daarbij zitten er nu zoveel honden in pension dat de instructeur niet echt meer te verstaan is Haha! , dus was het een beetje voor jezelf prutsen.

Hier wat foto's van Assie op Rhona Cheese! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb helaas geen stills van de puppie-labradors (die binnen 1 uur allemaal een nieuw tehuis hebben gevonden OK dan! ) wel van de kinder-kattenkamer:

Afbeelding

Afbeelding

Ben heel erg benieuwd hoe de koentjes eruit zien als ze groot zijn Cool .

En we doen het nog een keer over als het niet zo warm is!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:45

Heey dat zijn Coonies of niet??? Haha! Leuke foto's. Dat je op dat kasteel durft zeg Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:05

Echte zwerf-huis/tuin en keukenkatten Haha! Heel lief en zonder papieren, vooral op voorraad in de kleuren zwart/wit!

Het kasteel is heel erg lief, een beetje lomp, dat wel, maar niet eng, toch, Assie?

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 23:43

Jee, ben heel erg blij met de foto's! Ze zien er leuk uit! En ik had het ook echt niet door dat Roel aan het filmen was toen ik bij de katjes zat. Een van die kleine katjes die vond mij megalief, die sprong op schoot en wilde gekroeld worden en toen moest ik me heel hard bedwingen, echt waar!

Rhona was echt supersuperlief! En een beetje lomp, maar vooral heel lief. En niet eng . Maar dat vind ik niet zo snel van een paard. Ik mocht zelfs van Rhona op haar rijden Knipoog

Die foto van onderaf is wel leuk, dat geeft een nog grotere en imposantere indruk. Met mijn houding ben ik stiekem eigenlijk ook wel tevreden, ik zit niet verschrikkelijk krom. En die spijkerbroek, die reed ook wel lekker moet ik zeggen, het ziet alleen niet zo netjes uit.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:26

Dat ziet er leuk uit zeg!
Machtig zo'n groot paard erg mooi!

En die puppies en kittens had ik ook niet moeten zien.....
Ik wil het liefst zoveel mogelijk beesten om me heen verzamelen. Helaas woon ik nog bij mijn ouders en is de afspraak: geen beesten meer.
Zucht.... als ik ooit nog rijk wordt en een grote boerderij heb dan.....

En by the way je houding ziet er ook goed uit hoor!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 23:28

gave foto's
lijkt me echt prachtig rijden op zijn groot paard *LOL*
en de kittens zijn echt cool

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 02:33

Bedankt voor het compliment over m'n houding, valt mezelf ook niet tegen, maar misschien heeft Liesbeth net de beste stukjes eruit gehaald. Was nl een filmpje toch?
Ik vond het iig superleuk en moet snel weer eens over toch?
Op die eerste foto zie je ook heel goed die bos manen en die brede nek van Rhona. En ook hoe bezweet ze al was na 1 rondje draven, door de hitte

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:43

Ziet er echt gaaf uit.
Ik kom ooit ook nog een kijkje nemen in jullie asiel hoor!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:16

he asiel de ark!!