verslag Holten (aanvullingen zijn welkom)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 19:25

Eindelijk, nog een reactie van iemand die bij de Holterbergrit was, en hoe! Ik zou vrijdagavond al gaan helpen, was extra vroeg van huis weggegaan maar reed meteen bij Utrecht al een file van 20 km in op de A28... Anderhalf uur naar Hoevelaken, dat 30 km verderop ligt *frustratie* en toen nog ruim een uur naar de Holterberg. Maar gelukkig was er nog genoeg te doen toen ik ein-de-lijk om kwart voor 9 in Haarle aankwam. Het leukste werk was nog het afplakken van de omleidingsborden op weg naar de manege, de gemeente had beloofd om ze weg te halen maar helaas waren ze dat vergeten. Dus toen stonden Maarten en ik 's avonds om een uurtje of 11 op een verlaten landweg te goochelen met vuilniszakken en plakband, bijgeschenen door de koplampen van Maartens auto Haha! .

Voordat we goed en wel sliepen (in het juryhok boven C Lachen ) was het een uurtje of half 2. Hoewel, sliepen: die !@#$% muggen hadden ons goed te pakken. Vooral mij, de volgende ochtend zat 1 oog half dicht en m'n hele gezicht zat vol bulten. Ja fijn... Nog fijner toen ik op de vroege ochtend ook nog een haak van een sleutelhanger dwars door m'n vinger kreeg, gelukkig niets ernstigs, maar als je ooit een vishaak in je vinger hebt gehad weet je wat ik bedoel (gelukkig had deze nog net geen weerhaak... *auw*).

Anyway, om 7 uur kwamen de eerste mensen voor koffie. Dat waren de mensen die met hun paarden op het parkeerterrein hadden overnacht. Ongelofelijk brave paardjes, je zet een paar prikpaaltjes neer met een lint er omheen en ze denken er niet over om te ontsnappen! Men had wel wat moeite met wakker worden, maar het was dan ook nog wel erg vroeg. Tussen 7 en half 9 zijn we nog druk geweest met alle voorbereidingen voor de eerste starts (Maarten, Michiel en ik achter de koffie-en-broodjestafel) en toen was het voor mij tijd om er even een paar uurtjes tussenuit te gaan: 'eventjes' naar de Levade in Ermelo en weer terug om m'n zusje te helpen met losrijden en voorlezen Lachen . Zowel op de heen- als op de terugweg met 140 over de A1 gescheurd (Bart: "Oh, dat mag niet!" Schijnheilig), zodat ik er maar 35 minuten over deed ipv de 45 minuten in een normaal tempo. Op de terugweg was ik daarom exact (yep, 2 minuutjes speling!) op tijd op Laudine en haar vader te zien aankomen bij de P/A. Bart, Heike, Laudines moeder, Guinnifer en Lidwien waren weer fanatiek aan het groomen en ik heb ook nog een paar flesjes water over de paardjes mogen uitkieperen voordat ik weer naar de andere kant van de Holterberg moest om wat dingetjes te doen op het secretariaat.

Vanonder mijn partytentje kon ik mooi de binnenkomende ruiters in de gaten houden. Behalve Laudine en haar vader deed ook Mandy (Navy) mee. Manon (Nonnie) kwam ook nog langs met vriend en hond (die van haar usericon) en toen waren er weer een paar meetingen geboren Haha! . Ondertussen stond de soep op en lagen de gehaktballen lekker te pruttelen in het vet - volgend jaar wel aan dat bordje VET-KEET denken hè jongens! Haha! ) en tegen een uurtje of 3 waren alle deelnemers weer binnen, zelfs die arme IJslander met een pols van 80...

Aan het eind van de middag was er natuurlijk nog de prijsuitreiking. Het mooiste moment van de dag vond ik het moment dat de oudste deelnemende pony, Happy (26), van de organisatie (= ouders van Maarten) een beker kreeg met daarop de tekst 'Hulde aan Happy'. Zijn baasje was helemaal ontroerd en dat werd nog versterkt toen ze ook nog tweede in hun klasse bleken te zijn! Op de uitslagenlijsten zag ik dat de laagste gemeten pols 36 was, bij 4 paarden, en daar was Happy er eentje van (Laui, Hercules trouwens ook!). Ongelofelijk hè, zo'n oud paardje en dan nog zo fit!

Na de prijsuitreiking zijn we met z'n allen (zo'n 20 man helpers) gaan opruimen en om 8 uur zat het er voor mij op, want mijn ouders wilden me ook nog graag even zien. Het was een hele leuke dag, erg goed georganiseerd ook (applaus voor Maarten en z'n familie!) en hopelijk ben ik er volgend jaar weer bij, maar dan als deelnemer! Ik heb Lautje al zo gek gekregen dat ze me Ameretto wil lenen, dus dat wordt vanaf het voorjaar trainen, samen met Maarten en Jelka! En als Ilona en Jurga dan ook nog mee doen, dan is ons team compleet! Mmm... maar nu eerst maar afwachten of ik er in het voorjaar nog steeds zo over denk... De Holterberg is zowel voor Maarten als voor mij een thuiswedstrijd (ik reed er vroeger al bijna wekelijks met Manjo), dus de weg kennen we in ieder geval... Haha!

Dit zandpad bijvoorbeeld was Manjo's favoriete voluit-zo-hard-als-je-kunt-en-zo-hard-als-je-korte-beentjes-je-kunnen-dragen-in-keiharde-rengalop-pad... Haha!
Afbeelding
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone - but it takes a lifetime to forget someone.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-02 20:59 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers