Merrie keuring NMPRS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Merrie keuring NMPRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 20:55

Zijn er nog meer die naar de merriekeuring van het NMPRS gaan?

Het is op zaterdag 9 augustus in Bunsschoten (manege Groenendaal ofzo iets)

Ik ben er met hon en myst, Meavey is er met paardjes, gok dat Mika (met of zonder paardjes??) er ook is

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:58

Jeps! Haha!
Ik ben er met mijn kleine mannetjes en hun moeders.
Wie nog meer???

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:27

ik heb geen vervoer voor Sar..... anders had ik hem wel ingeschreven, verders kijk in mijn vriend wel even lief aan.... (paar maanden geleden al gedaan hahaha)

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:39

Heel misschien moet ff kijken met vervoer enz

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 06:13

Wij zijn zeker van de partij, maar ben nog heel hard aan het dubben wat voor paardjes ik meeneem....
Waarschijnlijk laat ik sowieso de nieuwe paardjes uit de usa thuis, die zijn nog lang niet goed op hun gemak, de jaarlingen blinken zeker nog niet uit qua conditie, dus die krijgen gewoon de tijd om helemaal te wennen aan voer/klimaat enz enz....

Waarschijnlijk neem ik sowieso Mika en haar veulen mee, wat trouwens al geboren is maar wat ik nog niet op bokt heb gezet vanwege tijdgebrek, ze staat wel op mijn site... En misschien Shamila, Nicky en Diana, maar ik twijfel nog heftig.... Haha! Mika moet sowieso voor stamboekopname, had eigenlijk vorig jaar al gemoeten maar toen stond ze bij de hengstenhouder....

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:41

Ik ben ook van de partij, hoop ik, mijn jaarlingetje moet nog een paspoort hebben. Maar heb in iedergeval alles naar ze gefaxt.
Dus ik neem Pauleen mee en Sientje.
Pauleen is trouwens wat koehakkig, we zijn al met bekappen aan het corrigeren, heeft iemand nog andere tips ?
En worden jullie merries geschoren ?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 12:10

waarom zou je een merrie scheren als ze glad in het haar zit? Myst wordt wel geschoren, en in jou geval met je jaarlingen zou ik het persoonlijk ook overwegen (tenzij ze netjes glad in het haar zitten)

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:19

Ik neem maar 1 jaarlingetje mee, die andere had ik de manen van geknipt als experimentje maar daar heb ik grote spijt van, ik durf haar op deze manier niet op de keuring te brengen.
Die jaarling zit glad in het haar keurig zelfs, ze glimt helemaal. Pauleen de 3 jarige wat minder, die is natuurlijk ook nog eens schimmel maar heeft een dikkere vacht.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:06

Veulens scheer ik wel, maar de volwassen merries niet hoor. Zag ze wel op de keuring lopen vorig jaar ik vond het niet mooi.
Als je het doet, doe het dan niet vlak voor de keuring, zie je al die strepen nog.
Mijn Show Girl had 2 jaar terug 3 weken voor de keuring nog een enorme baal wintervacht erop, die heb ik toe wel geschoren, maar daar zag je op de keuring niks meer van. Ongeschoren zijn hun kleuren veel dieper en glanzender, daarom scheer ik nooit erg kort voor de keuring, de veulens gaan 2 รก 3 weken ervoor onder het apparaat.
Alleen de sokjes baarden enzo worden er even netjes afgetrimd.
Heb er wel zin in! Haha! Hoop jullie allemaal te zien daar, wel even komen voorstellen hoor! Knipoog

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:02

Het was nog even spannend maar ik mag ook meedoen dus zal met mijn 2 shets ook aanwezig zijn !