moeder de gans en haar kuikentjes op stap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

moeder de gans en haar kuikentjes op stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 23:30

edit: de eerste foto's vind je hier: [MV] Foto's Moeder de gans en haar kuikentjes op stap

We hadden allemaal heel erg naar deze dag toegeleefd: vandaag zouden Jola (Jolanda), Minne (An), Bunbun (Vicky) en ik Dorine bezoeken.
Gisterenavond ondernam ik al een deel van de reis: met de trein richting Vicky. Daar zou ik blijven overnachten en vandaag samen met Vicky verder door reizen naar Jolanda (die dan ging chauffeuren tot Zevenaar)

Net aangekomen bij Vicky, kwam er een telefoontje, met slecht nieuws: we zouden Dorine niet kunnen bezoeken. Bij de pakken blijven zitten helpt Dorine ook niet, dus na kort overleg werd besloten om er dan gewoon een gezellige dag bij Jolanda van proberen te maken.
Samen met Vicky heb ik nog midden in de nacht nog pastasalade staan maken, onze lunch voor vandaag.
Om halfvier lagen we dan toch eindelijk in ons bed, om rond negen uur alweer te moeten opstaan. Na een ontbijt van croissants (dank je Hans!) stapten we om elf uur vol spanning op de trein, om een uur later aan te komen in Kapellen. Op de trein werd de tijd nog goed gebruikt om foto's te ordenen in mapjes.

In Kapellen aangekomen zagen we nergens de "lange zwik" die ons zou moeten ophalen (Jolanda Knipoog ) Opeens hoorden we een auto voor de overweg toeteren en zagen we vanuit het raampje een lange arm naar ons zwaaien. Na enige twijfel besloten we dat dat Jolanda moest zijn, die lange arm immers... }>

Bij haar thuis gekomen moesten we natuurlijk meteen kennis maken met de katten (Lady, Silver en Bengel), de nijntjes (alhoewel, tjes?) Quick en Spot, en de kippen en hanen.
Meteen hebben we ook de locatie gechecked op mogelijkheden voor de BBQ over 2 weken.

Op An hebben we wat moeten wachten, maar dat maakte ze goed met een (heerlijke) fruittaart. Na eerst de hongerige magen gevuld te hebben, kwam het tot een ronde foto's kijken: van elkaars dieren en van de Dorine-dag. Ook de gedichtenbundels kwamen boven, waarvoor nog dank Laui!
Vervolgens kwam het tot een tijdje "tetteren", waarna we besloten naar Mistral, Jolanda's paard, te vertrekken.

Eerst hebben we nog een tussenstop gemaakt bij een polowedstrijd. We sprongen er tamelijk in het oog tussen al dat bourgoisie-volk, zo in onze rijkleding, maar dat kon ons niet deren, in tegendeel, we hebben er heel wat afgelachen.
Na een tijdje bij de vrachtwagens en paarden gekeken te hebben, gingen we aan de zijkant van het veld zitten, achter de touwen die de afsluiting voor het publiek vormden. Sommigen waren even ongerust over een bal tegen het hoofd gespeeld te krijgen, maar we zaten toch aan de zijkant, daar wordt zo'n bal toch niet naartoe gespeeld?? eehhhh, blijkbaar af en toe toch wel, want opeens vloog er een bal loeihard over onze hoofden heen, oeps...

Op weg naar de auto spotte An nog een rode Jaguar cabrio, waarop ze zich even "uitleefde"...
Minne schreef:
Van zo'n auto krijg ik een nat plekje


En dan: op naar Mistral! Die vond de aandacht van al die vrouwen geweeeeeeldig. Een propere vent als hij is, was hij snel gepoetst en schoon. (nu ja, we stonden ook met z'n drieën te poetsen *penny*)
Na opzadelen: op naar de binnenbak. Het was de eerste keer dat Mistral alleen in de bak gereden werd, maar dat ging prima.
Na Jolanda was het dan onze beurt.

Aangezien we alledrie kleine "dopkes" zijn, was niet iedereen even happig om op een paard van 1,73m te klimmen. Dus ik maar eerst Tong uitsteken
Ik rijd al jaren alleen maar buiten op een kleine D-pony met vrij korte gangen, dus het was wel even wennen aan Mistral's laaaaaange hals, ruime gangen en hoge opwerpen!
Het was hard werken, maar ik heb enorm genoten en vooral op die korte tijd veel geleerd.
Na mij kwam Vicky, en uiteindelijk ook An. Ook voor hun was het hard werken. tja, vliegjes op zo'n groot paard he Knipoog

Teruggekomen bij Jolanda, hebben we de taart nog soldaat gemaakt, en ze was erg lekker Vingers aflikken Vingers aflikken Na nog wat babbelen was het voor Vicky en mij alweer tijd om op de trein te stappen. We hebben net niet meer aan de gevolgen van de treinstaking hier in België kunnen ontsnappen, maar gelukkig was er privéchauffeur Hans nog Haha!

Al bij al hebben we ons allemaal geweldig geamuseerd en veel lol gehad. Af en toe leek het net moeder de gans (Jolanda) die op stap was met haar kuikentjes, ze is toch zooooooooooo groot he Bloos
Het was heel erg leuk, maar toch bleef de gedachte aan Dorine de hele tijd in mijn achterhoofd. Want de reden waarom we deze dag zo hebben doorgebracht, was helemaal NIET leuk Huilen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:44

Ik heb me vandaag ook kostelijk geamuseerd! Haha! Van het "hoogteverschil" heb ik geen last gehad hoor Tong uitsteken

Ik kwam aanrijden bij het station en zag daar 2 meiden met rijkleding aan en dacht: dat kan niet missen, dat zijn Vicky en Leen. Ik toeteren en zwaaien, maar ik kreeg geen reaktie terug Verward ....begon toch wel even te twijfelen of ik wel naar de juiste mensen aan het toeteren was Bloos

Mistral vond het idd zalig al die aandacht bij het poetsen maar wilde af en toe toch even weten hoe die kleine mensjes nou smaken }>
Jullie hebben het er helemaal niet slecht van af gebracht hoor, om Mistral te rijden. Het was idd voor hem de eerste keer alleen in de piste en hij kon het niet laten om af en toe toch maar eens een geluid te produceren om te zien of er echt geen andere paarden in de buurt waren Haha! Ik voelde in het begin wel wat spanning bij hem maar bij mij heeft hij zich gedragen }> .

Het was een super dagje en zeker voor herhaling vatbaar

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:56

Leuk dat jullie er alsnog een gezellige dag van hebbem gemaakt!
Wacht natuurlijk ook op de foto's!
Kan me wel voorstellen dat jullie lol hebben gehad. En veel taart gegeten ook! Lekker hoor.........alleen al bij het idee loopt het water me in de mond. Haha!
En het paard van "de lange" was natuurlijk in zijn nopjes met die vliegjes op zijn rug! Knipoog
Als jullie nou eerder hadden laten weten dat er taart was........had ik de reis ook wel gemaakt ! Tong uitsteken

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:43

Wel spijtig natuurlijk dat jullie niet naar Dorine konden.
Maar hebben jullie op de polo toevallig niet nog volk in rijkleding gezien? Dat zou wel eens een 'troep' van de manege kunnen zijn Knipoog. Want een vriendin van mij had van iemand VIP kaarten gekregen, en was terwijl ze op de manege was de baan overgestoken richting polo, en daar gaan kijken met nog iemand(ik was aan het rijden,dus kon niet mee).

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:23

Hihi leuk verslag, niets aan toe te voegen maar moest nu juist DIE quote erbij? Tong uitsteken

Ik heb een heerlijke dag gehad en was heel blij om Jola terug te zien en kennis te maken met Bunbun, Leentje en Mistral natuurlijk!
Ik ben ook heel trots dat ik uiteindelijk toch op dat grote paard gekropen ben, en die hoogte is eigenlijk toch niets om je druk om te maken. Het valt allemaal mee eens je erop zit.

Verder was het zeker voor herhaling vatbaar. Volgende week weer!hiephoi Haha!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:39

Ja, ik heb me ook geweldig geamuseerd !!! En ik moet DRINGEND iets aan mijn conditie doen...

Het koken 's nachts was wel gezellig. En sorry Leen voor het late slapengaan. En volgende keer als je komt logeren (als je nog wil natuurlijk), zullen we zeker vroeger gaan slapen !!!!! BELOOFD *LOL*

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:14

Heb vandaag heel wat gehoord over deze dag... Fijn dat ik nu ook eens het verslag heb kunnen lezen Knipoog