Verslag van tyrza clinic door Samsam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Verslag van tyrza clinic door Samsam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 19:32

Vanochtend naar stal en sam snel ingevlochten en mooi gemaakt!! We waren al wat aan de late kant en snel even inladen.... NOT.... Hij loopt altijd zo de vrachtwagen op, maar vanochtend had meneer er dus geen zin in. Na wat verwensingen en mondelinge dreigementen is er ook nog enig fysiek geweld aan te pas gekomen! Pas met wat ondersteuning en de longeerlijn koos hij eieren voor zijn geld en liep hij erin!

Dus met vertraging op pad en ook de route naar Soest koste meer tijd dan gepland (1,5 uur), wat resulteerde in dat we pas om 12:05 het terrein bij Sjuimpje opreden.

Gelukkig was het een jonge paarden les (Sam was zowaar het oudste paard Lachen ) en omdat die het toch geen uur vol konden houden zaten ook sjuim en steef er pas om 12:15 op.

Er was al best wat publiek en die hadden best wat te zien: De jazz van Steef en obsession was pas voor de eerste keer tussen vreemde paarden, maar ze gedroeg zich super en was een plaaatje om te zien. Steef reed precies zoals het hoort bij zo'n jong en onervaren paard: Onverstoorbaar, rustig en soepel meegaand met alles (en vreselijk netjes rechtop), mijn complimenten.
De hengst van Sjuimpje deed erg zijn best om het publiek te imponeren en walste met hele grote, ruime, verende passen door de baan. Hij ziet er echt niet uit als een 3-jarig knulletje.... wat een stoer paard!!

Sam deed precies wat er ook altijd op concours minder gaat en met de hulp van Tyrza kon Sonja daar oplossingen voor vinden en was dit een erg nuttige middag.

En terwijl Sonja (mijn zus) aan het rijden was heb ik helaas weer verzuimd contact te maken met de toeschouwende bokkers, Volgende keer beter!

We konden niet te lang blijven en probeerden sam weer in de wagen te parkeren, helaas krijgt hij toch echt last van de paardenpubertijd en moesten steef en obsession er aan te pas moesten komen om hem op andere gedachten te brengen! Rotknol!

(om de machtstrijd nu toch echt de kop in te drukken hebben we op de terugweg in de vrachtwagen besloten tot een Zero Tolerance beleid, we zullen hem krijgen!)

Sjuimpje bedankt voor de organisatie en het beschikbaar stellen van je prachtige terrein en Tyrza voor je heldere, bruikbare instructie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:07

het was erg gezellig! trouwens, terug laden ging ook niet zo vlot he? Haha! (dat was jij toch?) ik vond jullie met zn allen super rijden, ik had het niet zo gekunt met al die mensen die keken!

alles was echt heel goed geregeld, dus mijn complimenten!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:35

ik heb ook heel erg lekker gereden vanmiddag! het was echt super 'paardrijweer' en voor de kijkers was het zeker lekker in het zonnetje! thuis zag ik tot mijn grote schrik dat de koker van mijn paard helemaal dik was en er een grote soort schaafplek op zat...brr Lips are sealed afspuiten, maar wat nu?...toch maar gegaan en gelukkig hij had er geen last van tijdens het rijden! we hadden lekker luxe maar met z'n tweetjes les, veel bruikbare tips gehad van Tirza! nogmaals bedankt Tirza!
maar ook zeker Sjuimpje heel hartelijk bedankt voor de gastvrijheid!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 20:53

Ohja, jij kwam, toen wij gingen ofniet?, Sonja dacht al dat je schimmel een hengst was, maar dat was dus een opgezette koker!
Hopen dat het snel weg is!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:08

grappig samsam dat ik nu pas weet wie je bent, heb je niet "gemeet" vandaag nee......
leuk om 'ns wat bokkers in levende lijve te zien, al kende ik er al wat.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:17

Eerlijk gezegd ben ik van het gros van de Bokkers al weer vergeten hoe ze eruit zien... Koe

Ben zo bezig geweest.... Tong uitsteken

Dus als ik je de volgende keer voorbij loop en/of mezelf voorstel aan je, neem het me dan niet kwalijk...Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:37

Tyrza schreef:
Eerlijk gezegd ben ik van het gros van de Bokkers al weer vergeten hoe ze eruit zien... Koe

Ben zo bezig geweest.... Tong uitsteken

Dus als ik je de volgende keer voorbij loop en/of mezelf voorstel aan je, neem het me dan niet kwalijk...Haha!


FOEI!!! Ach gut Ik zal me dannog wel een keer voorstellen hoor (ik was die blonde die tot het eind bleef met dat rode gezicht Haha!).

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:39

Anoukie"]
[quote="Tyrza schreef:
Eerlijk gezegd ben ik van het gros van de Bokkers al weer vergeten hoe ze eruit zien... Koe

Ben zo bezig geweest.... Tong uitsteken

Dus als ik je de volgende keer voorbij loop en/of mezelf voorstel aan je, neem het me dan niet kwalijk...Haha!


FOEI!!! Ach gut Ik zal me dannog wel een keer voorstellen hoor (ik was die blonde die tot het eind bleef met dat rode gezicht Haha!).
[/quote]

hier nog een die blond is met een rood gezicht..... Haha! en halfrode dubbel vla armpjes...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:45

Anoukie schreef:
[FOEI!!! Ach gut Ik zal me dannog wel een keer voorstellen hoor (ik was die blonde die tot het eind bleef met dat rode gezicht Haha!).
[/quote]


tja anoukie, dat zou ik ook kunnen zijn.............je zei het vanmiddag al, je ziet eruit als een kreeft Haha! en ik heb nu een lekker kleurtje.....

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:46

Hahaha, ik had een shirt aan met V-hals... Heb dus een rood nekje in een v-vorm Haha! (met een witte streep van mn haltertop Clown ).

Doet zelfs ook een beetje pijn Koe ... Wist niet dat het zo hard ging in de zon Nerd . Ben ik blij dat ik lange mouwen aanhad

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:48

MirageGidran schreef:
tja anoukie, dat zou ik ook kunnen zijn.............je zei het vanmiddag al, je ziet eruit als een kreeft Haha! en ik heb nu een lekker kleurtje.....


Ja jij zag er ook behoorlijk verkleurd uit Haha!. En dat is helemaal weggetrokken al???

In ieder geval is de rechterkant van mijn gezicht roder dan de linkerkant (heel erg charmant dus ). Maarre, we gaan een beetje erg offtopic hier Schijnheilig Haha!.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:07

Ben net in bad geweest... Het resultaat: kreeftenkop, half rode armpjes en een rood decolleteetje....

*auw*

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:08

en dat allemaal voor ons Haha! voor een goed doel dus!!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:11

absoluut!!! Het doel is met name dat men er wat van opgestoken heeft! De rest is bijzaak... Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:28

Was jij dat! Jeetje, ik wist echt niet dat jij het was! Je zus zei wel dat jij van Bokt was, maar ik legde de link niet. Wat is je paard btw een stoere bink, supermooi model.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:38

ik ben ook rood hiihi een klein kraagje en een roodgezicht!!!!
maar het was erg leuk!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:40


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:41

Volgende keer zorgen voor factor 50 bij clinics Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 22:41

Jurga schreef:
Was jij dat! Jeetje, ik wist echt niet dat jij het was! Je zus zei wel dat jij van Bokt was, maar ik legde de link niet. Wat is je paard btw een stoere bink, supermooi model.


Ik heb echt niemand gezien/herkent, durfde ook niet goed op jullie af te stappen: Hallo ik ben samsam, wie zijn jullie......

enne, ik vond dat Sam een beetje weg viel tussen twee van die geweldenaren!! En die zijn allebei nog een jaar jonger ook!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:45

Ik die altijd verbrand, leef nog zonder extreem roodheid Haha!
Vriendlief die makkelijk kleurt is verbrand Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:51

Ik ben juist gek op paarden als Samsam, helemaal mijn type. Volgende keer doen hoor. Als je wilt zien hoe ik eruit zie, kijk maar in mijn profiel, misschien zegt het iets.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:51

Nou, ik vond Sam een heel leuk paard hoor! Hij stond er goed aan en het was een leuke combi! Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:04

Ik vond het ook heel leuk! jammer dat ik ook maar weinig nieuwe mensen ontmoet heb ofja ik weet niet meer wie wie is .na anoukkie was ik ook benieuwd die heeft zo'n mooie jaarling haha weet wel hoe het paard eruit ziet.

Tyrza denk ik ook wel dat ik die de volgende keer herken Haha!

Nee was een super dag .Lodewijk had een aantal heel fijne stukken ertussen zitten.Niet alleen hield ik een heel goed gevoel aan deze les over ik heb ook noig eens dingen opgestoken waar ik thuis aan verder kan werken! *zucht* Nou iemand hier in de buurt zoeken de dat ook kan :J

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 23:09

Tyrza schreef:
Nou, ik vond Sam een heel leuk paard hoor! Hij stond er goed aan en het was een leuke combi! Knipoog


Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind sam super en zou voor geen goud met 1 van deze twee willen ruilen!

Maarre, ik vond de jazz en de gribaldi heel apart!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:15

Ook ik heb een heel goed gevoel overgehouden na de les van Tyrza. Homi ging met de pas beter lopen door de adviezen van Tyrza. Ik weet nu waar ik aan moet werken en het meest belangrijke nog, HOE ik er aan moet gaan werken. Nogmaals hartstikke bedankt voor de les Tyrza en Sjuimpje natuurlijk voor het beschikbaar stellen van de bak en alles.