Oproepje aan iedereen op bokt!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:06

ben pas geleden nog geweest. De eigenaresse van mijn vz paardje had haar arabier lopen. Nou ik vond het super hoor om het eens mee te maken! pirelli is nu 4 jaar en heeft als t goed is 4 coursen gelopen. Er wordt rekening mee gehouden of ie t kan of niet. zodra hij niet lekker in zijn vel zit, courst ie niet.
roots: mijn vz paardje is nu 19 jaar en ex-renpaard, Meneer is prima gezond ( op wat chronische hoestproblemen na, maar dit kan elk paard overkomen, zekert op die leeftijd) en hij loopt nog elke dag. We gaan nog naar de duinen en mssn zit er zelfs nog wel een endurance in.

Laatst hoorde ik van een vriendin dat er op een stal tijdens t diploma rijden kreupele paarden mee liepen.. Dit is dus in de DRESSUUR.. Ook heb je in de dressuur mensen die hun paarden niet behandelen "zoals het hoort". daarmee doel ik dus op onjuist gebruik van hulpmiddelen of hard rijden.

Ik vind niet dat je alle ren-paarden over 1 kam moet scheren. Niet overal worden ze slecht mishandeld en ik ben niet van mening dat t slecht zou zijn voor de paarden, mits je het op een goede manier doet. En dit geldt voor elke tak in de paardensport, niet alleen de rensport..

ow nog wat: reactie op de opmerking dat mensen denken dat renpaarden elke dag hatd moeten. Dit is namelijk alles behalve waar.. Weet niet pcies hoe t zit, maar als het goed is hebben ze 1 tot 2 keer in de wek sneltrainig. De dag erna doen ze rustig aan met de paarden, lopen ze in de stapmolen en worden rustig gereden, dus niet op snelheid.. Hoe t pcies gaat weet ik niet, kan t eens vragen.

Onderschriftloos :Y)


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:10

heb t even gevraagd. De training bestaat idd uit 2 keer per week sneltraining. Deze bestaat dan uit 1 km stappen, 2 km draven, 2 km galoperen, 2 km draven en weer stappen. Dat was het. en nix niet opjagen en vooruit slaan of weet ik het wat.. Die paarden willen wel!
En wat woogy al zegt: na een sneltraining gaan ze in de klei. En de volgende dag wordt er rustig gereden.. Eens per week (bij hun op de woensdag) maken ze buiten een rustig stapritje..
Dus al die vooroordelen over hard werken en slecht voor de paarden en zow. allemaal niets van waar.. Tis maar net welke eigenaar het paard treft en dat is in elke tak van de paardensport hetzelfde..

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:14

woogy: aankomende zondag moeten de paarden bij jou coursen? Geloof dat er ook een aantal paarden uit soest mee lopen of mssn was t wel alleen een kwalificatie.. Dat zou ook kunnen. Geloof dat Jell Fleur moest lopen. (weet niet hoe je t schrijft)
Iig wee ik wel dat er volgende week een aantal paarden uit soest komen en dan loopt pirelli mee (onze stal).

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, SemrushBot en 7 bezoekers