Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:29

Ik zou niet weten waarom ik me erin zou verdiepen, ik rij geen wedstrijden en hoef Flair nergens heen te vervoeren, dus kan ik ook geen regels overtreden wat dat betreft.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:11

Ik ben geweest als toeschouwer. Heb mijn paard thuis gelaten.

Aangezien Sjuim zelf genoeg paarden heeft en er twee paarden van buiten zijn gekomen was er toch genoeg te zien en was het een leuke middag.

Over die twee paarden die met de trailer zijn gekomen: voor lessen mag je je paard vervoeren. Uiteindelijk zijn er dus gewoon 4 lessen gegeven.

En ja: er waren meer dan genoeg broodjes Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:44

ruiterinrust"]
[quote="Pipo"]De boeren MOCHTEN niet enten, dat is verboden! Dus die hebben die keuze zeker zelf niet gemaakt
[/quote]

Dat niet mogen enten is destijds wel besloten in samenspraak met de boeren. ik begrijp dat niet iedere boer het daar mee eens was, maar het heeft toch nog steeds veel weg(in mijn ogen) van pas gaan jammeren als het jezelf in gevaar gebracht heeft/brengt
[/quote]


Dat wilde ik ook net gaan schrijven.
[quote="pipo"]
[quote="flair schreef:

Gezellig topic is dit geworden zeg

Ik weet niet hoe het allemaal zit met het vervoersverbod, maar bij mij op stal is morgen gewoon wedstrijd en maandag ook.

De clinic... sja er waren maar 2 paarden van buitenaf dacht ik, dus bijna niemand is gekomen.



Blijven er 2 te veel.
[/quote]

Ik geloof niet echt dat twee paarden onder het samenscholingsverbod vallen en je mag bij ons vandaan wel paarden vervoeren om in een ander compartiment te lessen. Nagevraagd bij de aardige mensen van 0800-....?

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:24

Om nog even de discussie aan te wakkeren. Toen wij vanmiddag van Maartensdijk naar friesland gingen scheet er op de Stichtsebrug een vogel op onze auto. Wij reden dus binnen compartiment A onder weg naar compartiment C. Als je het nu dus over verspreiding hebt dan heb je het dus over de wilde vogels en al die mensen die nederland rondreizen.
Net zoals al die wandelaars met honden die de bossen doorkuizen van Comp. A naar Comp. C vanwege een georganiseerde wandeltocht.

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:28

![/quote Napoleon]Overigens waren ze heel streng aan het controleren aan het begin van de
avond met helicopters bij ons in de buurt![/quote]

En wie zegt dat die controle op paardentrailers was? Ik was erbij en zag 1 helicopter vliegen . Maar het was niet duidelijk wat voor helicopter en waarom hij daar vloog.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:31

Belker schreef:
Sjuimpje ook, die viel ook net in Compartiment D want de Wieksloterweg wordt niet genoemd in de compartimentsbeschrijvingen. Wel de N-wegen, die lagen net aan de andere kant van het dorp.


Nou als ik de kaart erbij pak en de grenswegen van A bekijk ligt Soest toch echt heel erg in A hoor, geen srakke grens waardoor dit voor mij een twijfel was.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:36

Daarnaast vind ik lessen met paarden van buitenaf absoluut een geval van tijdelijk samenscholing van paarden. Dit mag dus niet!

Daarnaast als iemand vind dat het geen samenscholing is prima, ben benieuwd wat de overheid er van vindt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:39

Trouwens, ik vond het wel sportief dat een aantal deelnemers uiteindelijk zonder paard toch is komen kijken. Daar is niks op tegen, helemaal al niet als je geen AI gevoelige dieren bedrijfsmatig houdt.

PS. toen ik het kaartje van het ministerie vrijdagavond bekeek lag de grens tussen A en D ergens anders dan nu op het kaartje staat aangegeven.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:19

Iedereen moet voor zich weten of ze het verantwoord vinden om te komen. Ik heb ervoor gekozen niet te komen omdat ik dacht dat Belker ook niet zou gaan en omdat ik het toch niet verstandig vond om in deze situatie naar een meeting te komen, aangezien wij met onze stal ook naast een bedrijf zitten met gemengde dieren. Sorry niet 1 bedrijf maar ook nog een ganzenfokker.

En Belker: het was vrij duidelijk dat de politie trailercombinatie's aan het aanhouden waren ook met behulp van de helicopter, dat waren ze vandaag namelijk ook aan het doen............... heb er met veel intresse naar staan kijken hoe trailers vandaag werden aangehouden op de weg richting stal met een rondcirkelende heli erboven

Overigens werden wij 3 weken geleden om 8 uur s'ochtends al aangehouden toen wij de bocht 2 minuten van stal om draaiden. Dus hoezo geen strenge controle Verward

Vond het uiteraard wel jammer dat ik niet kon kijken en als ik Sjuimpje nog wat verschuldigd ben aan onkosten wil ik dat uiteraard gewoon betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:25

Vrijdag heeft iedereen van mij een pb gekregen met o.m. de telefoonnummers van Sjuimpje. Iedereen die nu nog iets wil weten over de betaling, kan haar gerust even opbellen. Haar internet is nog steeds down.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:46

Omdat ik al in erge geldnood zat en heel veel moeite moest doen om in Soest te komen, ben ik uiteindelijk niet komen kijken, omdat ik ook niet met zekerheid wist hoeveel deelnemers er uiteindelijk zouden komen. Jammer dat het niet door kon gaan zoals het gepland was, maar: wat in het vat zit verzuurt niet, zeggen ze toch Knipoog????

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:53

Lovely schreef:
PS. toen ik het kaartje van het ministerie vrijdagavond bekeek lag de grens tussen A en D ergens anders dan nu op het kaartje staat aangegeven.


Vrijdagochtend lag Soest nog goed volgens de compartimenten, tenminste het deel waar Suus woont. Vrijdag eind van de middag geloof ik lag heel Soest in A.

De boel blijft veranderen, erg handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:56

Mayo, dat is dus inderdaad heel erg onhandig geweest.

Het is nog heel erg onzeker of deze clinic nog eens georganiseerd gaat worden. Eerst alle andere clinics maar eens afwachten.

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:58

Mayo schreef:
Daarnaast vind ik lessen met paarden van buitenaf absoluut een geval van tijdelijk samenscholing van paarden. Dit mag dus niet!

Daarnaast als iemand vind dat het geen samenscholing is prima, ben benieuwd wat de overheid er van vindt...

Het infonummer vindt 1 paard in een bak,afgezonderd van de paarden die er al staan, geen samenscholing. Je bent vrij om op die manier te lessen. Bij ons op stal zijn er 2 bakken en in beide bakken was er tegelijkertijd les. Dit valt niet onder de samenscholing.
Op het moment dat ik belde met de adresgegevens erbij werd er niet moeilijk over gedaan. Dit was vrijdagochtend.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:14

Jongens, de 17 was er al behoorlijke twijfel over hoe het liep met het vervoersverbod. Er hebben toen verschillende mensen aangegeven het niet aan te durven.
Op dat moment had men al kunnen besluiten de clinic te cancelen.
De volgende ochtend bleek dat een aantal mensen afgezegd had, waardoor de groepen anders ingedeeld waren en het programma korter zou duren.
Ik had toen 2 overwegingen te maken:
a. Is het verantwoord om te gaan ivm de vogelpest?
b. Is het de moeite om heen en weer te rijden vanaf Rotterdam.
Toen ik daarover nagedacht had, vond ik het beide niet verantwoord, en heb ik vrijdagmorgen gecanceled. Als dat te laat was betaal ik nog steeds mijn deel van de kosten.
Maar ik vind, gezien de signalen die donderdag al rondgingen in het topic, dat de hele clinic afgelast had moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:28

Ben het helemaal eens met Billy, er is al meerdere keren deze week gepraat over het vervoersverbod. Dat men het toch doorlaat gaan vind ik hoogst onverantwoord en daarbij zeer kinderachtig. Zegt iets over de mensen....................weinig verantwoordelijkheidsgevoel en duidelijk levend alleen voor hun eigen plezier. Tja het zij zo!!!

2 paarden geen samenscholingsverbod? Zo zou je het kunnen willen zien, ook een manier om toch je leuke uitje door te kunnen laten gaan. Het mag niet, en mocht niet. De A27 was het grensgebied en dat wist iedereen...........dus je had het van te voren kunnen weten.

Het valt mij gewoon heel erg tegen van de mensen dat ze zo makkelijk ermee om gaan en zo egoistisch zijn.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:46

Belker"]
[quote="Mayo schreef:
Daarnaast vind ik lessen met paarden van buitenaf absoluut een geval van tijdelijk samenscholing van paarden. Dit mag dus niet!

Daarnaast als iemand vind dat het geen samenscholing is prima, ben benieuwd wat de overheid er van vindt...


Het infonummer vindt 1 paard in een bak,afgezonderd van de paarden die er al staan, geen samenscholing. Je bent vrij om op die manier te lessen. Bij ons op stal zijn er 2 bakken en in beide bakken was er tegelijkertijd les. Dit valt niet onder de samenscholing.
Op het moment dat ik belde met de adresgegevens erbij werd er niet moeilijk over gedaan. Dit was vrijdagochtend.
[/quote]

Vrijdagochtend was Soest ook nog een randgeval, 's middags niet meer, toen was het risicogebied. Als ze het idd zo zien, was het geen samenscholing, maar alsnog vind ik het niet echt verantwoord, maar dat is ieder z'n eigen keuze natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:46

napoleon schreef:
Niet om het een of ander maar deze veearts heeft verzuimd de medicijnen in te nemen die iedereen krijgt die op een bedrijf werkt waar verdenking heerst, of een ruiming plaats vind. Hij heeft dus de instructies niet opgevolgd en heeft dat met de dood moeten bekopen.


Vandaag heb ik mensen gesproken die de overleden persoon van zeer dichtbij kende! Het bovenstaande verhaal is dus absoluut niet waar. Maar word door de media zo gebracht. Om alles fijn in de doofpot te stoppen. De veearts heeft niet verzuimd om medicijnen in te nemen!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:47

ik ben het er maar gedeeltelijk mee eens. Ik weet niet meer precies welk programma het was. Er was een registratie gemaakt, van een hobby eendenhouder( cool woord Haha!).
Al zijn eenden waren geruimd, 2 seconden later was het veld niet meer leeg. Een wilde eend zat er nu. Maw waar hebben we het over met al die halfslachtige maatregelen. Die eenden moeten dan ook neergeschoten worden! die zijn namelijk een stuk gevaarlijker, omdat die van erf naar erf vliegen in tegenstelling tot de eenden van genoemde boer!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:49

Lovely schreef:
Mayo, dat is dus inderdaad heel erg onhandig geweest.

Het is nog heel erg onzeker of deze clinic nog eens georganiseerd gaat worden. Eerst alle andere clinics maar eens afwachten.


Ik hoop het wel, want ik vind het echt ontzettend jammer dat de situatie zo was en dat ik daardoor niet deel 'kon' nemen aan de clinic. Ik had me er echt heel erg op verheugd en ik denk meerdere met mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:55

ruiterinrust schreef:
ik ben het er maar gedeeltelijk mee eens. Ik weet niet meer precies welk programma het was. Er was een registratie gemaakt, van een hobby eendenhouder( cool woord Haha!).
Al zijn eenden waren geruimd, 2 seconden later was het veld niet meer leeg. Een wilde eend zat er nu. Maw waar hebben we het over met al die halfslachtige maatregelen. Die eenden moeten dan ook neergeschoten worden! die zijn namelijk een stuk gevaarlijker, omdat die van erf naar erf vliegen in tegenstelling tot de eenden van genoemde boer!


Maar dat is iets waar je weinig aan kunt doen, je kunt die wilde eenden het helaas niet influisteren. Maar als mens zijnde kan je wel zoveel mogelijk doen om de schade te beperken.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:59

Dat klopt, maar ik ben van mening dat je omdat het niet te voorkomen is net zo goed die maartegelen niet kan treffen, omdat ik ze niet vind opwegen tegen de licht verkleinde kans! Er zijn zoveel manieren dat het virus dan toch nog verspreid wordt, dat je een clinic en andere evenementen net zo goed door kan laten gaan. Een pluimveehouder kan dan zelf wel mensen weren van zijn terrein als hij het risico te groot acht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:04

Ik ben benieuwd hoe jullie je allemaal voelen als er rhino heerst al een stuk of 30 paarden dood aan zijn gegaan in een compartiment. En de pluimveevereniging een gezellig showmiddagje gaat houden. En dat overal bekend is gemaakt dat kippen het ook kunnen overbrengen.

Hoe zou je je dan voelen?

( dit had ik in het andere topic over deze clinic geplaatst, maar hierbij nogmaals)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:07

ik begrijp welk punt je maken wilt, maar als het een vogelsoort betreft die ook in het wild voorkomt.....zoals met bijv eenden het geval is..........zou ik me beseffen dat het bidden tot de spreekwoordelijke Goden zou zijn en zou ik er begrip voor hebben dat die pluimveevereniging hun tentoonstelling door laat gaan!
Ik zou dan misschien zelf wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat mensen die daar geweest zijn niet met mijn horsje in contact te laten komen, maar wat ik al zei als vogels in het wild het dan ook overbrengen ben ik reeel genoeg om in te zien dat een tentoonstelling meer of minder het verschil niet zal maken voor het welzijn van mijn paard
Laatst bijgewerkt door ruiterinrust op 21-04-03 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:07

Pipo schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie je allemaal voelen als er rhino heerst al een stuk of 30 paarden dood aan zijn gegaan in een compartiment. En de pluimveevereniging een gezellig showmiddagje gaat houden. En dat overal bekend is gemaakt dat kippen het ook kunnen overbrengen.


Volgens mij gebeurt dat ook gewoon?