Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:42

Op de A28 heb ik een bord zien staan vanaf utrecht richting nijkerk, ik zal zometeen eens kijken of ik wat van de A27 staan.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:45

A27 is idd de grens tussen D en A, weet niet of 'ie wel of niet bereden mag worden.

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:47

Dat wordt dan bellen. Indien Grappa is verkocht moet ik de A27 afrijden om hem weg te brengen. Als de clinic niet doorgaat kan hij wat mij betreft gelijk weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 11:46

Sjuimpje heeft op het moment geen internetverbinding en kan dus zelf niet reageren, ze belde me om een en ander weer even op een rijtje te zetten.

De clinic gaat wel gewoon door, haar terrein ligt net buiten het "verboden gebied". Ik heb telefonisch de afzeggingen doorgegeven, dat is allemaal overgekomen, wel erg jammer dat een paar niet kunnen komen door de regelingen.

De deelnemers krijgen van mij een pb met adres en telefoonnummers.

De clinic begint gewoon nog om 11.00 uur. Vanwege de afzeggingen worden de groepjes misschien nog opnieuw ingedeeld, meer nieuws daarover volgt nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 11:59

Vanwege een paar uitvallers zijn de groepjes opnieuw ingedeeld. Het zijn nu groepjes van 2 en daarom is elke les iets korter gemaakt omdat het toch intensiever is, elke les is nu 3 kwartier in plaats van een uur.

De groepen:

11.00 uur
Belker
Mayo

11.45 uur
Merel
Mariska (stalgenoot Von)

12.30 uur
Von
Apple

13.15 uur
Merel
Sjuimpje

14.00 uur
Demonstratie Katja met Monterey (wrs.)

Nu ga ik even de pb's versturen Haha!.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:13

Ik moet wel even kijken of vannacht een veulen geboren word. Zo ja, zal ik er niet zijn. Is dat erg als ik dat op het laatste moment laat weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:16

Nog even een toevoeging:

De trailer combinaties kunnen op het terrein geparkeerd worden. Personenauto's van het publiek graag op de weg.

Nee Jurga, dat is niet erg, geen punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:17

Als je geen pb gekregen hebt van mij met het adres terwijl je wel wilde komen, graag eventjes laten weten via pb (msn/sms/telefoon mag ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:42

Toch nog maar even op de site van MvL gekeken over vervoer etc. Dit staat er:

"Eenhoevigen
Eenhoevigen zijn paarden, pony's e.d.

Eenhoevigen mogen normaal worden vervoerd. Bevinden deze dieren zich op bedrijven waar bedrijfsmatig AI-gevoelige dieren worden gehouden, dan mogen ze alleen worden vervoerd binnen C en D.

In de compartimenten C en D mag men uitsluitend met eenhoevigen deelnemen aan markten, verkopingen en veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen als de evenhoevigen afkomstig zijn uit compartiment C of D. Eenhoevigen uit andere compartimenten mogen dus niet deelnemen, zelfs niet als ze afkomstig zijn van plaatsen waar geen AI-gevoelige dieren aanwezig zijn. "

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:30

Okido, dan sta ik morgenochtend op de stoep met Kasje *EEKS* Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:31

Kan ik met de vrachtwagen opt terrein parkeren, of moet ik langs de weg blijven staan?
Laatst bijgewerkt door Merel Blom op 18-04-03 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:50

Merel, alles mbt "paardenvervoer" mag het terrein op Haha!.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:02

oke, super.. Ben jij er toevallig wel eens geweest? want ik wil eigenlijk een paard met een blessure even mee nemen en daar langs de weg stappen. Ze woont toch niet toevallig langs een gigantische N-weg ofzo toch?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:04

Je kan prima op de weg stappen, het ligt aan een boerderij-achtige weg. Er komt wel verkeer, maar het is prima te doen.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:09

oke, super, dan weet ik dat. Komt dat paard er tenminste ook weer eens mee.. Lachen

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:56

ik ben er hoogstwaarschijnlijk ook morgen bij, als kijker! Tot dan!

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:47

NA bestudering van de door het ministerie aangegeven grenzen en dit ter controle nagekeken in mijn atlas blijkt dat Sjuimpje in compartiment A valt.
In compartiment A zijn de volgende regels van toepassing:
Eenhoevigen
Eenhoevigen zijn paarden, pony's en andere paardachtigen.

Vervoer van eenhoevigen van of naar een bedrijf waar (ook) AI-gevoelige dieren aanwezig zijn, is verboden. Ook vervoer over de openbare weg zonder vervoermiddel is verboden. Paardrijden is in dit gebied dus niet toegestaan als het paarden betreft die afkomstig zijn van een bedrijf waar ook AI-gevoelige dieren aanwezig zijn. Verder is het verboden eenhoevigen afkomstig van verschillende plaatsen (ook zónder AI-gevoelige dieren) tijdelijk bijeen te brengen op één plaats, behalve in exportverzamelplaatsen. Markten, verkopingen en veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen met eenhoevigen zijn geschorst.

Eenhoevigen mogen wel rechtstreeks worden vervoerd van een bedrijf waar AI-gevoelige dieren aanwezig zijn naar een slachthuis in compartiment A of B, of naar een bij het bedrijf behorend weiland in compartiment A of B. Voor dit toegestane vervoer geldt een speciaal protocol.

Daarnaast mogen eenhoevigen van een bedrijf waar AI dieren aanwezig zijn worden vervoerd naar een stal op een bedrijf waar geen AI-gevoelige dieren aanwezig zijn. Voorwaarde is wel dat het vervoer binnen de compartimenten A en B plaatsvindt.


Mijn deelname wordt bemoeilijkt door de houding van mijn staleigenaren. Afhankelijk of ik Grappa verkocht is en morgen weg wordt gebracht, doe ik wel of niet mee. Indien hij weggaat heb ik een reden om met de trailer het terrein af te gaan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:14

Jurga is gaan kegelen nu, dus het hangt er echt vanaf!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:38

Ik kom morgen niet, ik had eigenlijk verwacht dat er nu zou staan dat het niet door zou gaan aangezien het wel erg op het randje is en mijn alternatief is dan de kossack stud open dag (blieb01 kwam vanmiddag aan de deur of ik meeging).

Om nu weer m'n planning om te gooien en alsnog een lift te regelen is iets teveel voor me gemoedsrust Knipoog

Ik zal sjuimpje even sms-en en ik hoop dat de vogelpest iig zich niet verder uitbreid of beter nog gewoon verdwijnt ivm de volgende katja clinic Knipoog

Iig heel veel plezier allemaal morgen! En een gelukje voor de camera-vrezenden dat ik er niet bij ben Knipoog

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:49

Gelukkig hoef ik niet meer zo vroeg te rijden Tong uitsteken

Gezien berichtje van Belker: gaat het nog wel door?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:53

Ja dat zou ik ook graag willen weten, anders dan kan ik wat anders gaan inplannen!!
En ik denk dat het beter is als het verplaatst wordt indien dit echt zo is..
Laatst bijgewerkt door youngster op 18-04-03 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:54

Jammer dat ik morgen niet kan komen, maar zorgen jullie voor genoeg foto's?
Dan hoop ik er de volgende keer bij te zijn (wel als kijker) *LOL*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:57

Heb even snel gekeken, en Belker heeft gelijk, ik ben bang dat het dus niet door kan gaan..
Wij mogen dus ook nergens heen met de paarden, (wij zitten ook in A) en alles hier in de buurt is afgelast, we mogen zelfs niet meer het bos in!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:58

Heeee, er is duidelijk iets fout gegaan!!! Waarom sta ik niet meer op de lijst???? Ik heb mij echt niet afgemeld hoor! Ik zou gewoon in groepje 2 meerijden volgens de eerdere berichten, dus dit vind ik een beetje vreemd. Ik wil wel meedoen hoor!! *LOL*

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:09

Volgens mij zit Soest ook in A... Ik weet iig dat in Amersfoort mnog geruimd is en Amersfoort en Soest liggen toch redelijk dicht bij elkaar...Ook ik wil dus graag weten of het echt doorgaat?