Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 14:41

Apple schreef:
*vraagt zich nu toch af of Kevin met zn lange benen wel tussen de kleintjes past of dat dan de balken continue verplaatst moeten worden*


Volgens Katja moest Grappa maar leren op paardenmaat te lopen. Moet bij de cross ook. *Was voordat bekend werd dat hij na vanavond of zaterdag mogelijk verkocht is.*


Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:02

Ik kom in ieder geval rijden. Mijn chauffeur en groom komt ook mee Nerd . Anders mag ik via het bos komen en ik vermoed dat Grappa dan niet meer wil springen Haha!
Heel misschien komen de kopers ook kijken. Vrijdagavond weet ik meer. *LOL*

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:42

Nee net niet. Ze woont net aan de goede kant van de grens. De A1 oprijden en voila, daar is het vervoersverbod.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:15

Nimber schreef:

Het vervoer van evenhoevigen en eenhoevigen, met inbegrip van verplaatsing over de openbare weg zonder vervoermiddel, afkomstig van of naar een bedrijf waar AI-gevoelige dieren worden gehouden, is verboden.

Hebben jullie dan kippen?

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 06:32

Ik heb net gekeken en volgens mij valt Sjuimpje net onder compartiment D. OVer D wordt geschreven:
In de compartimenten C en D mogen deze evenementen alleen worden georganiseerd met dieren uit C en D. Zie het persbericht.

Ik wacht het wel af. In ieder geval heb ik nu gezien dat ik mijn monster via de A27 kan wegbrengen als hij verkocht is.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:36

Dat klopt. Ik heb nog geen bericht van Sjuimpje gezien. weet jij toevallig of de A27 de grens is en wel of neeit bereden mag worden met trailer?

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:47

Dat wordt dan bellen. Indien Grappa is verkocht moet ik de A27 afrijden om hem weg te brengen. Als de clinic niet doorgaat kan hij wat mij betreft gelijk weg.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:47

NA bestudering van de door het ministerie aangegeven grenzen en dit ter controle nagekeken in mijn atlas blijkt dat Sjuimpje in compartiment A valt.
In compartiment A zijn de volgende regels van toepassing:
Eenhoevigen
Eenhoevigen zijn paarden, pony's en andere paardachtigen.

Vervoer van eenhoevigen van of naar een bedrijf waar (ook) AI-gevoelige dieren aanwezig zijn, is verboden. Ook vervoer over de openbare weg zonder vervoermiddel is verboden. Paardrijden is in dit gebied dus niet toegestaan als het paarden betreft die afkomstig zijn van een bedrijf waar ook AI-gevoelige dieren aanwezig zijn. Verder is het verboden eenhoevigen afkomstig van verschillende plaatsen (ook zónder AI-gevoelige dieren) tijdelijk bijeen te brengen op één plaats, behalve in exportverzamelplaatsen. Markten, verkopingen en veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen met eenhoevigen zijn geschorst.

Eenhoevigen mogen wel rechtstreeks worden vervoerd van een bedrijf waar AI-gevoelige dieren aanwezig zijn naar een slachthuis in compartiment A of B, of naar een bij het bedrijf behorend weiland in compartiment A of B. Voor dit toegestane vervoer geldt een speciaal protocol.

Daarnaast mogen eenhoevigen van een bedrijf waar AI dieren aanwezig zijn worden vervoerd naar een stal op een bedrijf waar geen AI-gevoelige dieren aanwezig zijn. Voorwaarde is wel dat het vervoer binnen de compartimenten A en B plaatsvindt.


Mijn deelname wordt bemoeilijkt door de houding van mijn staleigenaren. Afhankelijk of ik Grappa verkocht is en morgen weg wordt gebracht, doe ik wel of niet mee. Indien hij weggaat heb ik een reden om met de trailer het terrein af te gaan.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:11

Ik kom.
De oplossing is om het niet een clinic maar een les te noemen. Dan mag je dus gewoon in het eigen compartiment met de trailer rijden. Mocht ze heel moeilij kdoen dan vraag ik aan Katja of ik de duitse merrie mag gebruiken. Ik ga dus morgen een springles volgen bij Sjuimpje

Verder komen de kijkers maandag met de instructrice voor de laatste keer. Dan hoop ik die dag zeker te weten of hij verkocht is of niet. Ik ga er maar vanuit van niet en maak dus springfoto's voor verdere verkoop.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:10

Mayo schreef:
Ik wil het risico niet lopen om het virus te verspreiden als ik het bij me zou kunnen dragen door met Kasmier ergens heen te rijden.
..

Het rare van het hele verhaal vind ik en dat wordt ook in een ander topic al gezegd, paardenvervoer wordt aan banden gelegd maar de mens mag blijven rijden. Ik mag straks gewoon van A naar D naar C. Zonder problemen. Onafhankelijk van op welk bedrijf ik ben geweest. Daarnaast denk ik dat er bij ons in het bos meer vogels rondvliegen die het krijgen dan paarden die vervoerd worden. Ook mijn staleigenaren zijn gebeld. Maar er waren die dag wel lesklanten van buitenaf die kwamen lessen (iemand met belgisch kenteken!) en ook de stallingsklanten gingen een buitenrit maken. Daarnaast is er iemand van D naar A gekomen met beesten.
Het maakt voor mij niet uit of ik wel of niet met de trailer mag rijden. Ik kan Sjuimpje ook te paard bereiken. Of ik dat doe weet ik niet. Ligt aan de situatie die ik straks op stal aantref.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:29

Zijn jullie ook tegen de wedstrijden in compartiment D? Het rare is namelijk dat de exacte grens in onze regio bij de Den Dolderseweg ligt. Wij lagen er precies buiten en vielen onder camprtiment D. Sjuimpje ook, die viel ook net in Compartiment D want de Wieksloterweg wordt niet genoemd in de compartimentsbeschrijvingen. Wel de N-wegen, die lagen net aan de andere kant van het dorp.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:24

Om nog even de discussie aan te wakkeren. Toen wij vanmiddag van Maartensdijk naar friesland gingen scheet er op de Stichtsebrug een vogel op onze auto. Wij reden dus binnen compartiment A onder weg naar compartiment C. Als je het nu dus over verspreiding hebt dan heb je het dus over de wilde vogels en al die mensen die nederland rondreizen.
Net zoals al die wandelaars met honden die de bossen doorkuizen van Comp. A naar Comp. C vanwege een georganiseerde wandeltocht.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:28

![/quote Napoleon]Overigens waren ze heel streng aan het controleren aan het begin van de
avond met helicopters bij ons in de buurt![/quote]

En wie zegt dat die controle op paardentrailers was? Ik was erbij en zag 1 helicopter vliegen . Maar het was niet duidelijk wat voor helicopter en waarom hij daar vloog.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:58

Mayo schreef:
Daarnaast vind ik lessen met paarden van buitenaf absoluut een geval van tijdelijk samenscholing van paarden. Dit mag dus niet!

Daarnaast als iemand vind dat het geen samenscholing is prima, ben benieuwd wat de overheid er van vindt...

Het infonummer vindt 1 paard in een bak,afgezonderd van de paarden die er al staan, geen samenscholing. Je bent vrij om op die manier te lessen. Bij ons op stal zijn er 2 bakken en in beide bakken was er tegelijkertijd les. Dit valt niet onder de samenscholing.
Op het moment dat ik belde met de adresgegevens erbij werd er niet moeilijk over gedaan. Dit was vrijdagochtend.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:44

Pipo schreef:
Ik vind het gewoon een stukje normen en waarden, en zoals de politiek ook al tijden geleden zei: de gemiddelde nederlander heeft dat al jaren niet meer. Nu zien we gewoon wie de gemiddelde nederlanders is. Al wist ik van sommige al enige tijd dat het niet helemaal aanwezig was.

Wat ben ik blij dat ik geen nederlander ben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 8 bezoekers