Wie gaat er naar KNHS PaardenAllround(update: wk5)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Wie gaat er naar KNHS PaardenAllround(update: wk5)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 21:28

Ik ga me dus inschrijven voor de Instructieweek Paarden Allround in Ermelo

of misschien voor de M/Z Dressuur, maar die lijkt me net wat serieuzer, en wil niet alleen maar dressuur rijden heel de week, of ja eigenlijk wel, maar er zijn bv lezingen enzo en die kunnen of heel leuk zijn, of heel saai!

de allround week dan heb je per dag 1x dressuurles & 1x springles of een buitenrit, bij de dressuur kan je wel zelf buiten gaan rijden maar ja dat gaat niet echt super met Quentin in mn eentje!en ik vind springen ook heel leuk!en Quentin vind springen ook echt super!

dus ga denk ik toch voor de allround en dan week 3 of week 5, wie gaan er nog meer?
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 23-01-03 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:47

Dit lijkt me echt superleuk, maar mijn paard is nog een beetje jong. Mischien volgend jaar ofzo... Alleen vraag ik me af of ik daar geen ouderdom complex opdoe Knipoog

Kan iemand wat meer vertellen over deze weken...?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 21:48

hoe oud is je paard nu?je wordt ingedeeld naar het niveau van je paard, dus denk dat ze ook met een wat jonger paard wel rekening kunnen houden!

verder ben ik er nog nooit geweest dus ben heel benieuwd naar verhalen erover!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:25

ik zit er over te denken, of de SGW week.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 12:42

ja SGW vind ik ook leuk, maar ja heb er helemaal geen ervaring mee!dus die springlessen tijdens de allround week zijn al moeilijk genoeg voor Quentin en mij!gelukkig vind hij het heel leuk en heb ik met mn pony wel veel gesprongen!

maar ik heb me opgegeven!

1e keus week 5 en 2e keus week 3!

hoop dat ik erbij zit!
heb er nu al zin in!denk dat het echt supergoed is voor Quentin en mij, hij is zo'n aansteller op vreemd terrein, alles wat anders is dan wat hij is gewend is voor hem een reden om te gaan staken of dwars te doen, en lijkt me echt leuk 5 daagjes samen met je paard weg en een hoop dingen doen!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:49

k ga me opgevuh voor week 5! en me 2e keus is 10b.
hoop dat r nog plaats is, lijkt me heel erg leuk! dus tot dan?!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:14

Muckypup, van mijn stal gaan er ook waarschijnlijk een aantal naar allround paarden en die meiden zijn 25, 28 en ergens eind dertig volgens mij dus over leeftijd hoef je je echt geen zorgen te maken!
Meer info vind je op de site van de knhs!
Ik denk er nog over of ik mee wil, maar ik denk eerder volgend jaar. Moet eerst maar eens fatsoenlijk de bak door zien te komen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:16

ik ga inschrijven voor de SGW week, en all round als tweede keus.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:29

Ik zit te denken over de allround week. Ik ben niet zo'n springheld maar daar zullen ze wel rekening mee houden.
P.S. Ik ben "al" 30+ (Dus mickypup je bent niet de oudste.)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:32

DendroFleur, ik hoop eigenlijk dat ze daar geen rekening mee houden, niet echt leuk voor andere deelnemers die wel fanatiek willen springen. Absoluut niet banketstaaf bedoeld, maar ik zou dat echt vreemd vinden.

Oh, en ik ben ook 30+ (31 *LOL*)

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:08

Zouden ze dan niet in groepjes indelen. Ik ben nu net begonnen met springles en tot 60 cm gaat het maar hoger beslist niet. En ik denk niet dat ik tegen die tijd al M-dressuur mag starten.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:47

Ze delen het in op niveau dus je hoeft geen kastelen te springen. Je kunt ook gewoon in een groepje met beginnende springers komen hoor Dendrofleur *LOL*

Ik heb me trouwens ook opgegeven voor SGW Lielle *LOL* Kunnen we wel samen een slaapzaal zoeken Haha!
New_forest gaat trouwens ook naar SGW(pony's).
Met SGW wordt er trouwens minder rekening met springniveau gehouden, ze gaan er dan toch vanuit dat iedereen B-SGW ambities heeft Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:18

Ja, mijn formulier ligt klaar, morgenochtend gaat het per fax weg. Ik zie het wel aardig zitten, moet ik zeggen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 14:39

ik ben in week 5 ingedeeld?wie nog meer?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:41

nee, dat was mijn tweede keus. Het is week 10b (SGW paarden) gelukkig!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:25

Ik zit in week 10a!!!!!!!!!!!!! Joepie de jeeeee!! Dit wordt mijn 5de jaar!

Enne Lielle, een meeting waarschijnlijk!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:25

Ik heb nog niets gehoord, maar meestal is SGW niet zo'n probleem Haha!
Hebben jullie gebeld dat jullie het al zo snel weten Verward
En haike, het wordt mijn vierde jaar. Derde keer SGW, de eerste keer ging ik M/Z-dressuren, maar dat beviel niet zo Knipoog

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:54

Wie weet wat het verschil is tussen een SGW en een allround week? In week 10 is namelijk pony's allround, pony's SGW en paarden SGW, hoe zit dat dan?
Dit staat er op de site van de KNHS:

Allround-week.
In deze week krijgen de deelnemers tweemaal per dag een uur les in een groep van maximaal vier personen, zodat de deelnemers voldoende individuele aandacht krijgen. Iedere combinatie heeft één dressuurles per dag, de andere les is een spring- òf samengestelde les òf een buitenrit, zodat aan alle disciplines aandacht wordt besteed. Naast de gediplomeerde instructeurs die lesgeven tijdens de instructieweek is ook een instructeur aanwezig om combinaties, die meer individuele aandacht nodig hebben, te begeleiden.
De buitenrit gaat - onder begeleiding - over de heuvels, heide en door de bossen. In het schema is ook een ponyweek opgenomen, waarvoor enkel kinderen onder de 13 jaar zich kunnen inschrijven, aangezien het programma is afgestemd op deze leeftijdsgroep. Tijdens de Zomerinstructieweken is ook altijd een recreatie/sportleider aanwezig zodat je naast je ‘paardenuren’ ook verzekerd bent van andere vormen van vertier zoals kennismakingsspelen, toernooien, zwembadbezoek et cetera. Deze persoon is tevens aanspreekpunt bij eventuele problemen en hij/zij houdt desgewenst toezicht op eventueel medicijngebruik. Het programma voor de paardenweken is nagenoeg gelijk aan het trainingsprogramma van de ponyweken. Alleen de avonduren worden anders ingevuld, waardoor rijtechnische en medische onderwerpen bijvoorbeeld meer aandacht krijgen. Vanzelfsprekend wordt het avondprogramma ten opzichte van vorig jaar met nieuwe onderwerpen gevuld.

S.G.W.-week

Aan de samengestelde wedstrijdsport wordt niet door alle verenigingen aandacht besteed. Deze week trekt doorgaans veel ruiters en amazones, aangezien hier alle mogelijkheden voor terreintraining aanwezig zijn. Bekende samengestelde wedstrijdruiters- of amazones verzorgen de instructie. De groepen worden ingedeeld op niveau en ook worden pony’s en paarden apart ingedeeld. Als je nog nooit een samengestelde wedstrijd hebt gereden ben je uiteraard ook van harte welkom. Tijdens de S.G.W.-week is een recreatieleider aanwezig om de avonduren plezierig in te vullen.


Nou vroeg ik mij dus af hoe ze dat met de avonden doen, pony's/paarden en met de lessen allround/SGW. Wie weet dat???

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:58

De lessen zijn gescheiden en eigenlijk de hele kampen wel een beetje *LOL* Sgw-ers hebben 's avonds soms een lezing/clinic, dat varieert per jaar en SGW-ers gaan een dag trainen, meestal bij Alice Naber. Verder wordt er een 'bekende' instructie uitgenodigd, afgelopen jaar was dat Chantal megchelenbrink.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:54

Mooi zo Dendro... mischien dat mijn paardje er volgend jaar aan toe is... Hij is nu nog een beetje jong Knipoog

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:10

Ik zit ook in week 5! JOEPIE *LOL*
Alleen duurt t nog zo lang, kwil nu maandag al Lachen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:04

gomir schreef:
De lessen zijn gescheiden en eigenlijk de hele kampen wel een beetje *LOL* Sgw-ers hebben 's avonds soms een lezing/clinic, dat varieert per jaar en SGW-ers gaan een dag trainen, meestal bij Alice Naber. Verder wordt er een 'bekende' instructie uitgenodigd, afgelopen jaar was dat Chantal megchelenbrink.


Dan zijn de pony's allround dus met een klein groepje?? of is dat een grotere groep? Anders is het maar een derde en das wel klein!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:01

Pony's allround is meestal groter dan SGW pony's en paarden bij elkaar *LOL* Er gaan niet zoveel mensen SGW-en hoor...meestal rond de twaalf paarden en vijftien-twintig pony's. Dan blijven er dus nog een stal of veertig/vijftig over voor allrounders Haha!

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:06

ik ga ook proberen te gaan van 7 tot 11 juli (alround) alleen de gene die mij rijdt kan niet door de weeks rijden dat is het enige probleem (weet iemand een oplossing??) ( ik ga in iedergeval even bellen kijken of ik wat kan regelen)