Zondag 1 juni; boktrit Appelscha

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:29

Inderdaad mooie omgeving. Rijd er zelf af en toe met de trailer heen en we gaan 2 jaar met een "vrouwengroepje" een weekendje naar Appelscha en zijn zelf ook in die omgeving (Diever/Wapse) op vakantie geweest met Andrew... Of ik met zo'n rit mee wil weet ik nog niet. Andrew is niet zo'n hardloper, en als het een pittige rit wordt dan kunnen wij misschien beter overslaan... Ik houd het nog even in overweging.


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:32

Ik zal nog even uitleggen waarom... Ik zie het niet zitten om in een grote groep onder manegebegeleiding te rijden, omdat je dan meestal weinig zeggenschap hebt over het tempo dat gereden wordt...
Veel plezier!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:23

Bij het begin van dit topic werd aangegeven dat het een pittige rit zou worden, niet geschikt voor kleine pony's en onervaren ruiters.
Aangezien het gaat om paardentempo, en er meestal begeleiding voorop gaat, je rijd in een groep met vreemde paarden en dus met eigen paard waarschijnlijk achteraan beland, en ik weet dat mijn pony in zulke omstandigheden snel druk en drammerig wordt en zichzelf dan voorbij gaat lopen, zeg ik dus: ik doe het niet.
Daarbij Romkabouter, kan ik prima met mijn pony alleen buiten rijden, maar zodra ik met andere paarden op stap ben, dan wil hij zeker niet achter blijven of bij de groep wegrijden. Het is een echt kuddedier.
In januari reed ik buiten met mijn vriend in Appelscha, hij liep... Er kwam een vreemd paard langs, en nog wilde hij mee. Ik had echt mijn handen vol aan hem.
Ieder maakt die keuze voor zich. Maar ik maak liever een rit met mesnen, waarbij ik weet dat er van te voren afgesproken is, om rekening met elkaar te houden, en eventueel de groep gesplitst wordt als belangen uiteen lopen. (ook gebeurd bij het Kuiderbos, en verliep prima: Bedankt Anita! )
Elk paard is anders, en ook elke ruiter. Zo'n rit zou ik maken met manegepaard, maar aangezien ik zelf regelmatig naar appelscha ga, leek me dat niet nodig.

Geen klachten over boktritten overigens! En ik wil dat graag zo houden...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:07

Oke, ik denk dat ik dat pittige dan anders las, maar ik blijf gewoon voorzichtig met "manegebegeleiding" en groep... Ik houd van relaxte ritjes, veel getrek en gedribbel is niet mijn favoriet, hihi... sorry!
Ik zie mezelf ook niet echt als "beginnende beginner hoor!" maar ik rijd nog wel in de B Knipoog
Veel plezier in elk geval volgende week!
Ik ga 13 juli met een paar stalgenootjes weer naar Appelscha, een dagrit maken. En in het najaar weer een weekend. Straks kan ik iedereen gidsen daar!!! (als ik deze keren de andere kanten van het bos eens ga verkennen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers