Een Shire aan de kook !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Een Shire aan de kook !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 22:58

Zo, eindelijk thuis en eerst maar even bijgelezen op bokt. Wat een vermoeiend weekend, maar zo ontzettend leuk !!

Vrijdag waren we om 13.00 uur bij de Brabanthallen met een auto vol met standonderdelen en Hendrik het harnas. Hendrik had in de auto last van zenuwen en zat nogal te riebelen op de achterbank. Hij wist dat Jantina en Kim met smart op hem zaten te wachten Haha! ! Snel de stand opgebouwd en de stallen opgestrooid, de paarden kwamen later. Daarna over een heerlijk rustige beurs gelopen (net open) en gelijk een veel te duur sjabrak gekocht.

Om 20.00 uur was onze eerste show, we lieten de historie van de Shire zien. Dus van boerenpaard, de ridders (wij !), naar de aanspanningen en de moderne Shire onder het zadel. Zo lakoniek en kalm als Bonnie thuis is, zo druk werd ze tijdens de show. Koudbloeden zijn niet altijd koel . De eerste show ging nog een beetje chaotisch, gelukkig liep het verder in het weekend beter (behalve met Bonnie en mij ).

Na een bijna slapeloze nacht (Nimber had erg luidruchtig sjans met een steward Tong uitsteken ), fris en vrolijk naar de paarden. Door de deur gekomen naar de stallen toe, stonden Bayazo en ik met stomheid geslagen, daar liepen 2 prachtige Shires heel lekker ontspannen, zonder zadeltje rond door de inrijbak met 2 jonge meiden alsof ze nooit een andere ruiter op de rug hadden gehad ! Het waren Anouk en Assie op Bonnie en Rhona ! Het zag er zo leuk uit !

De rest van de shows werd Bonnie alleen maar drukker en drukker, ze brak enorm over haar schouder uit richting uitgang, ik zat al een keer bijna bovenop de boarding, alleen door een "halve kies uit te rukken" kon ik voorkomen dat we er op klapten. Ik besloot dus maar om bij de laatste show voortijdig de ring te verlaten, voor er ongelukken gebeurden. De bodem in de bak was spekglad, een balende Shire is niet gemakkelijk te hanteren en tijdens een show moet je toch proberen om het allemaal netjes op te lossen en dat ging dus niet meer. Jammer maar helaas van de laatste show, maar de veiligheid van iedereen en z'n paarden staat voorop.

Zondag tijdens de prijsuitreiking kregen onze stand + show de tweede prijs en daar was ik hartstikke trots op, iedereen had er een hoop werk aangehad en het was prachtig geworden.

Ik heb een heleboel mensen gemeet, hartstikke gezellig, heb helaas ook een aantal mensen gemist. Binnenkort dus o.a. naar Tegelen, ezeltjes kijken, Apeldoorn, Lodewijk plagen, Ameland, Nobeltjes drinken Misselijk en nog veel meer plekken in Nederland ontdekken !!

Foto's volgen volgende week !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:08

Zag er idd goed uit, die Hendrik haha. Foto volgt ook van deze kant van het land van Kim en Jantina met hun idool Hendrik...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:11

jullie stand zag er echt leuk uit!!!
Vond het wel leuk dat de appaloosa's gewonnen hadden *LOL* Die vond ik de mooiste!!

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:13

Hoi,

Herman riebelde niet alleen op de achterbank,hij is nog handtastelijk ook !
En ik kan het weten,want ik heb de hele weg naar Den Bosch naast hem gezeten.

Groetjes Jacqueline.
Laatst bijgewerkt door Bayazo op 17-11-02 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 23:16

Jacq. , ga alsjeblieft slapen ! Herman stond achter de stand en niet ervoor en ik kan me niet voortellen dat die handtastelijk werd Haha! ! Je bedoelt Hendrik !

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:21

Hoi,

Hoe bedoel je total los !
Ik denk dat ik na Maandag ochtend ook Maandag middag maar over sla.

Groetjes Jacqueline.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:35

Ik had geen sjans!!!!!!!!!!! nouja weinig van gemerkt! haha ik was veel te gek met Hendrik! gelukkig hebben we mogen zoenen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 00:33

Ooooohhh... de foto's komen volgende week pas?? Verdrietig
Ik zat op een shire, ik zat op een shire!
*zingt nog wat zachtjes en krijgt een mep van kim*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:45

Ik heb zaterdag een stukje van jullie show gezien, zag er leuk uit.
We zijn ook nog even langs de stand geweest maar daar was het vrij druk en zijn we maar doorgelopen.
Zaterdag had ik nachtdienst en toen ik langs jullie stallen reed zag ik Duncan helemaal zielig in z´n eentje staan, die is vast ook erg blij dat z´n dames weer thuis zijn.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:02

heb ik je toch nog gezien Haha! zag wel een shire buiten staan tijdens de show maar dacht eigenlijk dat dat er bij hoorde niet dus Bloos
vond jullie stand trouwens erg mooi vooral die brandende lantaarntjes

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 12:28

jantina"]
Ooooohhh... de foto's komen volgende week pas?? Verdrietig
Ik zat op een shire, ik zat op een shire!
*zingt nog wat zachtjes en krijgt een mep van kim*
[/quote]

Dat jij nog in staat was om te zingen, knap hoor Haha! !! Misschien dat ik de foto's vanmiddag wel even naar de snelservice breng, ik was niet zo veel geld kwijt bij P&K en ik ben zelf ook wel erg benieuwd !

[quote="Ilindra"]
Zaterdag had ik nachtdienst en toen ik langs jullie stallen reed zag ik Duncan helemaal zielig in z´n eentje staan, die is vast ook erg blij dat z´n dames weer thuis zijn.
[/quote]

Duncan heeft vrijdag tot 23.00 uur staan gillen van eenzaamheid, het arme ding, ik ga zo naar hem toe. De Shiremeiden zullen ook nog wel half dood zijn.

[quote="Marjolein schreef:
heb ik je toch nog gezien Haha! zag wel een shire buiten staan tijdens de show maar dacht eigenlijk dat dat er bij hoorde niet dus Bloos
vond jullie stand trouwens erg mooi vooral die brandende lantaarntjes


Jammer dat ik je niet gezien heb, was even langsgekomen !

Nu ga ik me steeds meer mensen herinneren (vaag Haha! ) die geweest zijn. MarijkesTommy en Pim hebben ook de Shires even geaaid, Mazzel_meid heeft nog op Bonnie gereden, denk, denk, ik vergeet er nog steeds een heleboel Bloos .

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:52

Was echt heeeeel gaaf op Bonnie en Rhona hoor! Wat een verschrikkelijk lieve meiden Lovers .
Mijn beenspieren zijn het er wat minder mee eens dat het zo geweldig was, ik werd vanochtend wakker met verschrikkelijk veel spierpijn *LOL*

De sticker van de Shires zit op een heel erg grote duidelijke plek in mijn agenda geplakt hoor Haha!

Ben nu naast Groninger en ezel-gek ook nog Shiregek geworden! Wat een superpaarden *zucht* Krijg alweer een big smile op mijn gezicht als ik er alleen al aan denk