[EH][NRPS] D/E pony: Everglade x Dijkzicht's rissaz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vadisha

[EH][NRPS] D/E pony: Everglade x Dijkzicht's rissaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:01

Ik ben misschien van plan om deze merrie dit jaar onder de hengst te doen.
De merrie is een afstammeling van Everglade (zoon van El Beauty). De vader van de moeder is Dijkzicht's Rissaz. pedigree
Deze merrie is van '97 en 1.52 meter. Het veulen moet een grote D pony worden. (De moeder van deze merrie was 1.47 en ik geloof dat de vader ook een grote D pony was)

Het karakter van de merrie is: Werkwillig, (een beetje) hittepetitje/zenuwpeesje (wat haar najuist wel het extraatje geeft) en goud eerlijk. Aan het karakter hoeft wat mij betreft niets verbeterd te worden.

De merrie zelf is iel, het veulen zou wat forser/breder mogen zijn, maar ik zelf hou wel van wat fijnere pony's.
De merrie loopt M2 dressuur. Ze is erg lenig en soepel in haar bewegingen en loopt lichtvoetig.
De hengst mag allround zijn of dressuur gericht. En goed gekeurd zijn bij het NRPS.
Aantal foto's van de merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het profiel van J_charissa staan foto's van de merrie onder het zadel.

Welke hengst zouden jullie gebruiken bij deze merrie? En waarom?
En wat zijn volgens jullie de punten die verbeterd kunnen worden aan het exterieur van deze merrie?

Joosiien

Re: [EH][NRPS] D/E pony: Everglade x Dijkzicht's rissaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:56

nou het gaat niet zo hard met de hengsten Vork
maar op mijn profiel staan dus ook nog een paar rijfoto's !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:23

Met name de rug van je merrie zou verbeterd moeten worden, en ze is inderdaad erg iel.

De hengsten van stoeterij DuBois zouden wat kunnen zijn, en dan denk ik met name aan Djamai du Bois. Verder vind ik First Stayerhof's Ramzi H ook een geschikte hengst. Helaas is er nog geen afstammelingenonderzoek van deze hengsten, dus of ze de goede ruggen ook daadwerkelijk doorfokken is niet bekend. Maar als je perse voor een NRPS wilt gaan lijken me deze het beste, NRPS-ers hebben vaak een mindere rug, en bij andere afstammelingenrapporten blijkt dat veel hengsten dat toch regelmatig doorfokken.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:14

Bedankt voor je reactie. Djamai de bois heeft als overgroot opa El beauty, dit is tevens de opa van mijn pony, dit vind je niet te dicht bij elkaar?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:13

Nee, dat noemen ze lijnenteelt, en zit behoorlijk ver uit elkaar.