[H][KWPN] Johnson goede keus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Becky_Claire

[H][KWPN] Johnson goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:40

Hallo,

Ik zat een beetje rond te kijken voor onze Iglesias x Statuar merrie.
Ik ben zelf erg gecharmeert van johnson. Ik vroeg me af wat jullie van deze keuze vonden.
We willen bij het veulen wat meer front erin krijgen, en een betere lendenpartij, schuine schouder.
De hengst moet ook voldoende stokmaat vererven want de merrie is maar 1.60 m, maar geeft wel grote veulens (de 4 jarige merrie is 1.69 en haar veulen uit 2006 is 1.64 gemeten in januari).
De merrie heeft zelf weke lendenen

Haar hele stamboom
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=119398

Afbeelding
met het paddox veulen van 2006

Afbeelding
met paddox veulen van 2006

Afbeelding
met paddox veulen van 2006

Afbeelding
haar 4 jarige nergo dochter

Afbeelding
haar 4 jarige dochter in beweging

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn eventuele keuze vinden.
onderbouw je mening wel, anders heb ik er nog weinig aan.

Gr. Shannah

essiesilly

Re: [H][KWPN] Johnson goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:57

ik vind johnson een hele mooie sympathieke hengst.
wel moet je merrie beschikken over een goed achterbeen ik weet niet zeker of hij de lenden partij kan verbeteren maar front en uitstraling zeker wel!

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:14

ik vind johnson geen fok hengst. hij word gereden door een super ruiter maar als hij door een gewone ruiter - amazonde was gereden had niemand er ooit iets aangevonden.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:26

Niet mee eens Tong uitsteken Ik heb er mee gedekt toen hij nog niet eens in Nederland was goedgekeurd en ik hem alleen maar aan de hand had gezien.
Spijt heb ik er niet van, aangezien het merrieveulen dat daar uit voort gekomen helemaal niet verkeerd is Vingers aflikken

Of hij op je merrie past weet ik niet! Zou hem alleen maar gebruiken op merries met een goed achterbeengebruik en die zelf voldoende tot genoeg hals heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:29

Als je zegt dat Johnson geen fokhengst is, kun je je ook afvragen of dit wel een fokmerrie is.

Johnson is sympathiek, goed karakter, zijn achterbeen is snel maar het is wel een hakkentrekker. Hij heeft Flemmingh bloed in zich, daar moet je voor de lendenen niet wezen.

Ik vind de Negro uit je merrie op stand erg gewoon (onder het zadel wel leuker)
Stokmaat zou ik wel in de gaten blijven houden, omdat de moeder van ook maar 1.60 is.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:33

Souplesse schreef:
ik vind johnson geen fok hengst. hij word gereden door een super ruiter maar als hij door een gewone ruiter - amazonde was gereden had niemand er ooit iets aangevonden.

en dat concludeer je op basis van.....?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:04

Ik heb een merrie van Johnson x Gribaldi van 1,5 en ben zéér tevreden Haha!

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:01

Souplesse schreef:

volgens mij istie zonder ruiter dressuurkampioen van de hengstenkeuring geworden, dus opvallen deed hij toen ook al.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:18

Persoonlijk vind ik Johnson de betere Jazz-zoon. Zowel kwa bouw als kwa karakter. Als je dan toch aan het Jazz-bloed wilt, dan maar met Johnson Haha!

Maar waarom niet teruggaan naar Paddox? Zo te zien is dat een goede match!

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 16:51

Dees schreef:
Persoonlijk vind ik Johnson de betere Jazz-zoon. Zowel kwa bouw als kwa karakter. Als je dan toch aan het Jazz-bloed wilt, dan maar met Johnson Haha!

Maar waarom niet teruggaan naar Paddox? Zo te zien is dat een goede match!

Omdat we er nu al 2 met Ferro bloed uit gefokt hebben. En nu wil ik iets totaal anders, Ferrobloed vrij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:41

En dan gaan we naar een ander veeul gebruikte hengst Jazz-Johnson.

Ik vind de nakomelingen van Johnson helemaal niet verkeerd! Hij is een hakketrekker, maar dat zie je niet terug bij z'n kinderen (ik heb ze iig nog niet gezien). Op stand fokt hij imo goed, hoe ze het in de sport gaan doen is nog afwachten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:28

Afbeelding
Afbeelding

dit is mijn johnson de eerste foto is recent, iets wat uit mekaar haha maar kan erg goed galloperen en ook heel goed draven MET een goed achterbeen Knipoog
gekocht op de veiling in deurne was er meteen van gecharmeerd mede door z n karakter (voor zover je dat kan zien) en z n moeder welke ook een super fijn karakter heeft.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:03

Ik heb vorig jaar een Johnson veulen gefokt uit mijn Gribaldi merrie en ben er heel tevreden over, de merrie heeft een delicaat karakter maar het veulen is heel makkelijk. Kan zeer goed galopperen daarin heeft Johnson de merrie verbeterd en ook heeft het veulen meer front dan de moeder. De moeder is 1.63 dus ook niet al te groot maar het veulen, nu dus een jaarling heeft voldoende formaat.

Afbeelding
Afbeelding

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:43

@Diega, leuk, die van mij is ook uit een Gribaldi merrie Knipoog

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:04

En onze Johnson van dit jaar Haha! hij beweegt zeeer lichtvoetig, danst door de wei, moet wel zeggen dat de merrie dat ook doet met een zeer goed achterbeen. Bij onze merrie heeft johnson meer lengte doorgegeven, ook een mooi lang voorbeen, wat de merrie mist. En ben ook wel fan van de reina stam, kom paarden met ontzettend fijne karakters uit...rijd er nu ook eentje, hij heeft zelfs dezelfde grootmoeder als johnson, namelijk wareina v. excurs xx
Afbeelding

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:37

Dat langere voorbeen is wel prettig, Ik denk dat jouw merrie dat ook wel kunt gebruiken. Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest!

Gootje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:57

Ik ga waarschijnlijk ook een johnson veulen kopen en veulen is echt vet sociaal en loopt nu al superrr mooit!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:16

Oud topic en daarom een slotje.