Ik zoek een hengst die groter is dan mijn merrie..
Mijn merrie heeft een stokmaat van 1.58,5m
Ik hou van aparte kleuren dus een apart gekleurde hengst is geen probleem..
Ook zat ik een klein beetje stiekum aan een fries te denken.. maar weet niet of dit kwa bouw ect kan..
Daisy heeft als kleur Appaloosa in Polen masc tarantowaty genoemd.
De vader van daisy is Mediator en de vader van der moeder is Mandat
iets meer over de wielkopolski
Het Wielkopolski paardenras is tegen einde van de Tweede Wereldoorlog ontstaan in Midden en West Polen uit kruisingen tussen de reeds uitgestorven Poznan en Mazuren. Daarna werden Volbloed, Arabier, Anglo-Arabier ingefokt. De Wielkopolski is een van de beste warmbloedrassen. Hij heeft een aangeboren evenwichting zwevende manier van bewegen
Exterieur
De Wielkopolski is een stevig en middelzwaar gebouwd warmbloedpaard. Het hoofd is niet erg elegant, meer wat grof. Het hoofdprofiel is meestal recht. Het voorhoofd is redelijk breed, en heeft intelligente ogen die levendig en groot zijn. De oren zijn van gemiddelde lengte, en de neusgaten staan wijd open. Lichaam: lange en elegante hals, gespierde schuine schouders, diepe en brede borst, compacte bouw, diepe koffer, gespierde achterhand, lange benen
wielkopolski ontstaan uit:
Hannoveraan
Konik
Volbloed
Poolse Arabier
Trakehner
Wat voor een soort of type zouden jullie mee gaan dekken gezien er waarschijnlijk geen wielkopolski hengst in NL rondt loopt

meer foto's op http://www.freewebs.com/myhorsedaisy