[E][BWP] Flemmingh x Codexco (6 jaar)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pops

[E][BWP] Flemmingh x Codexco (6 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 13:19

Omdat ik altijd graag de topics lees over de exterieurberoordelingen, maar er zelf nog weinig van af weet, zou ik het echt leuk vinden moest ik eens horen wat jullie van de bouw van mijn paard vinden. Ik weet niet of dit belangrijk is maar ik rijd eventing met haar.

Ik heb niet zoveel foto's en ze zijn niet zo duidelijk, als er meer nodig zijn, kan ik dit komende dagen wel eens maken Ja
Foto's van onder het zadel vind je in mijn profiel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt Lachen

MyGuy94

Re: [E][BWP] Flemmingh x Codexco (6 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:25

De hals en mooi gevormd en goed bespierd, de halsaanzet is ook goed. De schoft is redelijk hoog en daardoor is de rug wat ingezonken. De schouder is redelijk, de voorbenen lijken onderstandig maar dan ook komen door de manier waarop het paard tijdens de foto staat. De achterhand is voldoende goed gevormd alleen vrij hoog waardoor het paard bijna overbouwd lijkt. De stand van de achterbenen lijkt vanaf de zijkant correct. Het paard is wel mooi bespierd en op zich helemaal geen verkeerd paard.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:24

Het paard gaat inderdaad overbouwd lijken door de neerwaartse richting van de romp

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:18

Bedankt voor de reacties, ik zal vanavond opnieuw een foto proberen maken van de zijkant, om de stand van de benen beter te kunnen zien Lachen

Kan je mij misschien uitleggen wat je bedoelt met "de neerwaartse richting van de romp" Bloos

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:12

dat is zoals bij deze volbloedhengst als het laagste punt van de romp tussen de 2 voorbenen ligt ipv van tussen de voor- en achterbenen in (in het midden dus)

http://www.footfallfarm.com/images/7Jus ... 887rev.jpg

als je een denkbeeldige lijn trekt van de romp op de 2e foto, dan zie je dat die lijn (van achteren naar voren te zien) naar beneden gaat, en dus niet evenwijdig is met de grond.

Op de 1e foto vind ik niet dat het zo is... Foto's zijn momentopnames. je kent je paard beter dan wie ook en je kan dus zelf het beste oordelen (nu je weet wat een neerwaartse romp is) Pling

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 14:27

Dank je wel! Altijd leuk om over zoiets bij te leren Ja !
Ik zie het nu ook op foto twee, net zoals jij zegt vind ik het ook minder op de eerste foto. ik zal dit vanavond eens bekijken Haha! Ze wordt dan geschoren dus tijd genoeg om te bezien Knipoog

Wat vind jij trouwens van de rest van haar bouw?

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:47

ze lijkt me veel bloed te hebben. een heel mooi expressief hoofd. Misschien niet erg langgelijnd,maar dat heeft wellicht te maken met haar afhellende kruis.

De hals is heel mooi ingeplant en heeft een goede vorm en lengte. De schouder verloopt eerder steil. De schoft is hoog. Neigt een beetje naar het overbouwd zijn (alhoewel het op de 3e foto lijkt van niet). Op de eerste foto vind ik je paard ook iets sabelbenig.

Kortom: zeer tof paard, spreekt zeer zeker aan qua kleur en model. Ik vind het het type van een damespaardje. (ik weet niet hoe groot je paard is). Compact paard met sterke punten.

Mooie brede en ronde hoeven in verhouding met het lichaam.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:11

Dank je wel!
Ze is inderdaad kort, heel compact zoals je zei Ja
Volgens mij is ze niet overbouwd, ze loopt redelijk gelijk (als ik deze avond juist heb gekeken tenminste Knipoog )
Haar beenstand is inderdaad niet geheel correct (het was in het begin toen we haar kochten zelf erger, ze stond helemaal mis op haar ijzers dus ik ben ook erg blij om te horen dat haar hoeven mooi zijn Haha! want in het begin was daar redelijk wat werk aan)
Het is inderdaad een type damespaardje Knipoog ze is 1m66.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:44

Mooie merrie heb je. Ze lijkt iets onderstandig te staan (voor) en is vrij compact met een wat weke rug. Dat laatste komt vaker voor bij Flemminghs, maar daar kunnen ze prima mee uit de voeten in de sport. Geeft juist dat extra beetje veer als ze die rug goed weten te gebruiken Knipoog
Verder heeft je merrie een mooie kleur en een knap hoofd.