[H][wb]Hengst voor Jetset D x Record X Theoloog ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

[H][wb]Hengst voor Jetset D x Record X Theoloog ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:13

Hoi allemaal,
ik wil toch weer een poging wagen ,en jullie vragen mij te helpen een geschikte hengst uit te zoeken voor Opium.
Ik weet het is best vroeg ,maar dan hebben we nog even de tijd om erover te dicussieren. Haha!

Ik heb ook mijn eisen tov vorig jaar wat bijgesteld .
Om te beginnen maakt mij het stamboek in principe niet uit .Ik ga voor een goed paard en dan is het stamboek van ondergeschikt belang.

Opium is een keur merrie en Z dr .Ze heeft imo geen echte tekortkomingen (alhoewel er nog veel aan haar beter kan Bloos ) en dat is dus haar sterke punt . Tevens is het ook haar zwakte omdat ze ook nergens echt in uit blinkt. Verward
De voornaamste eigenschappen die ik in een toekomstig vaderdier zoek zijn een aansprekend front,een sterke bovenlijn ,een sterke galop en een goed achterbeen gebruik iha.
Ook zou ik graag een kwa bloedlijnen passende hengst willen gebruiken.
Graag zou ik onderbouwde reacties zien... Tong uitsteken

Hier haar afstamming en een paar fotos... http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=9

Afbeelding

Afbeelding

Deze fotos zijn gemaakt 3 maand na het veulenen voor de 3e keer erop! Ongetraind dus...(beiden Knipoog )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar Neostan zoon (3 jaar)
Afbeelding

Haar Rousseau dochter( 2 jaar )
Afbeelding

Haar Tolando zoon
Afbeelding

tot slot: haar moeder
Afbeelding

Ik ben benieuwd...en alvast bedankt voor het meedenken !

misterA

Re: [H][wb]Hengst voor Jetset D x Record X Theoloog ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:38

Een heel goede combinatie is volgens mij Jazz.
Je hebt dan bloedaansluiting met Furioso II.
Als je veel aandacht aan de opvoeding van het veulen besteedt, dan leert de praktijk
dat ze op oudere leeftijd prima te hanteren zijn.
Van Jazz komen zoveel toppers, ook de afgelopen weken weer in diverse ibop-proeven.
Ook past hij qua type, uitstekend bij je merrie.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:51

ik vind de tolando er goed uit zien, waarom niet nog eens doen?

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:29

fokfanaat schreef:

Ben ik het deels wel mee eens!

Ik denk er erg sterk over om één van onze merries naar Ziësto (v. Lancet) te brengen; ga wel eerst wat shows af, maar ik ben wel gek op Lancet en ik ken de moederlijn goed. Zou wellicht ook wat voor Opium zijn; ook al wat betreft bloedspreiding en ook nog es commercieel denk ik zo... Duivel

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:59

misterA schreef:
Als je veel aandacht aan de opvoeding van het veulen besteedt, dan leert de praktijk
Van Jazz komen zoveel toppers, ook de afgelopen weken weer in diverse ibop-proeven.

Jazz valt zowiezo af voor mij .Misschien een indirecte nakomeling ;zelf denk ik oa aan Citango.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:00

bambam99 schreef:
fokfanaat schreef:

Ben ik het deels wel mee eens!

Ik denk er erg sterk over om één van onze merries naar Ziësto (v. Lancet) te brengen; ga wel eerst wat shows af, maar ik ben wel gek op Lancet en ik ken de moederlijn goed. Zou wellicht ook wat voor Opium zijn; ook al wat betreft bloedspreiding en ook nog es commercieel denk ik zo... Duivel

Lancet ... hij heeft mij een veel te gewoon achterbeen gebruik....

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:24

amaze schreef:
misterA schreef:

Jazz valt zowiezo af voor mij .Misschien een indirecte nakomeling ;zelf denk ik oa aan Citango.

Als Jazz afvalt omwille van zijn karakter, zou ik Citango ook niet nemen,
ik heb hem 2x gezien en evenveel keer ging hij er vanonderuit met zijn amazone ( in Den Bosch en op de hengstenshow bij Van Olst ), nee, voor mij heeft hij toen ook afgedaan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:02

Erg aansprekende merrie Amaze Ja

Ikzelf zat te denken aan een zoon van Ferro. Mooi front, sterke bovenlijn en beweging!

Wat dacht je van Rhodium? Of nog een keer Rousseau? Ik vind die tweejarige merrie namelijk ook heel mooi in elkaar zitten zo op deze foto.

Hoe was het Tolando-veulen? Hij staat bij mij bekend als een hengst die prachtige modellen geeft, maar onvoldoende beweging...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:53

Citaat:
Als Jazz afvalt omwille van zijn karakter, zou ik Citango ook niet nemen,
ik heb hem 2x gezien en evenveel keer ging hij er vanonderuit met zijn amazone ( in Den Bosch en op de hengstenshow bij Van Olst ), nee, voor mij heeft hij toen ook afgedaan.

..en zo is er altijd wat! Daarom is een keuze maken ook zo moeilijk ! Boos!

Pletje123 schreef:
Erg aansprekende merrie Amaze Ja

Ikzelf zat te denken aan een zoon van Ferro. Mooi front, sterke bovenlijn en beweging!

Wat dacht je van Rhodium? Of nog een keer Rousseau? Ik vind die tweejarige merrie namelijk ook heel mooi in elkaar zitten zo op deze foto.

Hoe was het Tolando-veulen? Hij staat bij mij bekend als een hengst die prachtige modellen geeft, maar onvoldoende beweging...

Dank je Pletje ! Bloos
Zelf ben ik ook weg van Ferro en heb al meerdere keren Rhodium overwogen ,maar om het een of andere reden valt hij steeds af...
Bij Rousseau heb ik haar al 2 x gedekt (de eerste keer een doodgeboren veulen) Ik vind Amazing zelf niet verkeerd ,maar eigenlijk ook niet apart genoeg ,als je begrijpt wat ik bedoel.. Knipoog (ik vewacht eigenlijk dat ze bij de stb opn een twijfel geval is voor de ster.)
Zoals je ziet was de Tolando veulen erg mooi van type, hij kon ook fijn bewegen ,alhoewel ik hem achter wat krachtiger had willen zien.
Als hij voor niet wat frans had gestaan had ik hem aan een Deense GP amazone verkocht !( in mijn profiel staan ook nog fotos...)

liesanneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:01

Hallo!!
Leuk paard heb je zeg! En heel leuk dat je er mee fokt!
Mijn vader heeft de opa van jou paard altijd gehad, Record.
Ik zou de hengst Johnson aanraden, een fantastisch mooi paard met een goed karakter! Zelf heb ik ook hele goede ervaringen met de hengst San Remo.
Is het hengstveulen nog in jullie bezit??
Verder wens ik je veel succes bij het vinden van een goede hengst!

Ps: Als je in januari nog niets gevonden hebt wil ik je graag doorverwijzen naar http://www.vitanovahorses.nl, daarop staat onze eigen hengst, die in maart naar het verrichtingsonderzoek gaat en hopelijk wordt goedgekeurd voor de dekdienst bij het KWPN! Onze hengst is een San RemoxGoodtimes. Op dit moment is de site helaas nog niet actief.

Groeten van Liesanne
Laatst bijgewerkt door liesanneS op 26-11-07 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:08

liesanneS schreef:
Hallo!!
Leuk paard heb je zeg! En heel leuk dat je er mee fokt! Mijn vader heeft de opa van jou paard altijd gehad, Record. Ik zou voor een nieuwe hengst gaan die dit jaar of volgend voorjaar is goedgekeurd.
Verder wens ik je veel succes bij het vinden van een goede hengst!

Ps: Als je in januari nog niets gevonden hebt wil ik je graag doorverwijzen naar http://www.vitanovahorses.nl, daarop staat onze eigen hengst, die in maart naar het verrichtingsonderzoek gaat en hopelijk wordt goedgekeurd voor de dekdienst bij het KWPN! Op dit moment is de site nog niet actief!

Groeten van Liesanne

Is die hengst al aangewezen? Of moet hij nog naar de 1e bezichtiging?

liesanneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:15

[/quote]

Is die hengst al aangewezen? Of moet hij nog naar de 1e bezichtiging?[/quote]

Hij is al aangewezen en heeft dit najaar 5 dagen in Ermelo meegelopen in het verrichtingsonderzoek, maar hij heeft daar helaas een ongeluk gehad en toen hebben we hem weer teruggehaald om goed te herstellen. Nu gaat hij in maart weer naar Ermelo.
Ik weet nogniet zo goed hoe deze site werkt, ik hoop dat ik het goed doe! Knipoog

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:21

Ik zou ook voor Rousseau opteren (nog eens) Vind je veulentje heel geslaagd! Eeen beeld van een paard! Hoe beweegt ie?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 19:14

imo wel redelijk ....maar niet apart..

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:36

Hmmm, je wilt Amaze, maar dan met meer beweging... lastig hoor! Want ik vind het een hele knappe merrie.

Nou ben ik geen Jazz fan en jij ook al niet geloof ik, maar ik zou Johnsson toch geen gekke keus vinden; heb er wel veel aparte van gezien afgelopen zomer op de keuringen. Zou het scheutje Theoloog de tekortkomingen van de Reina stam kunnen opheffen en vice versa...?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:52

amaze schreef:

Niet alle kinderen uit dezelfde ouders zijn gelijk. Wie weet, rolt er nu wel een hele aparte uit Haha! *LOL*

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 10:35

bambam99 schreef:
Hmmm, je wilt Amaze, maar dan met meer beweging... lastig hoor! Want ik vind het een hele knappe merrie.

Nou ben ik geen Jazz fan en jij ook al niet geloof ik, maar ik zou Johnsson toch geen gekke keus vinden; heb er wel veel aparte van gezien afgelopen zomer op de keuringen. Zou het scheutje Theoloog de tekortkomingen van de Reina stam kunnen opheffen en vice versa...?

Wat bedoel je hiermee bambam? Blond Wat zijn de tekortkomingen van de Reina stam?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 10:37

Pletje123 schreef:
amaze schreef:

Niet alle kinderen uit dezelfde ouders zijn gelijk. Wie weet, rolt er nu wel een hele aparte uit Haha! *LOL*

Tja ,dat kan evengoed met een andere hengst ook .... Vork (lees:ik wil niet meer bij Rousseau dekken .. Knipoog )

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:28

ja, ze fokt wel chic.
Ik zou het durven wagen om er een internationaal befaamde dressuurhengst op te zetten: genre don frederico, donnerschwee, welt Hit II, diamond hit, dream of heidelberg II, Hotline (dan weer iets fijner model), Rubin Royal

Maar ook Dancier, Danone (of Da Capo) lijken mij een goede match te zijn (De Niro in de bloedlijn)

Het zijn op zich erg verschillende hengsten, maar je merrie fokt unifome veulens. Mooie modellen. Een iets grovere hengst met extra sterke bewegingen zou het moeten doen bij je merrie.

Als je bloedaansluiting belangrijk vindt, dan dacht ik aan een zoon van Florestan: floresco, friendship, floresco (of fifty cent), florencio, fürstenreich, Fürst Piccolo of Fleurop

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 21:08

Eh tja Quazzle ,je hebt een hele ritz hengsten opgeschreven,ongetwijfeld goedbedoeld, maar sorry, wat moet ik hiermee..?
Ik heb toch geen idee hoe ze fokken ,en ik ga er niet een hengst opzetten ,waarvan ik niets weet!

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:12

neen, maar dat is jouw huiswerk. Zien welke hengsten je aanstaan en informeren naar nakomelingen er van. OP 2 of 3 nakomelingen kan je de hele productie van een hengst niet opnoemen. Te weinig variabelen voor een goed gemiddelde. Dus neem een kijkje (zie welke hengsten je aanstaan) en vergelijk. En mss zijn er hier nog mensen op Bokt die een nakomeling hebben van één dezer hengsten.

Persoonlijk wil ik graag wat bloedvernieuwing. De fokkerij van het KWPN wordt mijns insziens te eng qua bloedvoering. Verdrietig

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:19

Over Dancier heb ik van een hele goede Hannoveraanse fokker echt goede berichten gehoord. Hij heeft er echt hoge verwachtingen van. Schijnt ook uit een heel fijn lijntje te komen. Ik had voor 17 nov. nog nooit van deze hengst gehoord!

Misschien dat een vriendin volgend jaar met hem gaat dekken, de fokker van haar merrie raadde die hengst aan. Hij is zelf alleen niet al te groot. 1.66

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:28

amaze schreef:
bambam99 schreef:

Wat bedoel je hiermee bambam? Blond Wat zijn de tekortkomingen van de Reina stam?

Bij de Reina stam (de kant met Sultan) zie nog wel es een wat flauw achterbeen; Het TP bloed geeft wellicht iets meer actie.
Daarentegen geeft de Reina stam vaak erg mooie paarden en dat kun je van TP bloed dan weer niet altijd zeggen (bekeken vanuit het perspectief van 'de dressuurwereld' natuurlijk!).

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:10

Quazzle schreef:
Als je bloedaansluiting belangrijk vindt, dan dacht ik aan een zoon van Florestan: floresco, friendship, floresco (of fifty cent), florencio, fürstenreich, Fürst Piccolo of Fleurop

Bloedaansluiting met wàt dan? Eenmaal Furioso xx in de tigste lijn Verward ? En je noemt effies 7 (!) zonen van Florestan met ook nog es verschillende moederlijnen... Florencio en Fleurop: zelfde vader; twee totaal verschillende paarden en totaal verschillend fokkende hengsten. Vraag me af wie daar wat aan heeft.

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:20

Misschien wel maar het ligt er toch ook aan wat hij/zij wil? Ik kan toch geen keuze maken in haar plaats?