[H][wb]Wat is de beste hengst voor deze dame??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

[H][wb]Wat is de beste hengst voor deze dame??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 22:16

Ik wil dit jaar mijn merrie nog dekken... We zaten te denken aan Decor Dreamcatcher... Maar we zijn er toch nog niet helemaal uit...

We willen een dressuurpaard... Een mooie kap erop mooi langgelijnd... Maar! Het gaat eigenlijk meer om het karakter.. Ik wil absoluut GEEN Gribaldi types!.. ik hou helemaal niet van dat soort heethoofden.. We hebben al een Sunny Boy en we hadden een Sandro Hit en een Rosario staan... Allemaal lekker duits maar we zijn weer eens toe aan wat anders Tong uitsteken Het maakt niet uit wat voor een paard het is als het maar een donkere is zodat we meer kans hebben op een donkere Knipoog

Ook zou het fijn zijn als je een foto van de desbetreffende hengst plaatst als deze niet zo bekend is.. Ik weet uiteraard wel een type hengst als Jazz en Decor Clown

Hier een foto van de merrie Knipoog :

Afbeelding
Afbeelding
[img]C:\Documents and Settings\b eijgel\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Tubbie (Alandaulette)[/img]

Wat extra info over wat er in de merrie verbetert kan worden:

*de Galop (Goed bergopwaarts gesrpingen)
*GEEN lage hals-aanzetting, de merrie heeft deze al
*Niet groter dan 1.75/1.78
*Het mag een flinke jongen zijn! Dus een wat grover paard zou opzich wel kunnen

Als je nog eventueel foto's wil hebben als ze zonder iemand erop is, ga ik even zoeken! Alvast bedankt voor jullie hulp! (zien jullie nog eventuele andere verbeterpunten kunnen jullie die altijd zeggen natuurlijk!

Edit: Zie nu dat de laatste foto het niet doet.. ik zal hem morgen uploaden...

sologirl

Re: [H]Wat is de beste hengst voro deze dame??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 22:28

Misschien is de afstamming van de merrie ook wel makkelijk Clown

Het is een : DarnellXZeppelin

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:35

Ik vind dat je een leuke merrie hebt. Haar bewegingen zijn aardig mooi. Ze plaats haar achterbeen mooi onder de massa en heeft van nature de nodige uitstraling. Toch zou ik voor een hengst gaan die meer schoft heeft zodat je zadel iets meer in het midden komt te liggen. Ook zou ik voor een hengst gaan die iets meer verticaal gebouwd is omdat jou merrie nogal horizontaal aandoet. Verder zou ik het langgelijnt zijn zeker behouden! Ik zou bij deze merrie zeker niet inboeten op haar langgelijntheid en beentechnieken, die zijn mooi dus zeker een hengst die dit behoud! Iets meer front zou ook wel welkom zijn vind ik persoonlijk! Veel suc6 ermee!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 22:39

Nele18 schreef:
Ik vind dat je een leuke merrie hebt. Haar bewegingen zijn aardig mooi. Ze plaats haar achterbeen mooi onder de massa en heeft van nature de nodige uitstraling. Toch zou ik voor een hengst gaan die meer schoft heeft zodat je zadel iets meer in het midden komt te liggen. Ook zou ik voor een hengst gaan die iets meer verticaal gebouwd is omdat jou merrie nogal horizontaal aandoet. Verder zou ik het langgelijnt zijn zeker behouden! Ik zou bij deze merrie zeker niet inboeten op haar langgelijntheid en beentechnieken, die zijn mooi dus zeker een hengst die dit behoud! Iets meer front zou ook wel welkom zijn vind ik persoonlijk! Veel suc6 ermee!

Over meer schoft.. Tjaa.. Mijn zadel ligt gewoon echt But... Tong uitsteken Er is een nieuw zadel onderweg... Knipoog Maar wat voor een type hengst zou je nemen?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:43

http://www.kasparow.com
Van alle markten thuis, stoer gebouwd en bekend om zijn coole karakter. Heb de hengst in het echt gezien en is echt een fijne dier in de omgang, zeker voor een dekhengst. Bekijk de site maar eens.

Afbeelding

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 22:45

Dankje! Zeer stoer ding! Helemaal mijn type paardje! Ik ga het thuis eens in de groep gooien Knipoog

Umeo

Re: [H][wb]Wat is de beste hengst voor deze dame??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:59

Heb je mss een goede standfoto van je merrie? Zonder zadel,... erop? Dat maakt het beoordelen namelijk makkelijker.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:29

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 18:06

Afbeelding

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:20

Mooie merrie!
Ik ben maar een leek en het is een beetje een detail, maar het lijkt me dat de overgang onderhals-kaak iets vloeiender zou mogen lopen bij je merrie.

Ik kan je geen hengst aanraden, want ik zit niet in de Warmbloeden-wereld, maar die Kasparow vind ik een prachtpaard.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:16

Ik vind dat je zeker moet letten op de schoft en de schofthals overgang. Deze is bij deze merrie niet zo goed. De schoft is lang (opzich niet erg) maar ook nog eens plat. Deze had een beetje steiler gemogen naar mijn mening zodat de zadel beter in het midden komt te liggen. Als ik het veulen bekijk dan heb ik de indruk dat deze dezelfde schoft gaat krijgen. Welke is de vader van dit veulen? Kan altijd handig zijn voor meer informatie

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:10

@vereenAshley: Ja klopt inderdaad van de hals! Daarom ben ik ook op zoek naar een hengst met een hogere halsaanzetting!

@Nele18: Merrie staat wel iets naar voren... Dus eigenlijk scheef naar beneden, misschien dat als het weiland recht was geweest dit nog wel wat meer meeviel! Maar z eheeft inderdaad niet een geweldig hoge schoft.

Vader van het veulen is Sunny Boy... Er is al een stuk verbeterd bij dit veulen qua hals-aanzetting en schoft! Het veulen is dit jaar 2 geworden en ziet er goed uit met een mooie hals en een betere schoft.. Maar we willen natuurlijk kijken of we nog een beter veulen eruit kunnen krijgen... (Volgens mij was dit ook pas de eerste week van het veulen en de mama.. Dus mama is ook nog lekker dik enzo Tong uitsteken )

Nele18: Heb je misschien nog een hengst die hier goed op zou passen of niet?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:30

Mag ik een hedendaagse foto van dat veulen? Dat is altijd hanndig zo krijg je er een beter beeld op.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:46

sologirl schreef:
Dankje! Zeer stoer ding! Helemaal mijn type paardje! Ik ga het thuis eens in de groep gooien Knipoog

Haha, in je eerste topic wil je vooral 'géén Gribaldi', en deze halfbroer van Gribaldi die verder ook gewoon grotendeels vergelijkbaar is gefokt, vind je 'helemaal jouw type paardje" Haha!

Als Sunny Boy je goed beviel, is het misschien interessant om te kijken naar de nieuwbakken modehengst Spielberg - commercieel genoeg in ieder geval.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:32

Deze dame past volgens mij uitstekend bij Uptown. Vingers aflikken
Hij heeft een prima veulenrapport, de hengst heeft veel front, een mooie galop. en hij vererft
een donkere kleur. Ik heb er een heel mooi veulen van.
Zelf ben ik ook weg van Vivaldi, maar ja, dat is een vos. Verdrietig

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 12:33

Dees schreef:
sologirl schreef:

Haha, in je eerste topic wil je vooral 'géén Gribaldi', en deze halfbroer van Gribaldi die verder ook gewoon grotendeels vergelijkbaar is gefokt, vind je 'helemaal jouw type paardje" Haha!

Als Sunny Boy je goed beviel, is het misschien interessant om te kijken naar de nieuwbakken modehengst Spielberg - commercieel genoeg in ieder geval.

Qua uiterlijk zou ik het liefst er een gribaldi opgooien! Lovers
Maar zijn karakter is gewoon echt but... Daar kunnen maar weinig mensen mee overweg... Nu is mijn merrie ook al een heetgebakerd ding.. Dus lijkt me niet erg verstandig om er dan zo een Gribaldi type erop te gooien Knipoog

We hebben de video van Spielberg al bekeken! We zijn weg van het karakter van het eerste merrieveulen (Sunny boy..) Maar we hadden er nog eentje (Een Rubenstein!) We waren wg van haar voorkomen en haar superdraf! En laat Spielberg nou net een Sunny BoyXRubenstein zijn!
Dus we willen eigenlijk Spielberg wel gebruiken ja! Tong uitsteken

We hadden nog een hengst op ons lijstje staan:
-For Copliment

Wat vinden jullie daar van?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 12:38

misterA schreef:
Deze dame past volgens mij uitstekend bij Uptown. Vingers aflikken
Hij heeft een prima veulenrapport, de hengst heeft veel front, een mooie galop. en hij vererft
een donkere kleur. Ik heb er een heel mooi veulen van.
Zelf ben ik ook weg van Vivaldi, maar ja, dat is een vos. Verdrietig

Ik vind Uptown ook een heel erg mooi paard! Ik ga eens kijken of ik er de dvd van kan aanvragen! Vivaldi is helaas een vos ja Dromen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:27

sologirl schreef:
Qua uiterlijk zou ik het liefst er een gribaldi opgooien! Lovers
Maar zijn karakter is gewoon echt but... Daar kunnen maar weinig mensen mee overweg... Nu is mijn merrie ook al een heetgebakerd ding.. Dus lijkt me niet erg verstandig om er dan zo een Gribaldi type erop te gooien Knipoog

Met een dergelijk karakter is het misschien verstandig om gewoon helemaal weg te blijven bij Trakh-bloed. Die willen nogal eens 'het laatste woord willen hebben' Haha!

Sting bij de Watermolen is ook een jonge hengst van Sunny Boy waar men veel reclame voor maakt.
www.watermolen.net

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 14:21

Jaa! Haha! Daarom zijn we ook afgeweken van onze eerste keus: Decor Dreamcatcher.. Zit ons toch iets teveel trakhener in Tong uitsteken

ik kan Sting nergens op die site vinden?? Clown

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:07

Iemand nog een hengst?

Casper1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:08

SANDREO!!!!!

Fokt maat, souplesse en kwaliteit!!

Zie www.uytert.nl

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 07:58

sologirl schreef:
Jaa! Haha! Daarom zijn we ook afgeweken van onze eerste keus: Decor Dreamcatcher.. Zit ons toch iets teveel trakhener in Tong uitsteken

ik kan Sting nergens op die site vinden?? Clown

Sting kan je wel vinden op http://www.coomans.nl Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 11:54

Heel mooi paard! die sting is echt prachtig! Vingers aflikken We gaan kijken voor een dvd vandeze!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:13

Sandreo is in iedergeval SUPERbraaf Haha! En hij fokt altijd donker.

Uptown is niet helemaal mijn keuze op deze merrie aangezien ook hij veel mans is. Neem aan dat je een fijn rijpaard wil fokken?

Special D al in overweging genomen? Weet niet hoe het zit met de schoudervrijheid van jouw merrie?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:16

Sandreo heeft wel merries nodig met een actief en goed ondertredend achterbeen Lachen Zelf is hij daar wat traag in Knipoog