[H] [KWPN] Douglas of Nonstop??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

[H] [KWPN] Douglas of Nonstop??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 10:21

Welke van deze 2 hengsten zou het meest geschikt zijn?
Of zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken??

Mijn merrie :
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=69777

Foto's :
Afbeelding

Afbeelding

Filmpje in mn onderschift

Ik wil graag een veulen met wat grover beenwerk en een sterkere achterhand.
Qua karakter heb ik niet veel te verbeteren aan mijn merrie, misschien iets minder heet...

gomir

Re: [H] [KWPN] Douglas of Nonstop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:05

Waarom wil je graag een Darco-zoon?
Of is het toeval dat je twee Darco's noemt?

Op basis van moederlijn zou ik voor Non-stop kiezen.
Douglas vind ik persoonlijk niet zoveel aan, nakomelingen heb ik nog niet gezien (wel een nakomeling van zijn halfzus en daar was behalve de maat verder weinig aan Bloos )

Nakomelingen van non-stop die ik gezien heb vond ik wel aardig, maar ik moet bekennen dat ik er nooit echt op gelet heb.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:51

tja, toeval denk ik dat het twee darco's zijn.
Ikzelf vond Doudlas een erg aansprekende hengst bij VDL gister.
Het gaat mij voornamelijk om grover beenwerk en een sterkere achterhand. Veel maat hoeft voor mij eigenlijk niet zo.

Nou heb ik ook de hengst Tauber vh Kapelhof zien staan... En die vond ik ook wel erg interessant.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 01:43

Douglas zou ik laten staan. Heb hem nooit gezien maar afgaande op de afstamming zijn de andere twee een pak interessanter.
Beide hebben een leuke moederlijn, maar voor dat grove beenwerk zou ik eerder naar Non-Stop neigen dan naar Tauber.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 09:07

Waarom op basis van de moederlijn niet? Ben ik nieuwsgierig naar..
Als jullie andere suggesties hebben zijn ze ook welkom hoor!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:23

Van Non Stop komen super nakomelingen. Ik zou ook Non Stop doen!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:06

Weet iemand uit welke moederstam (Holstein) Douglas komt???

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:24

JUN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:23

Nonstop geeft denk ik heel degelijke nakomelingen. Mooie types (wat je niet van alle darco's kan zeggen), sportief en modern, goed ruggebruik, goed karakter. Er lopen er al een serieus aantal internationaal.

Douglas weet ik niet echt.

Tauber in de ring is een persoonlijke favoriet van mij. Hij wordt echter amper gebruikt als dekhengst (nochtans heb ik er ook nog geen engatieve reacties op gehoord), en is denk ik niet commercieel om te verkopen (ik weet niet of dat de bedoeling is) Hij is zelf vrij compact, wel goed op te lange merries denk ik.

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:00

Beide hengsten geven volgens mij veel vermogen mee maar qua uiterlijk kunnen noch NonStop, noch Douglas mij bekoren.
Douglas schijnt ernom veel vermogen te hebben.
Wat ik zo jammer vind aan beide hengsten is dat ze niet zo'n edele hoofden hebben en dat ook doorgeven.
Maar het is wel zo dat ze kunnen springen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:30

Van Non Stop heb ik vorig jaar anders echt mooie paarden gezien in België!

Douglas komt uit Stamm 318 D2 en Non Stop uit Stamm 162.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:16

@ JUN
het is in eerste instantie niet de bedoeling om het veulen te verkopen.
En qua lange merries, zou Tauber dus opzich wel kunnen passen bij mijn paard denk ik. Maar hoe zit het met het beenwerk? Ik wil graag wat meer bot.

Ik kwam er trouwens gister achter dat mijn merrie uit dezelfde merrielijn komt als VDL Vegas Haha!

Tom7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:38

Tauber zie ik niet zo zitten, ben ik geen favoriet van. Hij nietr t laatste derin en ik ben niet overtuigd van zijn moederlijn.

Ik zou voor Nonstop gaan, Douglas blijkt heel goed te springen maar hoe ie t zal doen qua vererving zal nog even afwachten zijn. Terwijl op dat punt Nonstop al wat bewezen heeft.

Ik raad aan om Nonstop op merries te gebruiken met genoeg bloed derin, en merries die zelf edel genoeg zijn en toch genoeg beweging hebben.

Ik zelf heb ondertussen al 5-6 Nonstops ( op verschillende types van merrie qua grote, bouw maar wel allemaal genoeg bloed erachter) gefokt en was telkens heel tevreden over de veulens.

heb je ook al es gedacht aan Nabab de reve? Zo ook leuk passen volgens mij en hij kan ook wat maat en bot bijbrengen. En hij heeft ook al heekl veel goede nakomelingen.

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:06

Tom7 schreef:
Douglas blijkt heel goed te springen maar hoe ie t zal doen qua vererving zal nog even afwachten zijn.

Klopt, is ook even afwachten, maar op de VDL hengstenshow zag je wel dat hij z'n kleur niet echt doorgeeft! Allemaal de kleur van de merrie. Dus hij fokt niet echt dominaat door volgens mij

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 08:55

@Tom7
Mijn merrie heeft voldoende bloed, vandaar ook dat ik in de richting van Douglas en Non Stop heb gekenen.
Ik wil graag een veulen met iets minder bloed.
Toch zou ik ook graag de draf wat wilen verbeteren, hoewel mijn merrie opzich wel voldoende beweging heeft. Over haar stap en galop heb ik iig niks te klagen.
Nabab de Reve ken ik niet...
Ik zal eens kijken wat ik over hem kan vinden.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:31

Ik denk nog steeds dat Non Stop interessant kan zijn en heeft ook een bewezen Holsteiner stam achter zijn naam. Douglas ook, maar gevoelsmatig en ook gezien de nakomelingen die ik vorig jaar heb gezien spreekt Non Stop mij meer aan!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 13:34

Ik heb ook even gekeken naar Nabab de reve, maar dat is te veel bloed naar mijn zin.
Mijn heeft erg veel bloed, dus wilde ik graag een hengst die dat er een klein beetje uit zou fokken ivm karakter
Nonstop spreekt mij ook zeker aan!~
ik ben er nog niet halemaal uit hoor... het is zo onwijs moeilijk
Ik heb ook zitten kijken naar de hengst Peter pan maar die fokt het bloed wel echt heel drastisch uit...

ASndere ideeen zijn natuurlijk ook welkom Haha!

WimL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:32

Nabab zou (voor zover ik weet) nochtans nogal koele paarden geven. Zo ook zijn bekendste zoon Vigo D'Arsouilles. Ik vind wel dat zijn nakomelingen nogal 'horizontaal' zijn.

Zowel Nonstop, Darco en Tauber zijn van bij mij in de buurt. Van Nonstop en Darco heb ik veel nakomelingen gezien. Met Nonstop is veel gefokt toen Darco wat duur begon te worden. Mijn persoonlijke mening is dat nonstop zijn vader niet overtreft. Darco is een hengst die enorm strooit, maar Nonstop kan er ook wat van, vind ik, vooral wat betreft exterieur en gangen. Ik heb wel de indruk dat de nakomelingen ven Nonstop vaak een gelijkaardige manier van springen hebben, dat zie je ook als je op de folder van Berkenbroeck naar zijn nakomelingen kijkt. Ik vind daarbij niet dat ze zo'n geweldig goed ruggebruik hebben, soms vind ik ze zelfs eerder ietsje stijf boven de sprong. Vermogen lijkt me best wel ok. Een (goed) springpaard ga je meestal wel fokken met Nonstop. Tussen de karakters van nakomelingen heb ik ook al veel verschillen gezien.

Over Tauber: ik heb hem op regionale wedstrijden van 1.10 naar 1.30 zien opklimmen. Ik heb niet vaak zo'n complete springer gezien: voorzichtig, techniek(zeker voor een Darco veel ruggebruik), snel en best wel veel vermogen. Super mentaliteit, ik heb hem als zesjarige een Belgisch kampioenschap voor jonge paarden zien winnen: schitterend. Later als zevenjarige tweede in Lanaken. Hij heeft misschien niet het allerlaatste aan vermogen om 1.60 mee te springen, maar hij wint met de regelmaat van de klok wedstrijden 1.45-1.50, en stond hij ook niet ergens vooraan in de Derby van Valkenswaard, wat toch niet niets is. Goede gangen zal je niet snel met hem fokken, en exterieurmatig valt hij ook niet op, maar dat valt best wel mee, zeker voor een Darcozoon. Beknopt zou ik hem niet durven noemen, hoewel iedereen daar natuurlijk een eigen interpretatie aan geeft. Ik zou zeggen dat hij eerder past op royale merries dan op lange merries. Hij is goedgekeurd voor Zangersheide, op oudere leeftijd. Daar vraag ik me bij af: hij is BWP gefokt, maar Zangersheide goedgekeurd... Is hier hetzelfde gebeurd als met Up To Date Miltoo(v.Darco) die niet door de veterinaire keuring voor BWP geraakte maar ook Zangersheide gekeurd werd? Overigens vind ik Tauber beter dan Up To Date.

Een Darco zoon die ik de moeite vind is Winningmood vd Arenberg (vm. Cassini I) Lijkt zeer veel vermogen te hebben en een goede techniek. Exterieur is beetje minder: fors gebouwd, nogal kort, met lange fijne benen. Zeker geen spectaculaire gangen. Zou fijn karakter hebben.

skippyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:48

voor nabab de reve moet je net een bloedmerrie hebben anders wordt je veulen helemaal niks, hij is zelf namelijk groot ,traag en vererfd niet echt moeders mooiste paarden ..wel geeft ie eerlijke paarden meteen braaf karakter en toch de nodige springkwaliteiten .Douglas lijkt me in dat opzicht helemaal dezelfde vererver met lomp veel vermogen als je de foto's van de show bekijkt ..ik heb zelf een halfzus van hem gehad ..dus een Quidam de revel x capitol x renomeé merrie en dat was net een bloedmooi , compact damespaardje maar niet echt een springpaard Vork is als hunter verkocht ...ze was bovendien alles behalve goed op de foto's denk dat er 6 chips zaten dus dan heb ik zo mijn twijfels waarom douglas niet Kwpn gekeurd is Knipoog en in type dus niet uniform zal fokken
als ik moet kiezen tussen nabab de reve en Non stop( ga met commentaar van wimL mee ) kies ik zeker voor Nabab gezien de goed presterende nakomelingen ..bovendien zijn veel nakomelingen van Darco niet echt gezond Bloos

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 15:25

Super, hier heb wat aan!
Dan nog vindik het erg moeilijk een hengst te kiezen voor mijn merrie.
Er is nog niet met haar gefokt, dus ik weet ook niet wat zij wel en niet doorgeeft aan haar veulens.
bedankt voor jullie reacties en nog steeds zijn alle iedeeen welkom Haha!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:59

Ik kan het wel eens even voorleggen aan m'n vriend. Die weet oo kaltijd wel welke hengsten goed voor een merrie zijn! Anders heeft hij altijd wel een kameraad die al hélémaal alle bloedlijnen en hengsten wel kent en weet precies wat past of niet past! Lachen
Kan het wel even navragen..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 22:00

als je zou willen heeeeeeel graag!
ik zie echt door de bomen het bos niet meer Ziek

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:21

skippyII schreef:
als ik moet kiezen tussen nabab de reve en Non stop( ga met commentaar van wimL mee ) kies ik zeker voor Nabab gezien de goed presterende nakomelingen ..bovendien zijn veel nakomelingen van Darco niet echt gezond Bloos

kun je net zo goed zeggen van nabab de reve Knipoog

JUN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:28

Ik beaam wat er gezegd is over de springkwaliteiten van Tauber... hij heeft mss niet het laatste vermogen, maar hij is gewoon zo snel en voorzichtig is op 1m40-50 niveau. Ik ken weinig andere hengsten die zo veel rubrieken winnen. Helaas is er niet al te veel bekend over zijn nakomelingen.

Als je over Nabab denkt kan je mss ook Kashmir van 't Schuttershof overwegen... een sbs-hengst, heeft internationaal gesprongen, en de nakomelingen zijn heel gewild. Op http://www.schuttershof.net vind je meer

De iets jongere Contact van Heffinck kan je mss ook eens bekijken... over het beenwerk dat hij doorgeeft kan ik je helaas weinig zeggen. Een sterke achterhand heeft hij zeker en vast. Hij komt uit een volle zus van Clinton, maar is zelf iets minder heet.

Het zijn maar ideeen natuurlijk... Heb je eigenlijk een voorkeur voor hengsten die al bewezen zijn, of juist jongere hengsten?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 08:58

het liefst een hengst die zichzelf in de springsport bewezen heeft.
Een hengst die goed beenwerk heeft.
Mijn merrie mist wat aan fundament.

edit: wat vinden jullie van Chin chin op mijn merrie?