Duitse dressuurhengsten type Escolar gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Duitse dressuurhengsten type Escolar gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 14:49

Voor een van onze merries zijn we op zoek naar een Duitse dressuurhengst van het type Escolar. Zijn zonen hebben we al bekeken, maar deze vallen helaas niet binnen onze doelgroep. Aangezien we altijd wat vergelijkingsmateriaal willen zien alvorens we overstag gaan, zijn we dus op zoek naar een wat klassieker Duits dressuurpaard, met een wat plattere croupe, formaat (body!), gedragenheid en vooral het vermogen tot zitten.
De zwarte poppekoppies met korte ruggetjes, smalle boegjes, kleine voetjes en kleine mondjes zijn vast ook lief, maar daar zijn we dus niet naar op zoek.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Duitse dressuurhengsten type Escolar gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:18

Ik heb zelf een Sandro king merrie gehad en die hengst is wel wat jij omschrijft.
Geen idee of deze nog beschikbaar is maar wel het uitzoeken waard!

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Duitse dressuurhengsten type Escolar gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 15:22

Dank voor je input.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:44


Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:50

Waarom Escolar zelf niet? Zijn vader Estobar is ook een machtig paard zeg..

Ik moest bij een wat klassieker type denken aan Benicio, front, formaat en body. Alleen of hij echt het vermogen heeft tot zitten..

Floriscount: https://www.youtube.com/watch?v=qCTFtauyjj0 heeft ook een wat klassieke croupe en lijkt mooi opwaarts te kunnen bewegen.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 16:30

Misschien ben ik wat onduidelijk geweest in mijn openingspost: Escolar staat op 1, maar we willen graag soortgelijke hengsten bekijken, vandaar.
Benicio haalt het bij lange niet bij de kwaliteit van Escolar (maar dat is mijn persoonlijke mening). De lendenpartij (de aansluiting) is niet helemaal wat we zoeken in een paard.
We zoeken een (wat) platte croupe, omdat dat soort paarden veel makkelijker kunnen gaan zitten en het nou eenmaal goed bij onze merrie aansluit.
Floriscount straalt helaas ook niet de kracht uit zoals Escolar.
Helaas is het nog niet zo makkelijk als je Escolar eenmaal op je netvlies hebt staan :D
Zijn volle broer Escorial hadden we al op de korrel, maar helaas, ook niet het soort croupe dat we zoeken.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Duitse dressuurhengsten type Escolar gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:49

En sandro king past niet in dat beeld?

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 16:50

We blijven liever weg van Sandro enz. bloed. Onze merrie heeft een heel goed achterbeen en dat houden we er liever in. Hengst heeft niks gebracht.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Duitse dressuurhengsten type Escolar gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:30

Leuk topic, ik volg even aangezien de hengsten die jij noemt ook goed bij het Gelders paard zouden kunnen passen.
Zijn ze makkelijk (vers) verkrijgbaar?

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Duitse dressuurhengsten type Escolar gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:13


hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:31


Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:44


Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:33

hoogendroog schreef:
Misschien ben ik wat onduidelijk geweest in mijn openingspost: Escolar staat op 1, maar we willen graag soortgelijke hengsten bekijken, vandaar.
Benicio haalt het bij lange niet bij de kwaliteit van Escolar (maar dat is mijn persoonlijke mening). De lendenpartij (de aansluiting) is niet helemaal wat we zoeken in een paard.
We zoeken een (wat) platte croupe, omdat dat soort paarden veel makkelijker kunnen gaan zitten en het nou eenmaal goed bij onze merrie aansluit.
Floriscount straalt helaas ook niet de kracht uit zoals Escolar.
Helaas is het nog niet zo makkelijk als je Escolar eenmaal op je netvlies hebt staan :D
Zijn volle broer Escorial hadden we al op de korrel, maar helaas, ook niet het soort croupe dat we zoeken.


Volgens mij is het onmogelijk want je zoekt gewoon een kopie van Escolar en die bestaat niet. Ik zou daar gewoon mee fokken. Of met zijn vader, die vind ik ook wel erg goed.

Ben het met je eens wbt bovenstaande hengsten..maar zoals ik al zei, kopie van Escolar ga je niet vinden.

Miouhaneun
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:37

hoogendroog schreef:
Voor een van onze merries zijn we op zoek naar een Duitse dressuurhengst van het type Escolar. Zijn zonen hebben we al bekeken, maar deze vallen helaas niet binnen onze doelgroep. Aangezien we altijd wat vergelijkingsmateriaal willen zien alvorens we overstag gaan, zijn we dus op zoek naar een wat klassieker Duits dressuurpaard, met een wat plattere croupe, formaat (body!), gedragenheid en vooral het vermogen tot zitten.
De zwarte poppekoppies met korte ruggetjes, smalle boegjes, kleine voetjes en kleine mondjes zijn vast ook lief, maar daar zijn we dus niet naar op zoek.


Hope english is okay - Have you considered Foundation or maybe his son For Emotion? There's the power, size and ability to collect. Dimaggio, or Dancier/his sons are of the more oldschool german type. Skovens Rafael, Glamourdale, Vitalis (Not my favourite), Dominy. Desperados - maybe not as flashy as Escolar but if you look through his pedigree you can identify the concept of a Grand Prix horse running through it.