Hengst voor Welt Hit II x Freestyle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:44

Daisy80 schreef:
Ik ben er zo goed als uit welke hengst ik ga doen, namelijk deze knapperd:

https://youtu.be/rRJpyuX-Lvg

Iedereen bedankt voor het meedenken!



die heeft ook maar een ocd index van 94 en van een apache zoon kun je ook geen lengte verwachten

Helabitha

Berichten: 354
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: haarlem

Re: Hengst voor Welt Hit II x Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:58

Je kan ook eens kijken naar just wimphof, net goedgekeurd met mooie cijfers, uit een hele goede lijn, bloedmooi koppie, donker. Is niet heel langgelijnd maar zeker ook niet kort. Goed achtereen.

Grand Galaxy win heeft idd geen mooie oc index maar als ik me goed herinner ook niet de beste stand van voorbenen.

Kun je in de kwpn database? Daar staat veel info.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:22

Daisy80 schreef:
Ik ben er zo goed als uit welke hengst ik ga doen, namelijk deze knapperd:

https://youtu.be/rRJpyuX-Lvg

Iedereen bedankt voor het meedenken!


Met dat bloed zul je er vast wel meer pit in fokken. Zijn nakomelingen zijn wat strak in de lendenen, is dat wel verstandig op deze merrie? Waarom niet terugdekken met Hennesy, veulen lijkt zo goed toch?

Daisy80
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 11:03

fokfanaat schreef:
Daisy80 schreef:
Ik ben er zo goed als uit welke hengst ik ga doen, namelijk deze knapperd:

https://youtu.be/rRJpyuX-Lvg

Iedereen bedankt voor het meedenken!



die heeft ook maar een ocd index van 94 en van een apache zoon kun je ook geen lengte verwachten



Meen je niet... dat wist ik niet... pff, elke keer als ik een goed gevoel bij een hengst heb, is er wel iets mis...

Helabitha schreef:
Je kan ook eens kijken naar just wimphof, net goedgekeurd met mooie cijfers, uit een hele goede lijn, bloedmooi koppie, donker. Is niet heel langgelijnd maar zeker ook niet kort. Goed achtereen.

Grand Galaxy win heeft idd geen mooie oc index maar als ik me goed herinner ook niet de beste stand van voorbenen.

Kun je in de kwpn database? Daar staat veel info.


Nee, helaas kan ik daar (nog) niet in...

Just Wimphof is niet zo heel groot toch?

Anoniem

Re: Hengst voor Welt Hit II x Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:06


Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst voor Welt Hit II x Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:16

Just wimphof is wel 170, laatst zien lopen gaaf beest!

Daisy80
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 11:46

Jester_ schreef:
Just wimphof is wel 170, laatst zien lopen gaaf beest!


Op horsetelex staat dat hij 1,66 is... Maar hij is zeker gaaf, maar ik heb liever toch een oudere hengst...

Wat vinden jullie van bijvoorbeeld Ebony of Daily Diamond? Of Guardian S?

Pfff, wat is het enorm lastig zeg! Ik weet dat ik niet alles kan verbeteren en dat hoeft ook niet, maar als ik mocht kiezen, kies ik voor een grote hengst (met goede oc-gezondheid) met een mooie kop die al veulens heeft gebracht. Ik heb alleen niet zolang de tijd meer, want ik wil zodra ze nu hengstig wordt toch wel graag insemineren, want veel later in het seizoen wil ik liever niet...

Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Re: Hengst voor Welt Hit II x Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:09

Laat de OC-index varen en kies voor de hengst die past.
Op zo'n minimaal betrouwbaar iets liet ik geen hengst staan als ik daarmee een goed paard kan fokken.
Elke hengst valt iets van te zeggen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:14

Teletekst schreef:
Laat de OC-index varen en kies voor de hengst die past.
Op zo'n minimaal betrouwbaar iets liet ik geen hengst staan als ik daarmee een goed paard kan fokken.
Elke hengst valt iets van te zeggen.

Precies.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:11

Daisy80 schreef:
Elisa2 schreef:
Hoe is het met de souplesse van je merrie? en wat vind je niet goed aan haar achterbeengebruik? {de buiging?, de "draag" kracht? traag?}


Mijn merrie haar souplesse is redelijk. Ze heeft een beetje wijd achterbeengebruik...

Wijd achterbeengebruik heeft niets te maken met de bouw (recht of gebogen) van het achterbeen. Steil of sabelbenig heeft te maken met de hoek van het spronggewricht. Wijd gaan komt hoger weg en kan leiden tot vroegtijdige slijtage.

Om te sluiten en tot dragen te komen moet een paard de hoeken in het achterbeen verkleinen en juist smaller gaan sporen. Dat jouw merrie wijd gaat betekent dus dat de merrie niet tot dragen komt. Dat lijkt mij in dit geval veel meer een aandachtspunt dan de hoek van het spronggewricht.

De Hennessy lijkt op de foto’s goed gelukt. Ik vind het een luxe, hoogbenig veulen. De schouder lijkt er goed in te liggen, mooie rug. Ja, het hoofd is inderdaad wat lang, maar dat vind ik wel de minste van je zorgen. Het is wel mooi gevormd, de hoofd-hals aanzet lijkt goed en de kaak is licht. Dat zijn de zaken die mede bepalen of dit veulen een fijne aanleuning gaat krijgen als die later groot is.

TS, ik heb het vorig jaar anders gedaan. Ik heb eerst een lijstje gemaakt met eigenschappen van de merrie die ik terug wilde zien in het veulen. Vervolgens hengsten gezocht die ook die eigenschappen hebben, en daar de voor mij meest aansprekende van gekozen. Toen was ik er binnen 2 dagen uit.

Helabitha

Berichten: 354
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: haarlem

Re: Hengst voor Welt Hit II x Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:15

Als je een short list hebt wil ik wel even in de database wat voor je opzoeken. Suggestie van roodvos lijkt me een goede trouwens.

Stuur maar een pb mocht je iets willen weten.

Soofje99
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:44

Beetje late reactie, maar Dettori zou misschien ook nog kunnen? :)*

Misschien heb je er niets meer aan, maar achjaa