Gezocht, dekhengst voor Haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kidde
Berichten: 3431
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:56

Misschien is een Groninger dekhengst wat? Ze zijn wat zwaarder gebouwd én vaak donker gekleurd.
Er is ook een bokker die een kruising hiervan heeft die redelijk hoog reed. Ik weet alleen haar naam even niet meer.

Hier kan je meer info over het Groninger paard vinden: http://zeldzamerassen.nl/het-groninger- ... ger-paard/

Hier nog meer info over de hengsten: http://zeldzamerassen.nl/het-groninger- ... enbestand/

Dit is bijvoorbeeld Macho Polo:

Afbeelding

Edit:
Degene met een Groninger/Haflinger kruising is Def: memberlist.php?mode=viewprofile&u=63359 Op haar profiel staan foto's ;)


newmom
Berichten: 1524
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Gezocht, dekhengst voor Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 16:17

ik vind de kruising erg leuk geworden.. maar ook erg rijtypisch. en ik zoek eigenlijk wat met meer behang wat straks mooi voor de wagen staat. Daarom ook richting het oude type haflinger aan t zoeken.
Wat ik me wel afvraag, hoe groot is de kruising die eruit gekomen is? hihi lijkt me een aardig stukkie groter dan mams. :D

Als je een paard wilt stoppen op een bit, moet je het om de benen binden.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Gezocht, dekhengst voor Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:26


Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello

pluisbeer

Berichten: 953
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:32

newmom schreef:
Wat ik me wel afvraag, hoe groot is de kruising die eruit gekomen is? hihi lijkt me een aardig stukkie groter dan mams. :D


Ik heb een kruising hafxgroninger: is maar 1.47 :o

newmom
Berichten: 1524
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Gezocht, dekhengst voor Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 15:44

Op dit moment heb ik mijn oog laten vallen op een schwarzwalder fuchs. :)
Hier in de buurt staat een dekhengst (enorm geluk)
En de haflingers die ik mooi vind staan allemaal,.. je raad t al.. in Oostenrijk. :) is me net een beetje te ver rijden en t wordt dan denk ik ook wel een duur grapje, maar daar ben ik nog wel wat meer info over aan t zoeken.
Desondanks ga ik zaterdag wel even bij de SF hengst kijken. Ben heel erg benieuwd :)

Als je een paard wilt stoppen op een bit, moet je het om de benen binden.

newmom
Berichten: 1524
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Gezocht, dekhengst voor Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 23:13

heeft er iemand toevallig wat info over de kohlfuchshaflinger?

Als je een paard wilt stoppen op een bit, moet je het om de benen binden.

everdijhof

Berichten: 34
Geregistreerd: 19-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:53

ik heb een haflinger hengst da niet super fijn van bouw is en de donkere kleur nog heeft

hij heeft amore van de waaienburghoeven afbeelding

Afbeelding

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:28

Nies_ schreef:
Is niks minder papier aan dan een cob hoor. Je komt dan in de sectie WPBR terecht en dat is niks minder dan A, B, C, D (cob dus) of NWR.
Neemt niet weg dat ik op zoek zou gaan naar een haflingerhengst die wel aan je eisen voldoet.

Leuk zo'n papier, maar wat heb je er in dit geval aan? Een dergelijke kruising zal binnen die sectie natuurlijk nooit hoge ogen gaan gooien. Dat is ook niet gek, aangezien er weinig overeenkomsten zijn tussen het fokdoel van het stamboek en het fokdoel van TS. Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen leuke kruising kan opleveren, maar de meerwaarde van het papier zie ik in dit geval totaal niet. Een leuke kruising verkoopt volgens mij niet slechter dan de zoveelste Haflinger, dus TS, als je bij een ander stamboek een hengst vindt die helemaal jouw smaak is (en uiteraard correct, gezond en braaf) zou ik er gewoon voor gaan en me niet te druk maken om een papier.

anca

Berichten: 1765
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:47


hartelijke groeten,
anca


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers