Welke hengst voor deze bonte merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal99

Berichten: 206
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 21:35

Dees schreef:
Ga je voor KI of wil je de hengst aan huis hebben?
KI maakt je keuze ruimer. Hoeveel dekgeld wil je besteden?
Reken er maar op dat vrijwel alle hengsten een dekgeld hebben van 750 euro en hoger.

Voor een NRPS springhengst met een mooie scheut bloed, zou je ook eens kunnen kijken naar Ibiza. Die fokt goed. Of kijk eens bij Classe HS - mooi snel dier.
Neemt niet weg, jouw merrie is geen ideaal uitgangspunt voor het fokken van een springpaard. Het kunnen springen van 1 meter is ook geen bewijs van springtalent. Er zijn veel meer paarden die B-hoogte kunnen springen, ook Friezen wel. Wil je echt richting springsport, dan is het wellicht handiger om een leuk veulentje te kopen tzt.

Ik heb even voor je gekeken bij Barock Pinto, maar kan daar geen hengst vinden waar je genetisch ook maar iets aan springvermogen van zou mogen verwachten. Ik vind het geen paarden voor de sport, ik zie zware recreatie-types die vooral geselecteerd zijn op kleur. Niets mis mee als dat je fokdoel is, maar ze zijn niet primair geselecteerd op sporttalent of sportgenen. En er zijn liefhebbers voor dit soort paarden, dus zo'n veulen is ook heus te verkopen.


Sorry, dat ik zo laat reageer mijn kleine heeft in het ziekenhuis gelegen dus ben daarom nu pas thuis.
Ik heb daarom ook de prijs op 800,- gezet, en KI hengsten mag ook ga toch alles overleggen met arts voor de uiteindelijke keuze ga maken.