welke PRE hengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

welke PRE hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 20:46

:wave:

aangezien het me super leuk lijkt om mijn merrie te laten dekken maar ik echt niet echt een idee heb wat voor hengst maak ik dit topic even aan :D
het is totaal niet zeker of we haar wel willen laten dekken omdat ze het op het moment echt super goed doet in de wedstrijden en je door een veulen wel een hele tijd eruit ligt en omdat we nu geen plek hebben om het veulen te houden wat ik dan wel heel graag zou willen is de kans aardig klein.
maar ik wil toch heel graag weten wat jullie evt. voor hengst zouden doen :o

mijn merrie is 50% fries, de andere helft is helaas onbekend maar ze heeft heel veel weg van een andalusier dus dat zou best kunnen.
ik ben opzoek naar een mooie Pre hengst.

wat verbeterpuntjes:
-ze vind het erg moeilijk om de achterhand eronder te zetten.
-meer souplesse echt wat meer de dressuur kant op
-ze heeft een iets lange rug, wel een hele sterke rug!
-iets meer opwaarts gebouwd
-meer maat

dingen die ik wil houden:
-haar super leuke karakter
-ze is heel nuchter en braaf maar absoluut niet sloom!
-ze heeft heel mooi behang, dat hoeft op zich niet doorgegeven te worden maar zou wel leuk zijn
-ze fokt groot, vorige veulen is 1.63 geworden

zelf zat ik te denken aan Generoso CII, die heeft een heel mooi achterbeen en loopt hoog in de dressuur.
alleen zit je dan wat met de maat, hij is 1.62 en ik zou graag willen dat het veulen ook boven de 1.60 komt



Afbeelding
enige stand foto die ik heb
Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/JbWJW4.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Rm5Fz5.jpg

ik zoek dus een pre hengst die niet al te heet op de benen is maar mooie ruime sterke gangen heeft

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:57

Wat leuk! Ik ben (/was) een soort van ook opzoek naar een PRE dekhengst.. De mogelijke complicaties houden me alleen tegen... :+

Mijn merrie is een cruzade, half PRE, half KWPN. Haar papa is Manchego II, een zwarte hengst van Finca Linda. Een ontzettend lieve hengst, maar zover ik weet fokt deze vrij klein na, mijn merrie is zelf op 1.54 blijven hangen terwijl haar moeder 1.62 was. Edit: Ik ken een paar nakomelingen van Manchego, al deze paarden zijn echt ontzettend lief, dat is dan wel een puntje om over na te denken! [KS-ITP] Hello Mr. Anderson (NASxPRE) Dit is een van zijn veulens van dit jaar, ook een kruising.

Verder vind ik Cantaor van Cyrina erg leuk, weet niet of deze groot of klein na geeft. Ze is hier ook actief op bokt. http://www.yeguadajuntamente.nl/index.php?paginaid=6

En deze wil ik echt even met je delen, Deseado.. Hij dekt pas sinds dit jaar, dus hoe de veulens zijn is moeilijk in te schatten, maar deze heeft zo op de foto's (heb hem nog niet in het echt gezien) echt mijn hart veroverd.. Hij is nu geloof ik 1.58, dus ook niet echt groot.. http://www.barockhorsestable.nl/Automatisch/

Succes met je zoektocht! Helaas is er dit jaar geen premiekeuring, ik had er graag weer eens heen gewild om weer te gaan slijmen bij al het Spaanse schoon..

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: welke PRE hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:05

Favorito CLV, boven de 1.65, 8 jaar en loopt ZZ licht, ZZ zwaar startgerechtig. In de omgang ook echt top! Bij caballos de coloros. Of Don Enamorado als je echt een grote wilt, die is boven de 1.70 loopt ook ZZ licht maar ZZ zwaar startgerechtig.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: welke PRE hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:45

Mag ik je vragen hoe je merrie heet en hoe oud ze is? Heb namelijk net zo 1 gefokt zou haar zo eens kunnen zijn

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: welke PRE hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:54

Wel eens aan een Lusitano gedacht? Ultramar is homzygoot zwart, 165 cm en loopt Working Equitation op Master niveau ( hoogste niveau), is daar ook Ned. Kampioen in. Goedgekeurd met 71 punten, 2 zilveren medailles en Kampioen der Kampioenen. Hij heeft een uitmuntend karakter, geeft prachtige kinderen met allemaal maat, karakter en goede gangen.
Zie profiel en website voor foto's en meer info.
Afbeelding

Zijn zoon Gastao ( Lusitano) :

Afbeelding

Dochter Gadicia ( Lusitano):

Afbeelding

Dochter Viva ( Azteca, kruising met Quarter horse):

Afbeelding

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 13:55

tanjaatjuhh schreef:
Mag ik je vragen hoe je merrie heet en hoe oud ze is? Heb namelijk net zo 1 gefokt zou haar zo eens kunnen zijn


ze heet Hedwig en is 13 jaar oud :)

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 13:57

_Zoe schreef:
Favorito CLV, boven de 1.65, 8 jaar en loopt ZZ licht, ZZ zwaar startgerechtig. In de omgang ook echt top! Bij caballos de coloros. Of Don Enamorado als je echt een grote wilt, die is boven de 1.70 loopt ook ZZ licht maar ZZ zwaar startgerechtig.


favorito CLV is inderdaad ook super mooi en staat zeker in mijn lijstje!


Joanieke schreef:
Wat leuk! Ik ben (/was) een soort van ook opzoek naar een PRE dekhengst.. De mogelijke complicaties houden me alleen tegen... :+

Mijn merrie is een cruzade, half PRE, half KWPN. Haar papa is Manchego II, een zwarte hengst van Finca Linda. Een ontzettend lieve hengst, maar zover ik weet fokt deze vrij klein na, mijn merrie is zelf op 1.54 blijven hangen terwijl haar moeder 1.62 was. Edit: Ik ken een paar nakomelingen van Manchego, al deze paarden zijn echt ontzettend lief, dat is dan wel een puntje om over na te denken! [KS-ITP] Hello Mr. Anderson (NASxPRE) Dit is een van zijn veulens van dit jaar, ook een kruising.

Verder vind ik Cantaor van Cyrina erg leuk, weet niet of deze groot of klein na geeft. Ze is hier ook actief op bokt. http://www.yeguadajuntamente.nl/index.php?paginaid=6

En deze wil ik echt even met je delen, Deseado.. Hij dekt pas sinds dit jaar, dus hoe de veulens zijn is moeilijk in te schatten, maar deze heeft zo op de foto's (heb hem nog niet in het echt gezien) echt mijn hart veroverd.. Hij is nu geloof ik 1.58, dus ook niet echt groot.. http://www.barockhorsestable.nl/Automatisch/

Succes met je zoektocht! Helaas is er dit jaar geen premiekeuring, ik had er graag weer eens heen gewild om weer te gaan slijmen bij al het Spaanse schoon..


Deseado heb ik wel in het echt gezien en is ongelovelijk knap en ook super super lief maar wel aan de kleine kant inderdaad..

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 14:01

ElCid schreef:
Wel eens aan een Lusitano gedacht? Ultramar is homzygoot zwart, 165 cm en loopt Working Equitation op Master niveau ( hoogste niveau), is daar ook Ned. Kampioen in. Goedgekeurd met 71 punten, 2 zilveren medailles en Kampioen der Kampioenen. Hij heeft een uitmuntend karakter, geeft prachtige kinderen met allemaal maat, karakter en goede gangen.
Zie profiel en website voor foto's en meer info.
[ [url=m/kjf38p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn zoon Gastao ( Lusitano) :

[ [url=m/aUvSZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dochter Gadicia ( Lusitano):

[ [url=m/KZaftz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dochter Viva ( Azteca, kruising met Quarter horse):

[ [url=m/ao0H0o.jpg]Afbeelding[/url] ]


hele mooie hengst zeg !
ik blijf alleen wel echt fan van de andalusiers dus doe het liefst toch een andalusier

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:51

Ultramar voert heel veel Spaans bloed ;)

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 17:09

ElCid schreef:
Ultramar voert heel veel Spaans bloed ;)


oh oke! dan ga ik even kijken of het wat is :)

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: welke PRE hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:28

https://youtu.be/kWRipEf7SyY

Dit vind ik echt de beste PRE hengst die ik tot nu toe gezien heb. Seni Kripton, heb geen idee hoe hij fokt en de rest. Maar als je echt kwaliteit zoekt.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:42

_Hedwig schreef:
ElCid schreef:
Ultramar voert heel veel Spaans bloed ;)


oh oke! dan ga ik even kijken of het wat is :)



http://www.allbreedpedigree.com/ultramar2 vanaf de 5e generatie alleen maar Spaans bloed. Maar waarom geen Lusitano en wel PRE? Puur uit belangstelling, er zijn wel wat verschillen maar in principe verschillen goede Lusitano's en goede PRE's niet zoveel van elkaar. Het was ooit hetzelfde stamboek, maar er is pas in 1966 een splitsing gekomen, voor die tijd was het hetzelfde ras, maar in Portugal ( Lusitania) wilde men uiteindelijk een eigen stamboek. Bij de PRE zie je nog wel eens teveel front in verhouding tot de kont ;) en een wat zwakkere rug ( de goede paarden daargelaten voordat ik alle PRE liefhebbers op mijn dak krijg :o ). In Spanje is wat meer op een showpaard gefokt , in Portugal op een mooi gebruikspaard als zijn er natuurlijk vele uitzonderingen op de regel :D ;)

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 12:33

Elisa2 schreef:
https://youtu.be/kWRipEf7SyY

Dit vind ik echt de beste PRE hengst die ik tot nu toe gezien heb. Seni Kripton, heb geen idee hoe hij fokt en de rest. Maar als je echt kwaliteit zoekt.


woow ja prachtig paard!!

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 12:39

http://www.allbreedpedigree.com/ultramar2 vanaf de 5e generatie alleen maar Spaans bloed. Maar waarom geen Lusitano en wel PRE? Puur uit belangstelling, er zijn wel wat verschillen maar in principe verschillen goede Lusitano's en goede PRE's niet zoveel van elkaar. Het was ooit hetzelfde stamboek, maar er is pas in 1966 een splitsing gekomen, voor die tijd was het hetzelfde ras, maar in Portugal ( Lusitania) wilde men uiteindelijk een eigen stamboek. Bij de PRE zie je nog wel eens teveel front in verhouding tot de kont ;) en een wat zwakkere rug ( de goede paarden daargelaten voordat ik alle PRE liefhebbers op mijn dak krijg :o ). In Spanje is wat meer op een showpaard gefokt , in Portugal op een mooi gebruikspaard als zijn er natuurlijk vele uitzonderingen op de regel :D ;)[/quote]

ik vind lusitano's ook heel gaaf maar een PRE is toch wel echt een soort droom ofzo haha
ik vind ze vaak net iets luxer en denk dat dat voor mijn pony wel goed past
maar er zijn ook zeker wel hele gave lusitano's dus mocht het toch geen PRE worden dan word het een lusitano
je hebt ook wel gauw dat een PRE heel snel is over de benen en dat hebben lusitano's een stuk minder dus dat is wel echt een plus punt!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:46

Ik wilde ook graag dekken met Seni Krypton maar hij kost €1500,- excl dat vond ik wat te gortig.

Mijn Pre merrie is nu drachtig van Favorito CLV.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: welke PRE hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:08

Dat is veel ja..ik vind het hem wel waard.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:20

Ik vind Generoso ook geweldig! :~
Je zou eens kunnen navragen hoe hij vererft qua stokmaat, misschien vergroot hij wel.

Ik heb zelf net even gegoogled en ik zie dat hij te koop staat... Wie weet waar hij dan heen vliegt :\

KingsJewel

Berichten: 397
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:31

heb even tekst van site afgehaald
deze hengst komt net uit spanje en is echt super gaaf en groot maar toch barok
Naam: Elegante de Millan III
Kleur LG: zwart
Kleur genetisch: Zwart
Genetische analyse aanwezig, genotype: ggEeaaCCppchchzz
Geboren: 10-04-2007
Status dekhengst: APTO
Vader: Manzanillo XII (Reproductor Calificado, Escalera lijn)
Moeder: Golmaja (Yeguada Militair lijn)
dekgeld voor andere rassen dan PRE is 600 euro
staat bij dekstation schreuders in Klarenbeek

Elegante de Millan III is een zwarte PRE (Pura Raza Española) apto goedgekeurde hengst van 1.70m. Krachtig, barok en impossant, maar ook nuchter, aanhalig en nieuwsgierig.

Respectvol en rustig op stal, aan de hand en onder het zadel. Millan werkt graag, doet zijn best en leert nieuwe dingen snel aan. Een impossante verschijning die van zichzelf goed kan verzamelen (zoals alle PRE's), maar ook mooi kan verruimen in alle gangen.

Hij wordt gewoon op een trens bereden, rijdt met alle gemak in gemixed gezelschap en is nergens echt van onder de indruk.

Elegante de Millan III heeft in 2011 de finale op SICAB gehaald in de categorie S8.
Verder heeft hij in Spanje aan verschillende keuringen meegedaan en daar mooie resultaten gehaald.

Afbeelding

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:09

MariekeS_ schreef:
Ik vind Generoso ook geweldig! :~
Je zou eens kunnen navragen hoe hij vererft qua stokmaat, misschien vergroot hij wel.

Ik heb zelf net even gegoogled en ik zie dat hij te koop staat... Wie weet waar hij dan heen vliegt :\


volgens mij zit hij in frankrijk als ik het goed heb? niet meer in belgie in ieder geval
wat ik me dan wel afvraag is of je nog wel een dekking van hem kan doen? ik heb daar niet zoveel verstand van :+

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:16

SasJumper schreef:
heb even tekst van site afgehaald
deze hengst komt net uit spanje en is echt super gaaf en groot maar toch barok
Naam: Elegante de Millan III
Kleur LG: zwart
Kleur genetisch: Zwart
Genetische analyse aanwezig, genotype: ggEeaaCCppchchzz
Geboren: 10-04-2007
Status dekhengst: APTO
Vader: Manzanillo XII (Reproductor Calificado, Escalera lijn)
Moeder: Golmaja (Yeguada Militair lijn)
dekgeld voor andere rassen dan PRE is 600 euro
staat bij dekstation schreuders in Klarenbeek

Elegante de Millan III is een zwarte PRE (Pura Raza Española) apto goedgekeurde hengst van 1.70m. Krachtig, barok en impossant, maar ook nuchter, aanhalig en nieuwsgierig.

Respectvol en rustig op stal, aan de hand en onder het zadel. Millan werkt graag, doet zijn best en leert nieuwe dingen snel aan. Een impossante verschijning die van zichzelf goed kan verzamelen (zoals alle PRE's), maar ook mooi kan verruimen in alle gangen.

Hij wordt gewoon op een trens bereden, rijdt met alle gemak in gemixed gezelschap en is nergens echt van onder de indruk.

Elegante de Millan III heeft in 2011 de finale op SICAB gehaald in de categorie S8.
Verder heeft hij in Spanje aan verschillende keuringen meegedaan en daar mooie resultaten gehaald.

[ Afbeelding ]


wauw ! 1 van mijn favorieten tot nu toe !
ben alleen nog even aan het zoeken of ik misschien ook een bewegings filmpje kan vinden maar hij is wel Super knap! en goed karakter

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:08

_Hedwig schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik vind Generoso ook geweldig! :~
Je zou eens kunnen navragen hoe hij vererft qua stokmaat, misschien vergroot hij wel.

Ik heb zelf net even gegoogled en ik zie dat hij te koop staat... Wie weet waar hij dan heen vliegt :\


volgens mij zit hij in frankrijk als ik het goed heb? niet meer in belgie in ieder geval
wat ik me dan wel afvraag is of je nog wel een dekking van hem kan doen? ik heb daar niet zoveel verstand van :+


Hij staat nu inderdaad in Frankrijk

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:49

Oh wauw, Justine, is deze van die stal waar je stippel staat? :~

Edit: oh laat maar, zie t al staan! Misschien toch wel een goede papa voor toekomstig veulentje... :+

KingsJewel

Berichten: 397
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:02

_Hedwig schreef:
SasJumper schreef:
heb even tekst van site afgehaald
deze hengst komt net uit spanje en is echt super gaaf en groot maar toch barok
Naam: Elegante de Millan III
Kleur LG: zwart
Kleur genetisch: Zwart
Genetische analyse aanwezig, genotype: ggEeaaCCppchchzz
Geboren: 10-04-2007
Status dekhengst: APTO
Vader: Manzanillo XII (Reproductor Calificado, Escalera lijn)
Moeder: Golmaja (Yeguada Militair lijn)
dekgeld voor andere rassen dan PRE is 600 euro
staat bij dekstation schreuders in Klarenbeek

Elegante de Millan III is een zwarte PRE (Pura Raza Española) apto goedgekeurde hengst van 1.70m. Krachtig, barok en impossant, maar ook nuchter, aanhalig en nieuwsgierig.

Respectvol en rustig op stal, aan de hand en onder het zadel. Millan werkt graag, doet zijn best en leert nieuwe dingen snel aan. Een impossante verschijning die van zichzelf goed kan verzamelen (zoals alle PRE's), maar ook mooi kan verruimen in alle gangen.

Hij wordt gewoon op een trens bereden, rijdt met alle gemak in gemixed gezelschap en is nergens echt van onder de indruk.

Elegante de Millan III heeft in 2011 de finale op SICAB gehaald in de categorie S8.
Verder heeft hij in Spanje aan verschillende keuringen meegedaan en daar mooie resultaten gehaald.

[ Afbeelding ]


wauw ! 1 van mijn favorieten tot nu toe !
ben alleen nog even aan het zoeken of ik misschien ook een bewegings filmpje kan vinden maar hij is wel Super knap! en goed karakter


als je een beetje in de buurt van Apeldoorn woont zou je een keer langs kunnen gaan om te kijken en hem te ontmoeten dan krijg je gelijk een super beeld van hem, als dat niet mogelijk is kan ik eventueel vragen of ik een filmpje kan maken van hem :)

KingsJewel

Berichten: 397
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:03

Joanieke schreef:
Oh wauw, Justine, is deze van die stal waar je stippel staat? :~

Edit: oh laat maar, zie t al staan! Misschien toch wel een goede papa voor toekomstig veulentje... :+


Gaaf is die he Joa :9 en het is ook nog eens op loop afstand voor je

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:37

SasJumper schreef:
Joanieke schreef:
Oh wauw, Justine, is deze van die stal waar je stippel staat? :~

Edit: oh laat maar, zie t al staan! Misschien toch wel een goede papa voor toekomstig veulentje... :+


Gaaf is die he Joa :9 en het is ook nog eens op loop afstand voor je

Jij bent echt erg! Maar je hebt gelijk, kan alana zo aan de hand er naartoe brengen. 8)7