Springhengst voor kleine merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:59

http://www.highoffleystud.co.uk/horsein ... =454254254
Van asca z
Helaas zijn er geen keuringsrapporten van zangersheide, tenminste ben ik ze nooit tegengekomen.

Freeman vdl? Is nog een jonge hengst, maar hij kan goed bewegen en heeft een chique uitstraling. Kwa karakter lijkt het ook een meewerkende hengst, jur vrieling is op een hengstenshow nog bitloos met hem verder gereden naar een ongelukkige val.

En als ik jou was zou ik idd kijken naar paarden die jou bevallen en uit een vergelijkbare merrie komen.
Dat zegt vaak meer dan alleen maar cijfers naast elkaar te leggen, het blijft een jury oordeel waar ook persoonlijke smaak mee speelt (en helaas soms ook nog andere invloeden...)

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:55

Hinke schreef:
Galantje schreef:
hij iets grover idd, goedgekeurd bij het kwpn. Ken een aantal nakomelingen, geeft veel maat en vermogen door. Hadden ook allemaal een goed karakter :)

bij Tewis en van Kooten staan trouwens nog veel meer leuke hengsten.


Bedankt voor de tip! Goed om te weten dat de karakters van whitesnake goed zijn.

@Anneliesdj je adviseert om een hengst met heel veel bloed te kiezen en vervolgens adviseer je quality time die weinig bloed heeft :o?
Overigens is veel meer bloed er in fokken ergens wel lastig want die van mij heeft al 46 % xx/ox (als dat is hoe je bloed definieert). De meeste hengsten die ik tot nu toe heb gevonden (op de engels volbloeden na uiteraard) hebben een lager volbloed percentage.
En mijn kwpnertje mag misschien middelmatig zijn (springfilmpje waar je op doelt was haar allereerste keer onder het zadel springen als 4 jarige) toch zou ik nog het liefst een (misschien iets grotere) kopie van mijn eigen paard willen. Ieder zijn eigen fokdoel toch?

Omdat ik wel weet dat dat niet mogelijk is en je niet achteruit wilt gaan in kwaliteit kijk ik nu natuurlijk wel naar lengte en souplesse. Ik ben er nog niet uit :+



Het percentage zegt niet zoveel over het uiterlijk / de genen die ze daadwerkelijk van de ouders heeft meegekregen. Je merrie oogt vrij klassiek en toont imo weinig bloed. Dat wil niet zeggen dat zoiets perse slecht is. Een emir r zou ik zelf niet nemen ivm het eveneens sabelbenige achterbeen. Whitesnake ga je geen bloederig veulen van krijgen. Calvados geeft meestal ook een sabelbenig achterbeen en heeft wel een merrie met bloed nodig. (heb zelf een calvados fokmerrie). Wat staat je tegen aan het exterieur van Dexter R? Zijn fokwaarden exterieur zijn denk ik zo'n beetje het hoogste van alle GGK hengsten.
Als de merrie wat groter was geweest had ik gezegd neem Up to Date, maar die gaat je stokmaat niet verbeteren.
Van Ultimo is alleen nog diepvries maar geeft wel maat en bloed..

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 20:18

@Martichr bedankt voor je reply. Dexter R is mijn type hengst niet. Ik vind hem te grof en klassiek. Ik zag dat hij inderdaad bij de betere hengsten hoort en goede cijfers had. Overigens staat er in het rapport specifiek dat het een geschikte hengst is voor merries die al veel souplesse hebben, dus dat zou dan niet goed passen bij mijn paard :)
Up to date wordt idd wss te klein helaas.

@Carika Dank je voor de link! Wat gek dat ik niet op die website uit kom als ik google. Freeman had ik ook op mijn lijstje staan al :) Qua karakter zou hij ook goed passen, hij schijnt aan de flegmatieke kant te zijn. Wbt cijfers, wss heb je gelijk :) En het komt toch ook wel voor dat de verrichtingskampioen minder goede veulens geeft dan je op basis van zijn cijfers verwacht.

Ik wacht nu geduldig op een reply van een hengstenhouder die een filmpje zou toesturen en heb daarom nog niks besloten. Ik word nu wel een beetje zenuwachtig want woensdag wordt ze al gescand :=

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Springhengst voor kleine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:20

Waarom bel je niet even met vdl en vraag je of je ze een paar foto's of filmpje van je merrie mag sturen, kijken wat die ervan zeggen.
Als je merrie woensdag al gescand wordt en dan ook meteen geinsemineerd moet worden (tenminste ik denk dat je daar vanuit gaat) dan zou ik dat doen.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 21:23

anneliesdj schreef:
Waarom bel je niet even met vdl en vraag je of je ze een paar foto's of filmpje van je merrie mag sturen, kijken wat die ervan zeggen.
Als je merrie woensdag al gescand wordt en dan ook meteen geinsemineerd moet worden (tenminste ik denk dat je daar vanuit gaat) dan zou ik dat doen.


Misschien moet ik dat idd maar doen. En met watermolen want de mail gaat wat te langzaam nu. Maar alles moet wachten tot morgenochtend want mensen worden er vast niet blij van als ik ze s'avonds om half tien ga lastig vallen met vragen mbt fokadvies :+

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Springhengst voor kleine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:28

Of gewoon ff langs gaan, maar dan moet het je wel in de buurt zijn. (met een telefoon met foto's en filmpjes uiteraard :P)

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:45

Wat dacht je van Crowntano Z?
Mooi aan de maat en fijn springen.. heb me alleen niet verdiept in zijn nakomelingen..

Citaat uit het zangersheide magazine:
Citaat:
Crowntano Z heeft alles in zich om GP paard te worden.
Hij heeft veel vermogen, is makkelijk en combineert dat met het juiste bloed.
Crowntano Z is een paard dat meedenkt en het zichzelf niet moeilijk maakt..

Zijn veulentjes pik je er zo uit.
Het zijn gespierde atleten met een bijzondere mooie bovenlijn en een prachtige hals.
hij geeft zelf net iets gemakkelijker bloed dan zijn vader Crown Z.
Dat maakt hem de ideale partner voor merries met veel temperament.
Laatst bijgewerkt door Casarell op 13-07-15 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:59

Hinke schreef:
@Martichr bedankt voor je reply. Dexter R is mijn type hengst niet. Ik vind hem te grof en klassiek. Ik zag dat hij inderdaad bij de betere hengsten hoort en goede cijfers had. Overigens staat er in het rapport specifiek dat het een geschikte hengst is voor merries die al veel souplesse hebben, dus dat zou dan niet goed passen bij mijn paard :)
Up to date wordt idd wss te klein helaas.

@Carika Dank je voor de link! Wat gek dat ik niet op die website uit kom als ik google. Freeman had ik ook op mijn lijstje staan al :) Qua karakter zou hij ook goed passen, hij schijnt aan de flegmatieke kant te zijn. Wbt cijfers, wss heb je gelijk :) En het komt toch ook wel voor dat de verrichtingskampioen minder goede veulens geeft dan je op basis van zijn cijfers verwacht.

Ik wacht nu geduldig op een reply van een hengstenhouder die een filmpje zou toesturen en heb daarom nog niks besloten. Ik word nu wel een beetje zenuwachtig want woensdag wordt ze al gescand :=


Ik denk dat we een iets ander beeld bij klassiek hebben dan...
Heb je een inlog voor de KWPN Database? Hij vererft volgens de fokwaarden zeer sterk souplesse .. waarom ze dan in de beschrijving zetten dat de hij past bij merries die souplesse hebben is mij een raadsel..
Ik zou je aanraden ook eens met Nijhof te bellen, zij hebben oa Quality Time en Grandorado op stal.. als je bij Nijhof of Vdl geen geschikte hengst vind dan bestaat hij niet.. :+

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Springhengst voor kleine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:09

Ik snap wel wat ze bedoelt met klassiek, hij oogt wat gelders. Maar hij heeft lengte genoeg om haar merrie te kunnen verbeteren.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:21

Ik ben bang dat je (op zo korte termijn) niet DE perfecte hengst gaat vinden dus je moet wel op jou eigen gevoel afgaan.

Ik ben benieuwd en hoop voor je dat ze snel drachtig wordt.
In het 'schimmel' topic heb ik ook nog geregeerd op de blessure ;)

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:10

carika schreef:
Ik ben bang dat je (op zo korte termijn) niet DE perfecte hengst gaat vinden dus je moet wel op jou eigen gevoel afgaan.

Ik ben benieuwd en hoop voor je dat ze snel drachtig wordt.
In het 'schimmel' topic heb ik ook nog geregeerd op de blessure ;)


Wist niet dat je ook in het schimmeltopic zit :) Ik zal even reageren.

@Martichr: ja ik heb een inlognaam voor kwpn, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik dat zo op internet gooi :+ Er staat

Fok/aanparingsadvies Dexter R kan formaat, reflexen en vermogen toevoegen aan de springpaardenfokkerij. Aangeboden merries moeten over souplesse beschikken

Misschien verwar je souplesse met langgelijnd zijn?

Ik heb uiteindelijk vandaag niemand gebeld want had vanochtend toch een mail van een hengstenhouder gekregen met een filmpje en toen was het voor mij duidelijk. Ik heb dus inmiddels een keuze gemaakt *\o/* *\o/* *\o/* Vooral op mijn gevoel, en niet op verrichtingscijfers oid. Wat ik gekozen heb verklap ik pas morgen. Er is namelijk nog een kans dat het feest niet doorgaat, want ik begreep dat de hengst nog bij een ruiter staat, en mijn paard moet wss donderdag al geinsemineerd dus het is de vraag of alles gaat lukken. Morgen weet ik meer en zal ik een update posten :)

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:51

Hinke schreef:
carika schreef:
Ik ben bang dat je (op zo korte termijn) niet DE perfecte hengst gaat vinden dus je moet wel op jou eigen gevoel afgaan.

Ik ben benieuwd en hoop voor je dat ze snel drachtig wordt.
In het 'schimmel' topic heb ik ook nog geregeerd op de blessure ;)


Wist niet dat je ook in het schimmeltopic zit :) Ik zal even reageren.

@Martichr: ja ik heb een inlognaam voor kwpn, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik dat zo op internet gooi :+ Er staat

Fok/aanparingsadvies Dexter R kan formaat, reflexen en vermogen toevoegen aan de springpaardenfokkerij. Aangeboden merries moeten over souplesse beschikken

Misschien verwar je souplesse met langgelijnd zijn?

Ik heb uiteindelijk vandaag niemand gebeld want had vanochtend toch een mail van een hengstenhouder gekregen met een filmpje en toen was het voor mij duidelijk. Ik heb dus inmiddels een keuze gemaakt *\o/* *\o/* *\o/* Vooral op mijn gevoel, en niet op verrichtingscijfers oid. Wat ik gekozen heb verklap ik pas morgen. Er is namelijk nog een kans dat het feest niet doorgaat, want ik begreep dat de hengst nog bij een ruiter staat, en mijn paard moet wss donderdag al geinsemineerd dus het is de vraag of alles gaat lukken. Morgen weet ik meer en zal ik een update posten :)



ik heb zelf wel een inlog, daar ging het me niet om. Als je in de hengstendatabase de hengst op zoekt zie je rechts genetisch profiel staan, hier staat oa vermeld hoe hij vererft voor wat betreft vermogen, souplesse etc.. souplesse is sterk positief, wat niet overeenkomt met hun eigen aanparingsadvies. Die tekst zegt mij dan ook verder niet zoveel.
Ik ben benieuwd wat het geworden is. Mijn eigen ervaringen met hengsten die veel op concours zijn, zijn overigens niet best. Dit jaar 3 keer laten insimineren met eldorado en niet drachtig, van hengst gewisseld en de eerste keer drachtig. Zo ver in het seizoen zou ik in ieder geval zo vers mogelijk sperma willen hebben..

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:14

@martichr bedankt voor je reactie :) Wat betreft souplesse ed- ik geloof graag wat je zegt :) Ik heb er niet superveel verstand van. En ongetwijfeld geeft Dexter goede nakomelingen, maar ik wil hem niet bij mijn merrie :)
Ik wist niet dat hengsten die op concours gaan verminderd vruchtbaar zijn! Dat zou wel flink balen want deze hengst gaat wel nog op concours. En we hebben niet meer de tijd om het nog 3 keer te proberen, zoals jij hebt gedaan omdat we al zover in het seizoen zitten.

@Casarell -sorry dat ik nog niet op je suggestie had gereageerd. Ik had Crowtano Z wel opgezocht! Maar hij viel af omdat hij diepvriessperma heeft, helaas.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 15-07-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:36

Hinke schreef:
@martichr bedankt voor je reactie :) Wat betreft souplesse ed- ik geloof graag wat je zegt :) Ik heb er niet superveel verstand van. En ongetwijfeld geeft Dexter geode nakomelingen, maar ik wil hem niet bij mijn merrie :)
Ik wist niet dat hengsten die op concours gaan verminderd vruchtbaar zijn! Dat zou wel flink balen want deze hengst gaat wel nog op concours. En we hebben niet meer de tijd om het nog 3 keer te proberen, zoals jij hebt gedaan omdat we al zover in het seizoen zitten.

@Casarell -sorry dat ik nog niet op je suggestie had gereageerd. Ik had Crowtano Z wel opgezocht! Maar hij viel af omdat hij diepvriessperma heeft, helaas.


Ik heb Dexter destijds voor mijn eigen merrie overwogen.. maar hem ook niet genomen.. ik heb geen aandelen of zoiets mocht je dat denken. Het is altijd een afweging van voor - en nadelen en dan moet je er ook nog een goed gevoel bij hebben..
Het is op zich niet dat ze verminderd vruchtbaar zijn, maar als hij net op concours is als de merrie hengstig is, dan wordt vers sperma wat lastig. Laat je goed informeren door de HH, die weet wat hij heeft zou ik zo denken.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:40

En dan nu de onthulling van de hengst, het wordt ... Quint <3

Afbeelding

Op deze site valt meer over hem te lezen
http://www.watermolen.net/index.php?c=H ... 113&type=2

En hier het filmpje dat de doorslag gaf (ik had Quint nl nog nooit gezien, en ook geen beoordeling, rapport of bewegende beelden van hem gezien)


Het gaat hier om de eerste minuut.

Wbt stokmaat; hij is zelf 1.69, en zijn opa is maar 1.64 dus dit had een reden kunnen zijn om hem niet te kiezen. Maar omdat er uit de moeder van mijn paard volgens mij nog nooit een paard kleiner dan 1.65 is gekomen, en de vader van mijn paard nogal strooit in de stokmaat (haar opfokmaatje is van dezelfde vader en is echt een reus https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/1526294_605598399477751_120944288_n.jpg?oh=46408c8fc414a269c504b443960935a2&oe=56289106 en omdat fokken toch een beetje gokken is :+ ga ik het gewoon proberen.
Ik heb verder helemaal geen verstand van bloedlijnen ed dus daar heb ik bij deze hengst helemaal niet naar gekeken. Belangrijkste is dat ik denk dat hij aan mijn paard wel wat meer lengte en souplesse kan toevoegen, en daarnaast is het precies het type waar ik naar op zoek was; een type met wat meer bloed dan mijn eigen paard (hoewel hij in percentage xx/ox niks gaat toevoegen aan mijn paard). Het karakter was ook goed; hij is slim en werkwillig. Het is een hele chique hengst en hij springt goed. Een minpuntje is dan weer dat het een AES hengst is en geen KWPN maar daar staat weer tegenover dat het dekgeld en de dekvoorwaarden supergunstig zijn (het dekgeld is een derde van wat je voor de gemiddelde bevestigde kwpn hengst zou betalen).

Dit was overigens de hengst die mij meteen het meest op viel, dus ik ben ondanks het topic -of misschien wel dankzij het topic :) bij mijn eigen keuze gebleven. Ik vond het topic wel erg nuttig bij mijn keuze en heb alle reacties goed gelezen. Ik heb alle hengsten die hier genoemd zijn opgezocht en vergeleken en alle verrichtingsrapporten en cijfers op een rijtje gezet.

Nu eerst eens kijken of ze drachtig wil worden. Vandaag was het nog te vroeg om te insemineren; vrijdag wordt ze weer gescand *\o/* :):) *\o/* :):)
Laatst bijgewerkt door Hinke op 15-07-15 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:42

martichr schreef:
Hinke schreef:
@martichr bedankt voor je reactie :) Wat betreft souplesse ed- ik geloof graag wat je zegt :) Ik heb er niet superveel verstand van. En ongetwijfeld geeft Dexter geode nakomelingen, maar ik wil hem niet bij mijn merrie :)
Ik wist niet dat hengsten die op concours gaan verminderd vruchtbaar zijn! Dat zou wel flink balen want deze hengst gaat wel nog op concours. En we hebben niet meer de tijd om het nog 3 keer te proberen, zoals jij hebt gedaan omdat we al zover in het seizoen zitten.

@Casarell -sorry dat ik nog niet op je suggestie had gereageerd. Ik had Crowtano Z wel opgezocht! Maar hij viel af omdat hij diepvriessperma heeft, helaas.


Ik heb Dexter destijds voor mijn eigen merrie overwogen.. maar hem ook niet genomen.. ik heb geen aandelen of zoiets mocht je dat denken. Het is altijd een afweging van voor - en nadelen en dan moet je er ook nog een goed gevoel bij hebben..
Het is op zich niet dat ze verminderd vruchtbaar zijn, maar als hij net op concours is als de merrie hengstig is, dan wordt vers sperma wat lastig. Laat je goed informeren door de HH, die weet wat hij heeft zou ik zo denken.


Oh dat bedoel je :) Wat ik begreep van de HH is dat Quint deze week wel direct beschikbaar is dus ik hoop dat het geen probleem wordt :)
Ik heb de hengstenhouder zelf ook nog gevraagd naar mijn keuze en ze dachten dat Quint goed zou passen. Andere suggestie van hun kant was Fibonacci maar ben dus voor Quint gegaan :)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Springhengst voor kleine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:06

Leuke hengst, ik ben heel benieuwd wat er uit komt.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:46

Ik ook :D maar voor nu ga ik nog maar even niet te vroeg juichen en eerst even afwachten of ze drachtig wordt! Het is toch al best laat in het seizoen.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:32

en is het gelukt? :):)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Springhengst voor kleine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:14

Ik ben ook wel benieuwd!
Dekgeld vergelijken met een bewezen kwpn hengst is niet helemaal eerlijk natuurlijk, deze hengst heeft nog niets gepresteerd. Weet je waarom hij niet is goedgekeurd bij het kwpn?
Op de site staat ook nog een filmpje met veulens.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:51

Nee niet gelukt -O- Vlak nadat de keuze gevallen was op Quint is ze hengstig gespoten. Na een aantal dagen zat er een klein ei dus de da zou pas 2 dagen erna weer komen, als het ei wat groter was. Helaas was het ei toen al meteen verdwenen :+ Poging nr 2; de hengstenhouder stelde voor Niki bij hun neer te zetten en wilde daarvoor mijn paard wel helemaal vanuit Overijssel op komen halen met de paardenvrachtwagen. Dit had niet mijn voorkeur vanwege de peesblessure, maar omdat ze bij de hengstenhouder ook een kliniek hebben en ze haar stapschema aan zouden houden was dit toch een optie. Daar heeft ze 2 weken gestaan, is ze geïnsemineerd en uitgebreid nabehandeld. Vorige week bleek helaas bij het scannen dat ze niet drachtig was. Ik wilde het toch nog 1 keer proberen, maar dan thuis, maar nu wordt ze niet meer hengstig :+

Het heeft dus in ieder geval niet aan de inzet gelegen En ook niet aan de hengst want die is heel vruchtbaar. Ook onder de perfecte omstandigheden is de kans dat ze meteen de eerste keer drachtig worden nou eenmaal niet 100 %.

Over een krappe 7 maanden gaan we het gewoon weer proberen Ook weer met Quint. En misschien is dat wel beter want dan wordt het een vroeg veulen en dat zal vast beter voor het veulen zijn dan wanneer Het in augustus geboren wordt.

Wbt waarom Quint niet bij het kwpn is goedgekeurd: geen idee! En ik heb het ook niet gevraagd. Het interesseert me eigenlijk ook niet zo :+

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Springhengst voor kleine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:29

Eerder in het jaar pakken ze wel vaak beter.
Heeft je merrie al eerder een veulen gehad? Was ze toen makkelijk drachtig?

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 23:35

Nee nog nooit, dat maakte het ook wat lastig inschatten :) Heb ook nooit op haar hengstigheid gelet omdat ik wilde rijden en geen veulens wilde fokken. Hopelijk lukt het idd vroeg in het jaar beter. Ze is volgend jaar 7 dus dat zou nog steeds prima moeten kunnen.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Springhengst voor kleine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:43

En als het niet lukt na 2x is het goed de da even te laten kijken, het ligt meestal aan de merrie en is vaak simpel te verhelpen.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 23:50

Ja dat denk ik ook. Mijn voorkeur zou zijn om haar volgend jaar weer een poosje bij de watermolen neer te zetten, dan kunnen ze haar wat beter in de gaten houden :)