merrie uit molga stam Levantos II x Voltaire

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jazzejam

merrie uit molga stam Levantos II x Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 20:02

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 12:41

Niemand een mening of deze merrie? :o

Ben toch wel benieuwd wat andere ervan vinden *D

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:27

Ik wil wel een poging wagen!

Allereerst vind ik het een leuke merrie om te zien. :j

Ze heeft een wat steile schouder en een zware hoofd/hals verbinding. Ook lijkt ze achter iets stijl.
Ze is vrij beknopt gebouwd, had wat meer lengte mogen hebben.

Ik doe dit niet dagelijks, maar wilde toch een reactie plaatsen omdat het nou niet echt stormloopt in dit topic.
Hopelijk heb je er wat aan :)

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 15:04

Evita_3: Ja, klopt dat je een beetje zwaar in de hals is, speelt ook wel mee dat ze momenteel wat dik staat door het gras.

Ik zit er over te denken om haar voor stamboekkeuribg te laten gaan, maar het ontbreekt me aan de tijd, heeft iemand kijk erop of ze misschien sterwaardig zou kunnen zijn. :D

Hieronder nog een foto van gisteren.

Afbeelding

NatasjavE

Re: merrie uit molga stam Levantos II x Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:36

Ik vind haar niet stijl in het achterbeen.

Paard die net voldoende in het rechthoeksmodel staat, mooi aansprekend hoofd, korte nek, hals voldoende lang maar mag meer bespiering hebben in de bovenlijn, neerwaarts rompmodel, voldoende lange croupe.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 19:59

Bedankt NatasjavE,

Misschien is de Ibop wel iets voor haar, vraag me af wat de proef voor 5/6 jarige bij het springen in houdt.
Iemand ervaring met het uitbrengen van 5/6 jarige in de richting springen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:54

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:31

leuke merrie! heb je toevallig ook bewegingsfilmpjes? stap aan de hand en galop draf los?

afgelopen dinsdag gezien en ze waren toch erg streng op het selecteren. was een bloedmooie oscar maar die stapte gewoon niet goed en kreeg daar 65 punten voor dus die werd geen ster.

het lijkt erop dat jou merrie een tikkel onderstandig is. voor de rest wat hierboven vermeld staat had ze meer lengte mogen hebben, meer in rechthoeksmodel mogen staan. haar schoft mocht iets meer ontwikkeld zijn. ook had haar hals meer verticaal/opwaarts mogen zijn.

dit wil natuurlijk niet zeggen dat je alsnog een super leuk paard hebt ;)

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 21:41

Lindsey93: Bewegings filmpjes moet ik nog een keer maken op dit moment heeft ze helaas een buikband blessure dus mag komende weken niet veel met haar doen.
Zelf denk ik dat ze voor een springpaard zeer functionele gangen heeft en soepel kan galloperen en aanspringen, stap is goed maar zeker niet speciaal, voor draf geldt het zelfde functioneel en zuiver.

Hier een filmpje van toen ze net was ingereden:

Zelf neig ik steeds meer naar de IBOP en haar dan opvolgend gelijk te laten keuren.

Wat een mooi resultaat trouwens met je merrie, prachtig hoor mag trots op zijn :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:25

Ik ben met een 5 jarige geweest. Hoger dan een 1m hoefde zij niet te springen. Verschilt geloof ik wel van waar je haar aanbiedt. Als zij goed springt onder het zadel dan zou ik haar gelijk voor stamboek aanbieden want na een goede verrichting zijn ze in mijn ogen soepeler met de punten. Zeker als zij ook uit een goede moederlijn komt

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:43

Haar voor beven mochten rechter onder haar schouders staan, ze staan nou in een hoek naar achter toe als je begrijpt wat ik bedoel. Haar achterbenen zijn inderdaad ook iets wat stijl en het lijkt alsof de sprong gewrichten iets naar binnen gedraaid zijn. Maar het kan ook zijn omdat de staart er voor hangt. Het is echt een vierkant model. Wat iets minder kan zijn voor de springsport. Maar daar in tegen ziet het eruit alsof ze wel sterk genoeg is in de achter hand, en het lijkt of ze een goeie rug heeft! ook heeft ze een goede positie van de nek, Niet te hoog, niet te laag. Wel een beetje kort, maar dat hoeft niet perse nadelig te zijn! :D Heb je toevallig ook een foto van voor? En heel misschien een los spring foto van haar?

Als spring paard is het ook belangrijk dat ze een goede galop hebben, lekker soepel, goed vanuit de achterhand en een tempo aanhouden! Dan ben je al heel ver hihi!

Verder wilde ik ook zeggen, dat het wel een super leuke merrie is om te zien! En ik hoop dat ze ook goed scoort! :D

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:22

@ caro29, heb je toevallig een foto van je merrie? Je rijdt toch dan in een groepje van drie paarden in de baan, waren dit allemaal paarden die ook op dat moment in de springsport liepen?
Ben namelijk nieuwschierig of het voor een "leek" met wat jaren wedstrijd ervaring te doen is om een paard goed voor te brengen in de baan of moet je echt een van boven gemiddelde klasse ruiter zijn (zelf t/m L gesprongen en dressuur gereden, B SGW)

@ Zhippo Foto van voor zou ik even moeten maken.
Galop is echt favoriete gang van de merrie, zal in het land zelden draven, onder het zadel nog wat moeite met voornamelijk de bochten.
Springt heel eenvoudig aan en is makkelijk te zitten in elke gang.
Los springen heb ik zelf nog nooit gedaan, helaas ook geen materiaal beschikbaar op dit moment, hopelijk wel binnen kort *D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:53

Die van mij was toen de oudste van haar groepje. Ik heb haar door een andere ruiter laten voorbrengen en we reden idd met zijn drieën. Ik heb zo geen foto die ik even snel kan plaatsen.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 21:16

Vandaag foto's wezen maken van voren wat nog niet zo eenvoudig was aangezien ze erg geïnteresseerd waarom ik op mijn knieën voor haar zat }:0

Maar toch nog een paar kunnen maken niet helemaal scherp helaas.

Afbeelding

Afbeelding