[H][wb] springhengst voor Matterhorn x Goodtimes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkeeee
Berichten: 6311
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

[H][wb] springhengst voor Matterhorn x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 12:10

Dit jaar laten we 2 merrie's dekken. De ene merrie is mijn sportpaard die helaas een blessure heeft opgelopen eind 2009 en gezien het feit dat het wel even duurt voordat het 100% hersteld is geven we haar de rust die ze nodig heeft en kan ze mooi voor de hengst ;)

Voor de ene merrie is de keus al gemaakt door mijn vader.
Maar voor de Matterhorn mag ik een keuze maken en word het veulen mijn eigen paard.

Het gaat om deze merrie:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6
Een stermerrie van Matterhorn x Goodtimes x Tolbert x Courville xx waar mee ik in het Z heb gesprongen en L2 dressuur mee heb gereden. Haar stokmaat is 1.75. Het is echt een merrie die nog wel eens flink heet kan zijn op concours en soms spoken ziet, maar in het parcours wil ze altijd maar 1 ding.. springen. En na mate van vaker op concours werd ze ook steeds relaxter in het parcours, maar het is altijd een heel wakker paard. Maar in de omgang is het echt een schat.
Merrie heeft 2 nakomelingen gekregen van Emilion, de eerste helaas dood geboren en de 2de was ook een hengst, die is verkocht naar het buitenland. Het jammer aan het 2de veulen was dat ie niet de mooie hals/nek van zijn moeder had.

De aandachtspunten zijn:
- Haar bolle lenden partij
- een achterhand die goed opent op de sprong.
- souplesse

Goeie punten van de merrie:
- Haar vermogen, instelling en techniek
- Heel goed voorbeen techniek
- springt met veel lucht boven de sprong
- ruime beweging

Wat voor hengst zoek ik:
- Die zich heeft bewezen
- met bloeduitstraling in het fundament
- goeie bovenlijn
- souplesse in het lijf
- goeie beweging
en omdat ik graag haar goeie springmanieren wil behouden moet de hengst ook goede springmanieren hebben.

foto's
Afbeelding

Afbeelding

ze stond helaas niet goed stil dus ziet het achterbeen er niet zo mooi uit maar gaat om het idee
http://i220.photobucket.com/albums/dd27 ... 1193652690

http://i220.photobucket.com/albums/dd27 ... ing300.jpg

Afbeelding

Heb al enkele hengsten in mijn hoofd:
- Quaprice Z (alleen is het sperma moeilijk te krijgen)
- Numero Uno
- Cardento (afgelopen stamboekkeuring 2009 een collectie goeie merrie's gezien die super bewogen en echt geweldig goed sprongen. Waren mooi bloederig in het fundament, alleen hadden wel een erg gehoekt achterbeen)
- Corland
- Veron (helaas nog niet echt bewezen en overleden)

Kleur en stamboek maakt mij niet uit, maar het liefst wel een hengst die voldoet aan de KWPN eisen.
graag hoor is suggestie en waarom je die hengst goed vind.

elzagiovanna
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [H][wb] springhengst voor Matterhorn x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:26

Nog voordat ik de hengsten had gezien die jij in je hoofd had, kwam gelijk Numero Uno bij mij op. Voornamelijk omdat hij qua bloed naar mijn mening mooi aansluit. Daarbij is het een hengst die zich al meer dan bewezen heeft.

Marijkeeee
Berichten: 6311
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [H][wb] springhengst voor Matterhorn x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 09:23

Wat vinden jullie van Quantum ?

besita
Berichten: 6817
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:44

Quantum geeft goede beesten alleen karakter moet je een beetje oppassen !!
Coriano zou ik ook een goede match voor de merrie vinden ..komen hele goede sportpaarden van als je wat bloed in de moederlijn hebt
Quaprice is hot maar of je een goed voorbeen gaat krijgen ? En vaak toch ook wat knijperig op de sprong

Marijkeeee
Berichten: 6311
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 13:13

Wat vind je van Veron ? ze hebben nog wel wat DV van hem. Vond zijn veulens plaatjes op de keuring en erg fijn bewegen. Weet nog niet hoe ze het nu doen onder het zadel en vrijspringen. Heb er 1 gezien en die sprong heel apart, maar kwam ook uit een goeie moeder
Veron zijn moederlijn spreekt me wel erg aan

NinetyFour

Berichten: 258
Geregistreerd: 12-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:46

Ik zou voor een hengst gaan met een beetje body.
Dit mist jouwn merrie na mijn idee een beetje.
Ik weet niet bij welke hengstenhouder je bent, maar die kan je vragen.
Die heeft er meestal net iets meer kijk op als wij, maar mij lijkt Ustinov wel een leuke hengst voor haar.

Marijkeeee
Berichten: 6311
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [H][wb] springhengst voor Matterhorn x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:02

Ustinov vind ik een prachtig paard om te zien, alleen jammer dat er Nimmerdor bloed in zit, wil namelijk niet meer Nimmerdor bloed in deze merrie, ze heeft het al 2 maal in de 3de lijn

VDL stud zit dicht bij ons, heb hun al gevraagd en heb ook de regio inspecteur gevraagd
die vond mijn keuzes niet heel raar, hij is heel er fan van zirocco bleu en cardento..