[H] Welke hengst voor Keurmerrie van Negro x President??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pliensdream

[H] Welke hengst voor Keurmerrie van Negro x President??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 19:03

Hallo allemaal, (:)

ik ben misschien een beetje vroeg, :+ maar ik zou graag met deze merrie gaan fokken.
Niet aankomend jaar maar het jaar daarna, dus alle tijd om op mijn gemak na te denken
welke hengst het gaat worden. :+

haar volledige afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=68076

Valesqua diar *D
Afbeelding

Zal binnenkort betere foto's plaatsen :o

Merrie heeft deze ibop cijfers gelopen in 2008:
stap (2x) 17,0
draf (2x) 15,0
draf (2x) 16,0
souplesse 7,5
houding en balans 8,0
rijbaarheid/bewerkbaarheid 7,5
Aanleg als dressuurpaard 8,0
totaal 79,0

Heeft al een veulen bij vorige eigenaar gehad van welthit 2.
Afbeelding

Helaas (nog) geen standfoto van deze nakomeling, misschien komt dat ooit nog :D
Heb geprobeert in contact te komen met de mensen waarvan hij nu is (hij is deels van stoeterij van der vlist)
die willen ermee naar de hengstenkeuring.

Ook moet de merrie nog geprokt worden dus we gaan er hard voor duimen dat ze die haalt _/-\o_

verbeter punten :o (eigenlijk weet ik er maar 1 :o :o ):
- Haar draf zou ruimer en krachtiger mogen met haar achterbeen

Iemand ideeen voor deze dame? *D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:43

een beetje een onduidelijke foto maar zoals ik het kan zien is het zeker een mooie merrie!
vooral het scheutje volbloed in de moederlijn vind ik ook waardevol
wil je verder niks verbeteren?? (kan het op de foto nl niet goed genoeg zien ;) ) als ik het goed zie (verbeter me als het niet zo is) is ze niet heel erg opwaarts gebouwd en heeft ze niet erg lange benen..

hoe is haar stap en galop?
als die heel goed zijn zou je kunnen overwegen om er jazz op te zetten..

een andere optie is tango

Afstammelingen 2004 (september; veulens)
Tango toonde ruim voldoende ontwikkelde veulens. De veulens zijn rijtypisch.
Het hoofd is goed gevormd, soms wat lang. De nek is goed van lengte. De hals is lang. Een enkele maal is op stand een onderhals waargenomen. De schoft is ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is voldoende van ligging en lengte. De rug is voldoende van lengte, in een enkel geval wat gezonken. De lendenen zijn goed bespierd en goed aangesloten. De croupe is goed gevormd en goed van lengte. De broekspier loopt voldoende lang door. Het voorbeen is lang en soms wat strak en steil. Regelmatig is de voorstand frans. De stand van het achterbeen is regelmatig lang en klein gehoekt. Het fundament is goed ontwikkeld.
De stap is zuiver, heeft voldoende ruimte met voldoende souplesse. In draf bewegen de veulens met veel houding bergopwaarts. In enkele gevallen is het achterbeen koehakkig in draf. De veulens van Tango galopperen makkelijk aan en hebben voldoende ruimte. Ook in galop bewegen ze bergopwaarts.

Kort samengevat: Een uniforme groep rijtypische, ruim voldoende ontwikkelde veulens. De veulens bewegen bergopwaarts en tonen ruim voldoende souplesse. In beweging zijn enkele veulens wat koehakkig.

Getoond zijn 19 geprikte en vier door de eigenaar geselecteerde veulens. Eén afwezig geprikt veulen is eerder op een KWPN keuring beoordeeld door een lid van de hengstenkeuringscommissie. Dit veulen past in het beeld van de rapportage. De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage
In verband met onweer is het tweede gedeelte van de keuring in de binnenmanege gehouden.
De kwaliteit van de moeders was in doorsnee goed.
Getoond: 23 (+1) veulens uit 115 in 2003 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig 5; voldoende 6; ruim voldoende 7; goed 8.

Afstammelingen 2008 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Tango voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:40

Hey wat leuk om Vales nog eens te zien.
Ze is van een vriendin van mij geweest,Dionne Willers.

Hele fijne merrie,Welt hit was aanbevolen op de Ibop.Was ook een leuk veulen.Op de aftekeningen na dan.
Hoe is het met haar?

Een verbeterpunt van deze merrie is ook de tact en regelmaat in alle drie te gangen,
Ze komt vaak druk over....niet slecht bedoeld hoor.
Ze is een hele fijne merrie.
En meer hals en front,

Maar dat is mijn mening.

Heb je niet meer fotos van haar....

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:22

@ essiesilly: Zelf wil ik liever geen jazz bloed erop zetten vanwege zijn karakter (ook i.v.m het dekgeld := € 2100,- is boven mijn budget ;))

@ indriss: ik stuur jou even een pbtje.. :D wat vond je van het veulen van vales? weet jij de rede waarom ze is weggegaan? Wat gaf de ibop voor advies qua verbeter punten of gaven ze alleen als advies welt hit 2? :o

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:16

ok :) tango is een jazz x contango heeft en geeft heel goed karakter!! dekgeld is 900 euro :)

vind ik zelf mooi kunnen passen.. ik kijk nog even verder als je wat meer foto s hebt :)

Miepp

Re: [H] Welke hengst voor Keurmerrie van Negro x President??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:54

Hoe is het karakter van je merrie, op stal en onder het zadel?
Heeft ze al wat onder het zadel gepresteerd in de sport?

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 15:55

De merrie is onder het zadel heeel erg meewerkend! wat ik super fijn vindt! er hebben verschillende mensen op gereden en bijna iedereen komt er lachend vanaf! :D
Onder het zadel is ze nog niet uitgebracht, wel heb ik een F-proef gestart op te oefenen en te kijken hoe ze was en die heeft ze met gemak gehaald. Op stal is de merrie vrij rustig, maar als ze bijv op de poetsplaats staat is ze heel ongeduldig :o . Zolang ze aandacht krijgt gaat het goed maar als je even weg bent om te poetskist weg te zetten dan staat ze schrapen en draaien (wordt al wel minder moet ik zeggen *D ). Onder het zadel ze M-niveau afgericht. ;)

Lilliputter

Re: [H] Welke hengst voor Keurmerrie van Negro x President??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:12

Tango heeft inderdaad een ontzettend fijn karakter! Je merkt niet dat hij hengst is in de omgang en geeft dit ook door aan zijn nakomelingen :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:32

Het 1ste wat in mij op kwam was idd een Jazz nakomeling.
Tango lijkt mij ook goed te passen. (fijne hengst)

Al denk ik dat Johnson(Jazz x Flemmingh) ook geen slechte suggestie is.
Johnson zelf heeft ook een fijn karakter.

Wel denk ik dat je met beide hengsten een merrie moet hebben die sterk genoeg is in het achterbeen.
Maar de meeste Negro nakomelingen die ik ken hebben dat uitstekend van hun vader meegekregen :+

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 15:18

ik heb gister foto's en een filmpje gemaakt van valesje en zal proberen ze vanavond te plaatsen!!! :D

Heb toch over een nakomeling van jazz nagedacht en ben beetje gaan rondkijken naar nakomelingen
en hun karakters, misschien toch maar overwegen.. :) (maar voorkeur gaat waarschijnlijk uit naar een niet jazz nakomeling.. :oo ) :=
heb ook de hengst bonaparte (johnson x burggraaf x amor) gezien.. wat vinden jullie van hem?
AfbeeldingAfbeelding
filmpje: http://www.team-nijhof.nl/uploads//vide ... aparte.wmv

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:35

bewegende foto van afstand niet echt goed gelukt maat dacht plaats hem wel.. :P : en dan een stand foto.. :D (is volgends mij niet helemaal echt genomen :oo ) :=
AfbeeldingAfbeelding