Samber

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne86

Samber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 11:59

Wie heeft er ervaring met de hengst Samber en/of zijn nakomelingen?

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:05

Ik heb een kleindochter van Samber
http://www.allbreedpedigree.com/nouvelle16

Fijne merrie, wil graag voor je werken. De vooruit werkt goed! hihi! Het is wel een beetje een held op sokken, maar eerlijk.

Zie mijn profiel voor foto's.

Lysander

Re: Samber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:10

Ik heb ook een kleindochter van Samber (Darlington x Samico), sterke bewegingen en kan ook heel goed springen. Wil ook graag werken, maar is wel eenkennig, ze doet het niet zomaar voor je. Maar ja, wat er dan precies van Samber is en wat van Darlington/Samico?

Ik hoor wel dat Samber een fijn karakter en dus veelzijdigheid doorgeeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:20

Samber dekt al een paar jaar niet meer :)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:28

Ik heb ook een Samber onder mn kont!

Inmiddels is ie 17 jaar, maar heeft nog onwijs veel energie.
Hij is erg sterk, wilt altijd lopen (echt altijd) en heeft heel veel springkracht.

In het begin was hij wat moeilijk uit de wei te halen,
maar nu hij me kent gaat het zonder problemen.
Gringo is heel aanhankelijk en hij doet nooit gemeen.
Wel is hij soms erg nerveus en hij kan met geen mogelijkheid langer dan 5 seconden stilstaan.

Meneertje is nog steeds erg eigenwijs en is liever zelf de baas.

Tsja, wat wil je allemaal nog weten? :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:59

Ik heb ook een kleindochter van Samber. Lief dier, gek op aandacht, mooie gangen en braaf onder het zadel. Als je haar de volle aandacht geeft werkt ze echt voor je. Ben je zelf met andere dingen bezig, gaat zij dat ook doen :D

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:30

De dochter van de eigenaar van de manege waar ik rijd heeft een nakomeling van Samber. Ook een erg lief dier en rijdt mee in de dressuur

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:44

Ik heb ook een dochter van Samber! Kan goed dressuren maar voor een sprong draait ze haar hoef ook niet om.
Ze is een ontzettend knuffel maar ze moet je wel kennen en neemt erg snel je eigen 'gedrag' over; Ruiter nerveus-zij nerveus. En af en toe is het een held op sokken. Maar ze zal nooit gemeen doen uit opzet. En de keren dat ze een gekke sprong maakte of schrok deed ze het altijd zo dat ik toch in het zadel bleef zitten :+: verder sluit ik me aan bij Roosje1987!

Haar stamboom:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=359055
Laatst bijgewerkt door Sammetje_ op 17-07-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:46

Ik heb Samber (himself dus) gekend, toen ik ooit groom was. Hij was toen al halverwege de 20. Ik had altijd respect voor hengsten maar het was een lieverd, een scheet, een knuffel! Wat een superkarakter! Ik heb er ook wel opgezeten (alleen eens losstappen) en echt, niks mee te doen.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:47

Samber is een van de weinige hengsten met een gouden karakter!
Lysander schreef:
Ik hoor wel dat Samber een fijn karakter en dus veelzijdigheid doorgeeft.

Idd, volledig mee eens ;)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:49

Veelzijdig zeker :D ! Ik kan lekker met haar dressuren, springen of lange ritten maken. Ze leert erg snel en denkt echt met je mee onder het zadel, heerlijk!

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:50

Ben een jaartje of 10 geleden ook bij samber geweest, echt een super paard :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:55

-> FB

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:58

Mijn paard is ook van Samber.. Hij probeert echt met je mee te denken, maar is heel erg onzeker over zichzelf. Ik kan heel veel dingen met hem doen en hij heeft altijd pit genoeg, hij is letterlijk nooit moe te krijgen en hij heeft gewoon een kei lief karakter.

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:10

Ik heb ook een dochter van Samber.
een paar maandjes nu, en ze heeft nog geen stap verkeerd gezet !
ze is een 16 jaar jonge merrie. ze heeft 12 jaar recreatief gereden, 1 jaar western, b gesprongen, en binnen een jaar naar het Z1
(daardoor waarschijnlijk niet helemaal fijn,wand ik heb haar gekocht met een tongprobleempje) maar behoorlijk veelzijdig dus!
als ze gestrest is wat ze bijna nooit is, laat ze dit zelf nouwlijks merken.
als ik gestrest ben, doet ze super knuffelig en blijft ze zelf rustig.
ze doet ontzettend graag haar best voor je en wil graag samen werken.
ze is heel erg aanhankelijk en ik heb volgens mij echt mijn droompaardje gevonden!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:47

Ik heb een platenbonte kruising tussen en haflinger en een kwpners waarvan paps tweedelijn smber is. Een super paard. Gezellig en dol op aandacht. Heel veelzijdig: kan voor de wagen, super buitenrijpaard, loopt dressuurmatig lekker en kan een goede sprong maken. Maar o wee als je je dag niet hebt...dan pakt ie je. Maar dat doen we'll meer paarden

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:56

Ik heb ook een kleindochter. Ontzettend werkwillig, maar denkt heel erg mee. En zeker in de M2 kun je dat moeilijk erbij hebben als ze al heet is (M afwenden verzamelde stap, 2x keertwending, nou, ik sta op M al omgedraaid }:0 )

Zijn inderdaad heel veelzijdig, maar ze willen wel graag met respect behandelt worden (mijne iig). en de mijne is een varken op stal :+

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:22

Dacht dat ze Samber nog enkele merries lieten dekken op speciale aanvraag?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:29

Dat kan ik mij niet voorstellen. Dat was misschien paar jaar geleden nog zo, maar laatst wat ik hoorde was dat hij (2/3 jaar terug) geen enkele merrie meer drachtig kreeg en daarom teruggetrokken is. Hij heeft laatste paar jaren enkel nog natuurlijk gedekt omdat het al van slechte kwaliteit was. (en dat waren er idd maar een paar merries)

Kleine kans dat dus onzin is, maar volgens mij staat het ook nog wel ergens op Bokt vermeld.

Maar hij is ondertussen 33 jaar. Respectable leeftijd en hij heeft z'n kunstje al zo lang gedaan. Lekker laten genieten van zijn welverdiende pensioen :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:37

Groot gelijk hebben ze! Al een hele mooie leeftijd zeg!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:07

Mijn vorige paard was een zoon van Samber, heel goed karakter, maar met buitenritten helaas niet dapper, waardoor met mennen paar keer een ongeluk gehad. Mijn huidige paard is Ico sun X Samber, fantastisch karakter, heeft Z dressuur gelopen bij vorige eigenaar en doet bij mij L2 (heb punten voor M1) dressuur en mennen L met 11 wp. Springen vindt hij ook erg leuk. Was tot 1,5 jaar geleden hengst, maar liep rustig in de les tussen hengstige merries of op buitenrit met hitsige dames. Echt geweldig paard

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:02

samber zelf was ook buiten niet de makkelijkste heb ik door mensen gehoord enorm druk. vooral bij trekkers en vrachtautos was hij n iet te houden

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:21

Dat heeft mijne dan weer niet, ze vindt het wel spannend maar als ik zelfverzekerd ben is zij dat ook!

Wel is het af en toe een enorme troela. Ze vindt dan de meest gekke dingen eng :P maar ik zou haar nooit kunnen missen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:47

Ah, dat verklaart dan weer het gedrag van mijn eerste paard. Was echt gevaarlijk om buiten mee te rijden, als ik alleen ging dan. Met een ander paard ging het wel beter, maar die mogelijkheid had ik niet vaak. Mijn huidige paard is (bijna) nergens bang voor, kan eigenlijk niet gek genoeg. Toch moet ik hem wel in de gaten houden, want soms schrikt hij toch ineens, terwijl ik dat dan niet verwacht. Maar ja, blijft een dier he. Maar deze heeft veel meer zelfvertrouwen en vertrouwen in mij, waardoor ik ook veel meer durf aan te pakken als het toch eens spannend wordt. Dus ik steun dit paard ook veel meer in "enge" situaties.