Ik heb een fokmerrie gekocht een tijdje geleden en ik wil haar dit jaar laten dekken.
Ik wil de papieren graag achterwege laten omdat ik geen veulen wil dat op papier goed is, maar eentje die de plus en minpunten van de merrie kan aanhouden of verbeteren.
Merrie:
Leeftijd: 11 jaar
stokmaat: 1.70m
Niveau: wegens blessure uit sport gehaald op 6j, op 6j was ze:
Springen: M + 10
dressuur: M1 + 2
SGW: L + 4
Merrie heeft een koel, maar voorwaarts karakter. Talent voor dressuur, maar wat vlak in het gangwerk. Had voornamelijk talent voor de springsport en dit wil ik graag op de eerste plaats behouden. Merrie is wat overbouwd en haar voorbenen zouden wat langer mogen. Ze is heel voorzichtig en mede met haar werkwilligheid zorgde dit vooral voor haar talent in de springsport. Ik zoek dus een hengst die genoeg vermogen geeft en ook een goede techniek.
Nakomelingen:
Nina heeft 5 veulens gehad bij de vorige eigenaar.
De veulens lijken erg op de moeder, maar ze verbetert zich wel.
Ik weet niet wat er van hen geworden is en de ex eigenaar ook niet, maar ik heb foto's kunnen bekijken van de nakomelingen als veulen. Ze waren mooi aan de maat. 3 konden véél beter bewegen dan de merrie(v. no limit, corland, emilion), 2 ongeveer hetzelfde (v. indoctro en chellano). Hadden allemaal een relatief groot hoofd.
Wat zoek ik?
Een springhengst (genoeg vermogen en techniek) met goede bewegingen en correct exterieur. Niet overbouwd en mag wat veredelen (liefst niet te groot omdat merrie groot doorfokt). Voldoende bloed en liefst eentje die al iets bewezen heeft (jong mag, maar moet wel al nakomelingen hebben).
stamboek: liefst KWPN (niet noodzakelijk) dekgeld: tot 1300€
standfoto enzo komt nog