[E][Zangersheide] Exterieur beoordelen nav HAWtopic?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

[E][Zangersheide] Exterieur beoordelen nav HAWtopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 15:44

Naar aanleiding van dit topic: [HAW] 't Is Deus Z: 1 van de zeldzame keren @ HAW... had ik graag jullie mening eens gehad over mijn paard.

Deus is nu 5jaar (en 3maand). Hij is redelijk groot (weet niet precies hoe groot, toch zo'n 1.70m).
Afstamming: 't Is Voltaire * Pachat II. Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=352402

Hij staat momenteel wel wat te dik.

Tips mbt training ed zijn ook steeds welkom!!!

Afbeelding

Afbeelding

Hier stond hij niet zo super
http://www.mijnalbum.be/Foto-R3USHHFZ.jpg

Afbeelding

Draf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.be/Foto-P3ERHUKV.jpg

Afbeelding

Galop:
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor héél graag jullie mening. Zelf heb ik er helaas nog niet zo'n verstand van...Het zou ons in ieder geval helpen!
Laatst bijgewerkt door Alizeetje op 12-10-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

smeetjoew

Re: [E][Zangersheide] Exterieur beoordelen nav HAWtopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:53

Dat is een ander gezicht zeg! Ik moet zeggen dat als ik het vergelijk met de rijfoto's, hij nu veel "gelijker" lijkt. Hij is idd wat hoog in het kruis en heeft een ietwat lage staartimplant, maar overbouwd issie niet. Lachen
Ik neem aan dat de 3e foto het meest representatief is? Op de eerste foto staat 'ie wat wijd, op de 2e juist wat krom en wat op een helling, de derde lijkt wel redelijk goed. Lachen

Ik blijf erbij dat je écht meer van achteren naar voren moet gaan rijden, zodat je paard er lekker onder kan gaan lopen. Lekker actief. Lachen Ik denk dat het dan al een stuk beter oogt. Icm een wat hoog kruis en dat 'ie wat op de voorhand loopt, lijkt het groter dan het in werkelijkheid is.

Maar ik ken 'm natuurlijk niet in het echt. Lachen

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 16:00

Bedankt voor je commentaar Knipoog
We gaan er aan werken!!! Hij loopt erg makkelijk op de voorhand ook. Dankjewel voor de tips nogmaals Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:18

Ik zag ook je andere topic en kwam zo hier terecht.

Hij is wat op de voorhand gebouwt, maar als ie zo los loopt, dan gaat hij wel redelijk opwaarts lopen.
In je haw topic vond ik je zadel teveel kiepen en te ver naar voren liggen, dit kan ervoor zorgen dat ie zo op de voorhand gaat lopen.

Hij heeft een beetje de bouw van zijn opa .Ik denk dat hij een leuke sprong zou kunnen maken, hij heeft de bouw van een springer.

Hij heeft een wat lage staartimplant en gewoon een grove, lekkere dikke reet. Dit geeft een beetje een vreemd beeld, ook heeft ie een wat afhellend kruis.

Maar al met al een heel stoer dier. Onder de man gaat ie erg achteruit, en ik denk vooral door het zadel dat niet goed ligt.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 17:21

crossmonster schreef:
Ik zag ook je andere topic en kwam zo hier terecht.

Hij is wat op de voorhand gebouwt, maar als ie zo los loopt, dan gaat hij wel redelijk opwaarts lopen.
In je haw topic vond ik je zadel teveel kiepen en te ver naar voren liggen, dit kan ervoor zorgen dat ie zo op de voorhand gaat lopen.

Hij heeft een beetje de bouw van zijn opa .Ik denk dat hij een leuke sprong zou kunnen maken, hij heeft de bouw van een springer.

Hij heeft een wat lage staartimplant en gewoon een grove, lekkere dikke reet. Dit geeft een beetje een vreemd beeld, ook heeft ie een wat afhellend kruis.

Maar al met al een heel stoer dier. Onder de man gaat ie erg achteruit, en ik denk vooral door het zadel dat niet goed ligt.

Bedankt voor je commentaar! Zadel ben ik mee bezig, ik vind momenteel gewoon nog niets dat hem past...Hopelijk is het dinsdag opgelost door een andere boom...
Hij springt wel leuk maar daar moet ik hem ook nog een stuk actiever krijgen.
Het was de bedoeling om er voornamelijk mee te springen maar nu doe ik alles graag.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:22

Een dressuurbasis is altijd top Haha!

Goed dat je met je zadel aan de slag bent. Ik denk dat dat een hoop zal schelen. Je zadel ligt nu tever naar voren waardoor ie teveel gewicht op de voorhand heeft Lachen

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 17:24

crossmonster schreef:
Een dressuurbasis is altijd top Haha!

Goed dat je met je zadel aan de slag bent. Ik denk dat dat een hoop zal schelen. Je zadel ligt nu tever naar voren waardoor ie teveel gewicht op de voorhand heeft Lachen

Ik hoop dat het door het zadel komt Haha! Maar ik dénk dat hij het nog altijd gaat hebben als het zadel goed ligt Lachen Zal mijn fout zijn aangezien ik hem mss niet op de goede manier rij!
Ja, dressuur is idd erg belangrijk! Stel het springen nu zelf wat uit, wil eerst dat hij een goede galop heeft ed.