Welke hengst voor merrie (Special D x Enrico X x Visioen)

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

pol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:02

Elisa2 schreef:
pol1 schreef:
[ [url=m/M5TibJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AAite8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WpKpuA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3T48en.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jm59D9.png]Afbeelding[/url] ]

Hier mijn special D x Samber met haar merrieveulen van Desperado! Zeer blij met deze hengstkeuze!!
[ [url=m/RHaC0u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een bloedmooie merrie en veulen!

Dank je wel!!

Ook mijn merrie is niet de grootste en ook heel fijn gebouwd. Qua bewegen mochten er wel wat plusjes bij.. De merrie gaat steeds beter bewegen maar ik wilde dat graag wat proberen te verbeteren samen met wat maat en body.. Desperado heeft al bewezen dat te kunnen. Vandaar mijn keuze en ik ben echt heel blij met het veulen!!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:23

SophievdV schreef:
GJ: klopt helemaal! Tijdens het trainen wordt Floris nog niet anders van een trekker met giertank die langs de bak rijdt. Paard voelt ook heel safe. Ik wens iedereen zo'n paard toe!

Hier dezelfde ervaring met een Negro uit de moeder van Alexandro P. Zelfs in de bak rijden samen met een jonge TP hengst die op het showen werd getraind met rammelbusjes en zwepen en al, leverde alleen maar een boel vrolijkheid op waarbij ze perfect te controleren bleef. Super gaaf om te ervaren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:34

Teletekst schreef:
janderegelaa schreef:
Is het niet zo dat je een Groninger aanbeveelt omdat je zelf een Groninger hebt?

Is het niet zo dat je hier op het forum veelal Trafalgar aanbeveelt omdat je zelf een Trafalgar hebt? :Y) }>

Dan moet je alles lezen waar ik in post Teletekst dan klets je niet uit je nek. Het is hier ook Alexandro of Florett As.

Marieke1495

Re: Welke hengst voor merrie (Special D x Enrico X x Visioen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:44

Misschien leuk om te zien, mijn merrie is een Special D x Koss (Gelder), foto's staan in mijn onderschrift. Verder geen verstand van fokken dus daar brand ik mijn vingers niet aan.. :)

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 20:20

Elisa2 schreef:
Ja inderdaad, maar goed..om een zwaarder paard te fokken en die volbloed inbreng een beetje te ontwijken met meer fok zekerheid. Dan zou ik lijnenteelt gaan gebruiken en terug fokken op Farn. Het groningse bloed zit denk ik te ver weg voor lijnenteelt, maar anders kun je ook proberen terug te fokken op Otto..mits hij de gewenste eigenschappen heeft die je wilt voor je merrie.

Hier kunnen we nou wat mee...terugfokken op Farn zou heel mooi zijn maar denk ook dat het te ver weg zit, er zijn Groningers die Farn in de lijn hebben. Zelf enorm fan van deze hengst. Via Otto zou een mooie optie kunnen zijn

Natuurlijk heb ik een voorkeur voor de Groninger, ik ga er al bijna 10 jaar mee om. Fantastische dieren, ik wil niet anders meer. Zo ook ieder ander hier een voorkeur heeft voor Gelder, klassiek kwpn etc etc. Dat is ook niet erg. Ik heb ook niets tegen de Gelder.. Voor mijn eigen groninger merrie heb ik destijds ook gekeken naar Saron, Koss etc en nu voor deze merrie ook gekeken naar Parcival (v Koss) Iedereen bedankt voor alle tips, ik ga ze zeker doorgeven en ik zal laten weten wat ze gaat doen!

Pol1 erg mooie veulen! Marieke, die van jou ook!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 04:24

Parcival is dood TS. En juist Parcival was wat pittiger.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:13

Ik heb een twee prachtige veulens van Formidable (v. Florett AS). Ik ben er heel tevreden over. Mijn merries zijn ook heel rillerig maar zie je bijna niet aan de veulens. Ze zijn niet echt onder de indruk van nieuwe dingen terwijl de merries er als de dood voor zijn. Beide kunnen lekker bewegen en hebben een mooi sprekend hoofd. Mijn veulens hebben het ook goed op de keuring gedaan. Het dekgeld is ook niet heel hoog.
Afbeelding

iketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:27

De hengst meindert half gelders half groninger toch? ik geloof dat zijn opa parcival is