KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 23:27

Hallo,

Ik ben me wat aan het oriënteren voor hengsten voor aankomend jaar.
Mijn merrie is op dit moment gedekt door Everdale en er zit een kans in dat ik hiermee mee wil terug dekken. Maar ik wil mijn opties nog even openhouden en ook kijken naar andere (meer bewezen) hengsten.

Dingen die ik graag zou willen verbeteren is in ieder geval de stap(galop).
Verder wil ik een wat grotere hengst met genoeg body. En graag een wat nuchter karakter, omdat mijn merrie nog al wat fris kan zijn.

Dit is mijn eerste topic hier. Dus als ik wat vergeten ben, vraag het gerust.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Afbeelding

Niet een hele goede stand foto, maar het geeft een beeld!



Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 20:19

Vulina schreef:
Bordeaux zou misschien een optie zijn. Die geeft maat en formaat mee, en van wat ik er van heb gezien brave paarden met een werkwillige instelling. Hij heeft iets smalle voeten, wat volgens het rapport van Inverness je merrie ook iets heeft. Ook staat daar aangegeven dat ze een goede, ruime stap heeft, maar jij zelf vind van niet?
Ferdeaux is ook een goede optie.


Mijn merrie heeft inderdaad al iets smalle voeten, dus dat lijkt me niet heel handig. Ook is het dekgeld van Bordeaux wel erg hoog. Ferdeaux is wel een interessante optie, ga is even beter naar kijken. Bedankt voor het meedenken :)

Stap is trouwens een prima gang van mijn merrie, maar wel duidelijkst de minst van de drie gangen. Vandaar dat ik een hengst wil met in ieder geval een goede stap.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 20:24

Elisa2 schreef:
Mooi lijntje, hoe zijn haar bewegingen? heeft ze voldoende souplesse?


Danku :D .
Stap is haar minste gang. Draf heeft ze veel kracht, gedragenheid en takt. Dit is haar sterkste gang. Galop doet hier iets aan onder, maar is ook prima!
Souplesse is ook ruim aanwezig, zou in galop iets meer mogen.

Probeer het rapport vanuit de kwpn hier te plakken, maar dit wil nog niet helemaal lukken.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 20:53

s0173957 schreef:
Wel, ik wilde Rubin Royal ook voorstellen, maar dan niet omdat die nu toevallig vandaag weer in de pers komt :)

Gewoon omdat hij, door z'n bloedopbouw nuchtere paarden geeft met veel souplesse. Staat niet echt bekend om grote paarden te geven, maar van de lijn van Rumirell is er geen enkel frèle ding gekomen.


Nog nooit van gehoord, maar ziet er goed uit en met idd veel duidelijkheid over vererving.
Is hij ook goed gekeurd bij het KWPN?
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het werkt met een hengst van buiten het stamboek.
Kan het veulen dan wel gewoon 100 procent in het stamboek worden opgenomen?


Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 21:02

Ja haha. Dat is ook zeker een van de opties hoor. Grote optie zelfs..
Maar daar is ze nu ook weer dragend van. Een keer een andere hengst lijkt me ook wel interessant, maar het ligt er ook weer aan wat er dit jaar uitkomt. Zouden jullie wel zeker voor Everdale gaan?

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 21:47

Die gedachten had ik dus ook al. Al zou ik zelf wel dolgraag een mooie merrie van deze combinatie willen om aan te houden. Maargoed, misschien komt die aankomend jaar wel.

Ik ga me morgen is even verdiepen in de hengsten die jij noemt Aimee

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 15:33

Ik wou inderdaad wat andere input een keer. Gertjan kent mijn merrie goed en zal mij ook zeker helpen bij een keuze. Aangezien Inverniss ook in zijn eigendom is. Maar ik ben gewoon benieuwd naar andere meningen en wie weet komt hier ook wel een erg leuke hengst naar voren.


In ieder geval bedankt voor het meekijken :D

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 22:08

Lange tijd geleden, maar wou je jullie toch mijn (hoogstwaarschijnlijke) keuze laten weten.
Mijn merrie zal binnen een maand bevallen en mijn keuze valt daarna op Desperado. Ben heel benieuwd wat uit deze combinatie gaat komen.

Erg bedankt voor jullie input en meedenken!

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 17:27

Goedemiddag, weer een hele tijd verder.
Maar ben me weer aan het oriënteren op een volgende hengst en dacht, misschien vinden jullie het leuk om mee te denken.

Ik zit eventueel te denken aan een duitse hengst vanwege het (vaak) nuchtere karakter en bloedspreiding. Maar van duitse hengsten heb ik heel weinig kennis? Iemand die dat toevallig wel heeft en deze willen delen? :o

Ook inbreng van KWPN'ers zijn natuurlijk hartstikke welkom.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 12:17

Uhm, ja wat verder ook in de openingspost staat. Een hengst met maat en genoeg body. En daarbij gewoon goede basisgangen, waarbij ik de stap het belangrijkste vind.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:50

Elisa2 schreef:
De net ggk Bon Bravour zoon Johnny Cash past wel bij je wensen volgens mij. Hengst met veel maat, body een goede stap en een nuchter karakter.


Ja, ben naar het eind examen geweest, maar er was iets waardoor hij mij minder aansprak. Kan er alleen even niet opkomen wat dit nu precies was. Maar zal hem in Den Bosch is in de gaten houden.
Andere hengt die me daar positief opviel was joyride.

Maargoed, daarbij moet ik eerst de keuze maken of ik met een bewezen hengst wil fokken of een jonge, allebei intressant. Bedankt voor je meedenken

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:55

Mer1980 schreef:
Prachtige merrie met prachtig lijntje <3 heb je al foto's van je Everdale veulen van afgelopen jaar? Heeft Everdale gebracht wat je gehoopt had in deze combi? (voor zover dat te zeggen is bij een veulen al ;) )


Bedankt voor je compliment. Everdale heeft zeker heel veel positiefs gebracht. Veulen van afgelopen jaar was echt prachtig en kan heel goed lopen. Enigste verbeterpunt wat ik daaraan kan zeggen is dat hij iets opwaartser gebouwd mocht zijn. Vond hem zelfs beter(als veulen zijnde) als zijn volle goedgekeurde broer. Onderstaande is een foto van een dag oud

Afbeelding

En deze van ik dacht rond de vier maanden

Afbeelding

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 22:52

Mer1980 schreef:
Het is inderdaad een plaaaaatje om te zien <3 waarschijnlijk snel verkocht, jammer dat het geen merrie was om de lijn mee voort te zetten. <3

Qua hengstenkeuze kun je natuurlijk alle kanten op met zo'n sterk lijntje, die geeft zelfs met een ezel nog een goeie :D

Maargoed hengsten met ferro bloed doen het gezien horsetelex erg goed op deze lijn. Als je voor een bewezen hengst wil gaan zou ik kijken naar bijvoorbeeld Special D, bij een jonge hengst denk ik dan weer aan Hometown (Apache X Ferro). Er zit zoveel sport in het stammetje dat het karakter ook wel goed moet zitten dus die kan een wat sensibele (maar onwijs lieve) hengst als Hometown wel handelen.


Dankjewel. Ik baalde inderdaad ook erg van het geslacht. Daarom heb ik voor het voorjaar net zo'n mooi, maar dan zwarte merrie besteld :o .
Hometown kan een beste hengst zijn, maar aangezien ik een merrie naar alle waarschijnlijkheid zelf wil aanhouden gaat dat hem niet worden. Mijn merrie kan super lopen en heeft heel veel aanleg voor de sport, maar heeft ook wel een karakter(heet). Dus een rustige hengst heeft wel veel prioriteit

Total us viel me inderdaad bij de hengstencompetitie heel positief op. Even in de gaten blijven houden.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 22:54

Suprice_Iris schreef:
He wat grappig! Cyraniek!
Ik kom al jaren meerdere malen per week bij moeder Faniek op stal, inmiddels een oude oma van bijna 31 jaar.
En wat lijkt Cyraniek op het laatste veulen van Faniek zeg, zelfde afstammeling.

Leuk dat je ook aan het fokken bent met haar!


Ow, wat leuk om te horen. Toevallig ook dat je zo een nakomeling treft.
Hebben ze op stal ook nog veulens zelf aangehouden of staat alleen Faniek er nog?

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 22:59

Voor de rest iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik ben even de draad kwijt. Bedoelen jullie met toto total us of weer een andere?

@Elisa2
Daily diamond vind ik inderdaad ook een optie. Hij is volgens mij ook doodbraaf, wat erg prettig is.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 17:51

Toto Junior vind ik gaaf, maar echt veel te duur. Dat gaat wel een beetje te ver boven mijn studentenbudget :P

@Suprice_Iris. Leuk hoor. Ook goed om te horen dat ze nog zo oud en gezond bij jullie stal staat.

@Alane: Heb je misschien nog wat extra info over de hengsten? Ken ze namelijk allebei niet, maar ben wel erg geïnteresseerd in "vreemd bloed'.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 22:11

Alane schreef:
Benicio
dekgeld 1500 euro maar zijn nazaten zijn gewild en zijn beloftevol. Braaf paard.

Estobar NRW komt uit een van beste westfaalse moederlijnen, die veel goede sportpaarden heeft gebracht.

estobar nrw
dekgeld 800 euro

beide hengsten lopen grand prix.


Bedankt voor je aanvulling. Ik ga er binnenkort is even voor zitten om deze beter te bekijken.

@Vulina, ik vind 500 verschil excl. nog best wat op dit moment. Misschien iets voor in de verdere toekomst.
Daarnaast werd je op de veilingen ook dood gegooid met toto veulens, dus trekt mij nu niet perse.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 13:16

Cayenne schreef:
Als het Everdale veulen zo goed bevallen is zou ik niet te moeilijk doen en gewoon terug dekken in de hoop op een variant zonder slurfje.


Dat was de vorige keer ook het plan en er staan er nu al twee met dit bloed met slurfje. Eerste is goedgekeurd bij het kwpn, dus een derde met slurfje is niet helemaal niet meer interessant. En ondanks dat ik wel heel graag een merrievariant zou willen hebben, schuif ik die nog even op de lange baan. Wie weet ooit in de verre toekomst nog een keer.

@Vulina. haha, ik dacht al :P

@parnassia: Met expression heb ik niet zo heel veel. Niet echt om een reden die ik nu zo kan noemen, maar smaak is ook een dingetje. Maar voor het meedenken

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 14:40

Ben ik weer!!

Ik ben na de hengstenkeuring nog meer gecharmeerd van Total us. Grootste voorkeur gaat op dit moment uit naar hem, wat een geweldig paard. (alleen nog ff uitzoeken hoe en of hij nog in de dekdienst komt, kleinigheidje).

Daarnaast was ik met een vriendin naar de hengstenkeuring, haar gefokte hengst deed mee. Op de eerste bezichtiging soort van deal gemaakt om daar mee te dekken, mocht die goed gekeurd worden. Super mooi zo'n dichtbij gefokte hengst van bekende en daarbij is hij zelf ook nog heel knap. Niet wetende, verwachtend dat hij kampioen van de hele hengstenkeuring zou worden *\o/* Verhaal word natuurlijk anders nu hij al vertrokken is vanuit Nederland...

En daarbij vond ik Glamourdale ook weer extra opvallen en verbeterd dit jaar. Hij valt me in positieve zinnen op de laatste twee jaar hengstenshows/competitie. Ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze hengsten :o

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 16:02

Mer1980 schreef:
Dan hoop ik dat ze nog een kwakkie zaad achterover heeft weten te drukken voor je :D


Haha, helaas niet meer in eigen bezit! :P (als veulen verkocht)

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 19:35

@ mer1980: Ja, die heeft ze nog idd. En ook nog een volle broer en zus, dus wat dat betreft heeft ze niks te klagen.

Total US alleen met diepvries. Die had ik nog niet gevonden, echt enorm balen. Denk je er eindelijk uit te zijn -O- .
Wat is jullie ervaring met diepvries sperma? Mijn merrie is wel altijd in een keer dragend geweest... maar toch. Heb jij heel toevallig ook gevonden wat hij kost dit jaar? Want dat kan ik namelijk ook nergens vinden

@Elisa2: Klinkt inderdaad als heel toepasselijk op mijn merrie. Toch is op de reservelijst plaatsen

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 23:41

Ik heb ze gisteren alsnog maar een mailtje gestuurd. Ze geven zelf ook aan dat ze vanaf 3 maart alles leveren, dus dan zullen ze toch iets moeten gaan bedenken :P Ik wacht het rustig af en ga me ondertussen ook maar een beetje oriënteren op andere hengsten.
En even met mijn dierenarts overleggen wat zijn visie en ervaringen zijn met diepvries.
Bedankt weer voor het meedenken!

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 19:15

Ja, gisteren een mailtje terug gehad. 250 vast en 1250 met dracht.
Vind het veel voor zo'n jonge hengst met diepvriessperma. Baal wel, want ik was eindelijk uit mijn keuze...

Nog maar even een nachtje over slapen. Iemand toevallig ervaring met sperma uit het buitenland halen? Als ik eventueel toch voor de Governor x Rousseau wil gaan? Is dit bijna altijd ook diepvries of zijn er snel vervoerende diensten ofzo :P

@_Caitjlynn:Eigenlijk nooit zo in verdiept. Zal hem is even gaan bekijken!

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 22:00

Ja klopt deels. Maar hij is 1000 en wel interessant. Kampioen en naar het buitenland. Zo veel zal er niet mee gedekt worden hier. En daarbij nog bloedmooi!

Maargoed, wie weet krijg ik dit jaar een knappe hengst, wil ik een merrievariant en dek ik der wel terug.
Ik ga gewoon wat hengstenshows afstruinen van het voorjaar!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers