[H]Hengstenkeuze: Zambuka

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

[H]Hengstenkeuze: Zambuka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:15

Ja ja ook ik ben vrijdag naar de hengstenkeuring geweest. Het was super leuk! Ik was errug onder de indruk van Zambuka (Scandic x Bio top). Een mooi paard met veel zelfhouding en super lopen. Oke Jennifer zat er tijdens de proef aan te sjorren en hem flink tegen te houden waardoor zijn aanleuning flut was en hij erg onvriendelijk overkwam. Maar bij de prijsuitreiking gaf ze meer lucht en kwamen zijn kwaliteiten duidelijk naar voren.

Maar goed nou begin ik te twijfelen of ik mijn 3 jarige merrie toch zal houden en een jaartje aanhoudt voor de fokkerij. Ze zou meer voorbeen/beweging mogen hebben. Zelf is het een nuchter paard. Graag houdt ik mijn toekomstige paard jazz/ferro/flemmingh vrij. Zambuka is dit. Ik vond Vivaldi namelijk ook vet maar goed die is dus niet Jazz/Flemmingh-vrij :D

Ik heb een merrie van: Sydney x Radisson lopen.

Zijn er meer mensen die ermee gaan fokken of er al iets van hebben rond lopen?

Mochten anderen een andere keuze in gedachte hebben dan hoor ik het ook graag!

Afbeelding

Foto bokker: smeetjoew
Laatst bijgewerkt door petraaken op 10-02-10 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

NatasjavE

Re: Hengstenkeuze: Zambuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:28

Om te kunnen beoordelen of Zambuka geschikt is voor jouw merrie zal je eerst een standfoto, bewegings foto en + en minpunten moeten vermelden.

Puur en alleen op afstamming kan ik nog 300 hengsten voor je noemen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:29

Volgens mij heb jij een springpaard, waarom zet je er een dressuurpaard op!? Dan deed ik liever een springhengst die ook goed kan bewegen. Krijg je een veel completer paard van.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:31

Dat heb ik toen met de vorige merrie geprobeerd. Qua exterieur is ze wel al verbeterd maar qua beweging eigenlijk niks voor zover je dat met een 2 jarige kan zien die niet wil lopen omdat ze niet onder de indruk is van ' opjagen' .

Ik zal eens binnenkort foto's maken als iemand kan mee helpen.

Jan wat voor opties springhengsten zijn er dan die beweging doorfokken? Ik heb toen voor sydney gekozen, die leek redelijk allround en zou de springgenen op papier niet verknallen....althans was toen mijn idee.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:48

Goodtimes doet het heel goed op een dressuurpaard.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 21:02

Dan ga ik terugfokken en ik ben geen goodtimes fan qua karakter en veel zijn van die kleintjes, toch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 21:06

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:44

Bedenk heel goed dat een amazone als Jennifer Sekreve niet zomaar zit te butsen. Dat paard geeft blijkbaar niet zo'n fantastisch gevoel, en dat heeft hij niet van een vreemde. Zijn vader is natuurlijk ook alleen maar door grote sterke mannen te rijden.

petraaken

Re: [H]Hengstenkeuze: Zambuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:55

Moderatoropmerking:
Graag nog een goede bewegingsfoto of filmpje

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:46

en toch ken ik verschillende scandics die door dames heel fijn te rijden zijn.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:42

Ik mis een goede standfoto, volledige afstamming en met welk doel je een veulen wilt fokken (wat is bv de motivatie om een dressuurhengst op een springmerrie te zetten).
De info die je nu geeft is te weinig om een zinnig advies op te verwachten.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:11

En wat denk je dan van Wonderboy.
Een springgefokte hengst maar in de dressuurrichting goedgekeurd.
Fijn bewegen, voegt maat en front toe en een super karakter.
Foto's van hem en een paar nakommelingen in mijn profiel.

Merel10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:03

ik heb een merrie van de hengst Bokkesprong.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:15

Vudress schreef:
Bedenk heel goed dat een amazone als Jennifer Sekreve niet zomaar zit te butsen. Dat paard geeft blijkbaar niet zo'n fantastisch gevoel, en dat heeft hij niet van een vreemde. Zijn vader is natuurlijk ook alleen maar door grote sterke mannen te rijden.

Nou dat is niet waar,toevallig reed ze hier een tijdje in de kring en daar zat ze ook op verschillende paarden te sjorren.Was iig niet mijn cup of thea..en hoewel ik geloof dat die hengsten niet altijd makkelijk zijn is het te makkelijk om de schuld op de hengst af te schuiven.

Zambuka vind ik persoonlijk een fijne hengst met een iets duwerig achterbeen..nu hoef dat op een paard met Goodtimes bloed geen ramp te zijn.Maar daarvoor hebben wij wel goede beoordelingsfoto's /filmpje nodig.Ook moet je even de hengstenkap wegdenken en dan zie je hoe zijn halsvorm echt is,hij lijkt wat weinig ruimte in zijn nek te hebben.Wat een reden kan zijn tot een moeilijkere aanleuning.Ook is zijn romprichting wat neerwaarts,dat is ook een aandachtspunt.