Sobarde vond ik een fijne hengst, komt uit dezelfde moeder als triple toch?
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd hoe hij wat beweging betreft gaat vererven. Zelf liep hij de keren dat ik hem gezien heb iig correct.
Omdat je zelf een NRPS-hengst noemt zal ik nog wat suggesties geven.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van
Hagedoorn, ook een nog jonge NRPS-er. Komt uit dezelfde moederlijn als Nassau en ik vind het een hele complete hengst met een mooi type. Maat is ook prima
Goodlord vind ik ook fijne allrounders geven, maar ik weet niet hoe die qua hoogte vererft. Is zelf maar 1.63. Heb wel goed ontwikkelde rijpaarden van hem gezien, maar die kwamen dan wel uit wat grotere merries.
Kentucky vond ik zelf ook een aansprekend paard met alllround aanleg. Die moet alleen dit jaar nog na-examen doen en als ze hem daar niet voor aanleveren verliest die volgend jaar zijn dekbrevet van het NRPS.
Leeroy is een grootramig Duits gefokte hengst met veel springbloed, maar dat vind ik zelf vnl een dressuurpaard. Verwacht ook niet dat zijn nakomelingen bovengemiddeld gaan springen
Playboy is misschien ook nog wel een idee. Die wordt vnl als dresuurpaard gepromoot, maar wat ik ervan weet kan hij ook een fijne sprong maken.
Ik vind hem zelf wat teer in het fundament, maar de veulens vielen me zeker niet tegen qua type en beweging.
Harley en
Casantos vind ik ook heel aansprekende hengsten die mooie types, voldoende lengte en beweging meegeven. Die zijn wel wat duurder, omdat ze ook bij het KWPN goedgekeurd zijn.
En als laatste wil ik toch ook nog even mijn favoriet opperen
Royal Highness. Een springgefokte hengst die ook goed kan bewegen en met een heel fijn karakter. Liep dit jaar twee dagen foutloos op het WK jonge paarden in Lanaken bij de 7-jarigen!
Oudste nakomelingen zijn nu drie en zijn goed aan de maat. Mijn eigen 3-jarige is de kleinste met haar (inmiddels) 1.65, maar die komt uit een merrie van 1.57m. De rest is allemaal rond de 1.70m.
Mijn merrie is een hele hete en snel beledigde drammer en ik kan tot mijn grote opluchting zeggen dat haar dochter dat niet heeft. Gouden karakter en altijd mee willen werken. Heb haar gister voor het eerst op vreemd terrein gereden en ze gaf er niets om, echt een fijn beest! Voor foto's kun je in mijn profiel kijken en van de hengst heb ik ook nog wel het een en ander via mail beschikbaar als je interesse hebt

Artikel uit het de laatste NRPS-nieuws: