[H][wb]Welke hengst voor mijn merrie (Flemmingh X Bredero

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isverwijderd

[H][wb]Welke hengst voor mijn merrie (Flemmingh X Bredero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 19:41

Ik wil volgend jaar misschien mijn merrie laten dekken. Ze is 9 jaar, en een afstammeling van Flemmingh.
Ik zoek een hengst die groot fokt, want ze is zelf maar 156,5.
Verder wil ik er graag wel wat springbloed in hebben. Haar gangen zijn lekker ruim, dat willen we graag houden.
Ze is fel genoeg, maar soms wel een tikkeltje vals. (het karakter hoeft niet feller)
Misschien moet er ook ietsje meer lengte in zitten, maar dat weet ik niet.
Ook moet het dekgeld liefst niet te duur zijn. (eerste keer, en kijken of het goed gaat.)
Ik probeer hier een paar foto's neer te zetten, maar weet niet of het lukt!

Afbeelding
Afbeelding

(ze zijn niet zo mooi en let niet op mijn houding, foto's zijn al een tijd geleden gemaakt!)
Laatst bijgewerkt door gomir op 29-10-07 11:28, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto's in beginpost + off-topic reacties verwijderd

_Do_

Re: Welke hengst voor mijn merrie (Flemmingh X Bredero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:50

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:54

En misschien ook een hengst die een iets sjieker hoofd doorfokt? Want op de eerste foto lijkt het of de merrie een nogal lang hoofd met weinig kaak heeft.
Maar dit is natuurlijk een detail.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 20:16

Ik zat misschien ook te denken aan Sobarde E (Silverstone X Zeus X Jus de Pomme X Farn)
Hij staat bij Stal Niewmoed, alleen weet ik niet of hij zijn Hoogte gaat doorgeven, zijn bewegingen lijken wel goed.
Ik zal eens wat opzoeken op internet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:02

Sobarde vond ik een fijne hengst, komt uit dezelfde moeder als triple toch?
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd hoe hij wat beweging betreft gaat vererven. Zelf liep hij de keren dat ik hem gezien heb iig correct.

Omdat je zelf een NRPS-hengst noemt zal ik nog wat suggesties geven.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Hagedoorn, ook een nog jonge NRPS-er. Komt uit dezelfde moederlijn als Nassau en ik vind het een hele complete hengst met een mooi type. Maat is ook prima Ja

Goodlord vind ik ook fijne allrounders geven, maar ik weet niet hoe die qua hoogte vererft. Is zelf maar 1.63. Heb wel goed ontwikkelde rijpaarden van hem gezien, maar die kwamen dan wel uit wat grotere merries.

Kentucky vond ik zelf ook een aansprekend paard met alllround aanleg. Die moet alleen dit jaar nog na-examen doen en als ze hem daar niet voor aanleveren verliest die volgend jaar zijn dekbrevet van het NRPS.

Leeroy is een grootramig Duits gefokte hengst met veel springbloed, maar dat vind ik zelf vnl een dressuurpaard. Verwacht ook niet dat zijn nakomelingen bovengemiddeld gaan springen

Playboy is misschien ook nog wel een idee. Die wordt vnl als dresuurpaard gepromoot, maar wat ik ervan weet kan hij ook een fijne sprong maken.
Ik vind hem zelf wat teer in het fundament, maar de veulens vielen me zeker niet tegen qua type en beweging.

Harley en Casantos vind ik ook heel aansprekende hengsten die mooie types, voldoende lengte en beweging meegeven. Die zijn wel wat duurder, omdat ze ook bij het KWPN goedgekeurd zijn.

En als laatste wil ik toch ook nog even mijn favoriet opperen Knipoog
Royal Highness. Een springgefokte hengst die ook goed kan bewegen en met een heel fijn karakter. Liep dit jaar twee dagen foutloos op het WK jonge paarden in Lanaken bij de 7-jarigen!
Oudste nakomelingen zijn nu drie en zijn goed aan de maat. Mijn eigen 3-jarige is de kleinste met haar (inmiddels) 1.65, maar die komt uit een merrie van 1.57m. De rest is allemaal rond de 1.70m.
Mijn merrie is een hele hete en snel beledigde drammer en ik kan tot mijn grote opluchting zeggen dat haar dochter dat niet heeft. Gouden karakter en altijd mee willen werken. Heb haar gister voor het eerst op vreemd terrein gereden en ze gaf er niets om, echt een fijn beest! Voor foto's kun je in mijn profiel kijken en van de hengst heb ik ook nog wel het een en ander via mail beschikbaar als je interesse hebt Ja

Artikel uit het de laatste NRPS-nieuws: Afbeelding

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 13:35

Hee, bedankt! Hier heb ik nog eens wat aan! Haha!
Ik zal eens wat foto's kijken in je profiel, en wat googlen!

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:59

gomir schreef:
Sobarde vond ik een fijne hengst, komt uit dezelfde moeder als triple toch?
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd hoe hij wat beweging betreft gaat vererven. Zelf liep hij de keren dat ik hem gezien heb iig correct.

Omdat je zelf een NRPS-hengst noemt zal ik nog wat suggesties geven.
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Hagedoorn, ook een nog jonge NRPS-er. Komt uit dezelfde moederlijn als Nassau en ik vind het een hele complete hengst met een mooi type. Maat is ook prima Ja

Goodlord vind ik ook fijne allrounders geven, maar ik weet niet hoe die qua hoogte vererft. Is zelf maar 1.63. Heb wel goed ontwikkelde rijpaarden van hem gezien, maar die kwamen dan wel uit wat grotere merries.

Kentucky vond ik zelf ook een aansprekend paard met alllround aanleg. Die moet alleen dit jaar nog na-examen doen en als ze hem daar niet voor aanleveren verliest die volgend jaar zijn dekbrevet van het NRPS.

Leeroy is een grootramig Duits gefokte hengst met veel springbloed, maar dat vind ik zelf vnl een dressuurpaard. Verwacht ook niet dat zijn nakomelingen bovengemiddeld gaan springen

Playboy is misschien ook nog wel een idee. Die wordt vnl als dresuurpaard gepromoot, maar wat ik ervan weet kan hij ook een fijne sprong maken.
Ik vind hem zelf wat teer in het fundament, maar de veulens vielen me zeker niet tegen qua type en beweging.

Harley en Casantos vind ik ook heel aansprekende hengsten die mooie types, voldoende lengte en beweging meegeven. Die zijn wel wat duurder, omdat ze ook bij het KWPN goedgekeurd zijn.

En als laatste wil ik toch ook nog even mijn favoriet opperen Knipoog
Royal Highness. Een springgefokte hengst die ook goed kan bewegen en met een heel fijn karakter. Liep dit jaar twee dagen foutloos op het WK jonge paarden in Lanaken bij de 7-jarigen!
Oudste nakomelingen zijn nu drie en zijn goed aan de maat. Mijn eigen 3-jarige is de kleinste met haar (inmiddels) 1.65, maar die komt uit een merrie van 1.57m. De rest is allemaal rond de 1.70m.
Mijn merrie is een hele hete en snel beledigde drammer en ik kan tot mijn grote opluchting zeggen dat haar dochter dat niet heeft. Gouden karakter en altijd mee willen werken. Heb haar gister voor het eerst op vreemd terrein gereden en ze gaf er niets om, echt een fijn beest! Voor foto's kun je in mijn profiel kijken en van de hengst heb ik ook nog wel het een en ander via mail beschikbaar als je interesse hebt Ja

Artikel uit het de laatste NRPS-nieuws: Afbeelding

Harley is van Heartbreaker, zou ik niet doen op felle merrie.

Royal Highness, why not?

Ik dacht aan Ramiro's Bube, democraat, Cantos

Goodlord klinkt niet slecht , maar fokt fie vergrotend?

kentucky lijkt mij geen slechte optie, maar zorg dan wel dat je merrie een goede gelop heeft.

Leeroy en Playboy zou ik niet durven (ben bang dat ze niet zullen springen)

Wil je zeker spelen, ga dan voor een zoon van Argentinus (Armitage of zo), Contender of Caretino.

Quazzle

Re: [H][wb]Welke hengst voor mijn merrie (Flemmingh X Bredero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:01

ohja effe vergeten. MR Concorde BJ kan mij ook erg bekoren!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:39

Mr. Concorde zit toch Ahorn achter ? Concorde x Ahorn
dan zou ik die niet doen.. Ahorn's zijn nouh niet bepaald de makkelijkste

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:34

maar concorde en mr concorde dan weer wél

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 16:36

Hmm, Concorde is denk ik wel redelijk prijzig?

Royal Highness, hoeveel zou die ongeveer kosten?

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:12

ik had het niet over Concorde himself, maar zijn zoon Mr Concorde.

Royal highness, momentje... zal eens zoeken

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 13:29

ooh! Bloos
Bedankt! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:08

Quazzle schreef:
Harley is van Heartbreaker, zou ik niet doen op felle merrie.
Hengst vind ik zelf prima in het karakter, nakomelingen is nog weinig van te zeggen.

Citaat:
Goodlord klinkt niet slecht , maar fokt fie vergrotend?
Dat was mijn twijfel ook al, heb er gewoon niet genoeg gezien om dat zeker te kunnen zeggen.

Citaat:
Leeroy en Playboy zou ik niet durven (ben bang dat ze niet zullen springen)
Hengsten zijn beide gefokt met een aanzienlijke hoeveelheid springbloed en maken zelf ook een heel fatsoenlijke sprong, dus waarom zouden ze het niet kunnen?

Mr Concorde BJ spreken de nakomelingen mij dan juist weer niet zo van aan En waar kun je die registreren? AES zeker alleen?

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:51

Wat dacht je van de volledig springgefokte Connection.

het is een zoon van caretino, maar hij presteert voortreffelijk in dressuur.

En Chequille Z. hij is geregistreerd in Zangersheide, maar loopt ook met hele mooie ruime gangen.

Anders Goodtimes. Heel veelzijdig. Maar geloof niet dat hij vergrotend fokt.

Of cantos, dat ook een zekere zet. (maar vergrotend?)

Democraat? Veelzijdigheid troef! En zekerheid!

je lan anders ook eens langsgaan bij Negro, die geeft naast superdressuurcapaciteiten een goede sprong door.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:16

Goodtimes kan joekels van paarden geven maar ook kleine
net zo als Indoctro

Edit: Wat dacht je dan misschien van Douglas.. voorledig springhengst
zijn eerste nakomelingen vallen niet tegen en zo als het lijkt vergroot hij.
Heeft een erg mooi nuchter karakter.. hij voldoed aan de prokeizen van het KWPN

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:10

Wij hebben twee nakomelingen van Goodlord een van 6 jaar oud en 1 van een half jaar. De merrie is 1.56 dus ook geen grote. Maar de 6 jarige meet 1.68 en volgens de hengstenhouder zal de tweede waarschijnlijk dezelfde maat krijgen. Dus Goodlord doet het wel goed qua maat want er zit nog een veulen ertussen van een andere hengst en die is nu 4 jaar maar die meet ongeveer 1.55. Dus de grote hebben ze dan wel van Goodlord geerfd.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 03:34

Voor vragen m.b.t. Zobarde E zou je Sjeffri van Esch kunnen bellen, telefoonnummer kan ik je geven via PB.

Democraat is ook niet verkeerd maar die voert Pionbloed en gaat het die kant op zou je in maat niet veel vermeerderen.