Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bienotje schreef:Heb je sowieso zelf al eens gekeken op de websites van verzekeraars? Verzekeringen zijn altijd op maat en je oriënteren op kosten van anderen kan geen kwaad. Maar het hoeft niets te zeggen over je eigen situatie.
ikke schreef:De beste verzekering is een spaarpot bij de bank, met een fatsoenlijke rente.
De vererinaire kosten van een paard zitten tussen de oren van de eigenaar.....
Binckydenice schreef:ikke schreef:De beste verzekering is een spaarpot bij de bank, met een fatsoenlijke rente.
De vererinaire kosten van een paard zitten tussen de oren van de eigenaar.....
Hoezo vindt je dat dan? Heb je een slechte ervaring ermee?
lonnie schreef:ikke is een voorstander van geen verzekering afsluiten maar egwoon sparen, elk jaar een mooi bedrag. verstandig als je geld achter de hand hebt.
in mijn situatie als student niet handig, omdat ik nu eenmaal nog geen 1000 euro achter de hand heb. ik heb dus een verzekering afgesloten. mijn fjord is voor 3000 euro verzekerd. ik heb de meest uitgebreide verzekering plus aanvullende ziektekosten. alles is dus gedekt. je hebt wel een eigen risico van 40 euro
lonnie schreef:mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard
lonnie schreef:mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard
ikke schreef:lonnie schreef:mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard
Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.
Binckydenice schreef:ikke schreef:Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.
Ja, maar wat nu al ik vandaag de verkering afsluit en volgende week gebeurd er iets?
Binckydenice schreef:Allereerst heb ik natuurlijk wel geld achter de hand voor als er iets gebeurd. Maar is verzekeren niet gewoon beter?
Want als er binnen nu en een jaar wel iets mis gaat wordt dat vergoed ook zonder dat ik 8 jaar lang premie heb moeten betalen toch?
ikke schreef:Binckydenice schreef:Allereerst heb ik natuurlijk wel geld achter de hand voor als er iets gebeurd. Maar is verzekeren niet gewoon beter?
Want als er binnen nu en een jaar wel iets mis gaat wordt dat vergoed ook zonder dat ik 8 jaar lang premie heb moeten betalen toch?
Je verzekert datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of niet kunt betalen. Als je niet in staat bent om 3000 euro op te hoesten voor een noodzakelijke ingreep, moet je je toch eens af gaan vragen of je niet een wat grotere buffer achter de hand moet hebben.
Bedenk dat 90% van ALLE verterinaire kosten zijn terug te voeren op de wijze waarop men met het paard omspringt!! Hoeveel paarden ken jij die ooit een kostbare medische ingreep hebben moeten ondergaan en wat was daar de oorzaak van?? Hoeveel van die ingrepen waren ook daadwerkelijk noodzakelijk??
Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken (en nogal wat mensen met mij) dat omdat de verzekering toch betaald er niet alleen gemakkelijker naar de dierenarts wordt gebeld, maar dat medisch handelen ook (nodeloos??) duurder wordt gemaakt, als in: ga maar naar de kliniek (de verzekering betaald toch wel).
Binckydenice schreef:ikke schreef:Je verzekert datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of niet kunt betalen. Als je niet in staat bent om 3000 euro op te hoesten voor een noodzakelijke ingreep, moet je je toch eens af gaan vragen of je niet een wat grotere buffer achter de hand moet hebben.
Bedenk dat 90% van ALLE verterinaire kosten zijn terug te voeren op de wijze waarop men met het paard omspringt!! Hoeveel paarden ken jij die ooit een kostbare medische ingreep hebben moeten ondergaan en wat was daar de oorzaak van?? Hoeveel van die ingrepen waren ook daadwerkelijk noodzakelijk??
Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken (en nogal wat mensen met mij) dat omdat de verzekering toch betaald er niet alleen gemakkelijker naar de dierenarts wordt gebeld, maar dat medisch handelen ook (nodeloos??) duurder wordt gemaakt, als in: ga maar naar de kliniek (de verzekering betaald toch wel).
Ja, misschien is het dan inderdaad makkelijker om te zeggen, ik ga naar de kliniek, maar daar ben je dan ook voor verzekert...
Misschien is dat wel een betere optie omdat er dan mensen sneller met hun dier naar de dierenarts gaan...
Binckydenice schreef:Ik persoonlijk zou het doen om een veilig gevoel, omdat je dan gewoon zeker weet dat je alle mogelijkheden hebt. Natuurlijk heb ik een goed spaarpotje achter de hand, maar toch geeft verzekeren mij een prettig gevoel....
Binckydenice schreef:Een vriendin van mij had een pony gekocht, deze blijkt na twee jaar een niet goed doorbloed hoefbeen te hebben, nu een aantal maanden verder en flink wat kliniek bezoeken verder is ze een hoop geld kwijt, terwijl dit door middel van verzekeren ook "voorkomen" had kunnen worden. Of ben je het hier niet mee eens?
Marlous schreef:Dus, stel mijn paardje is 2000 euro 'waard', dan krijg ik noooit meer terug dan dat? of ligt dat ook weer aan de verzekering?
Binckydenice schreef:lonnie schreef:mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard
Heb je helemaal geen eigen risico?
Waar ben je verzekerd?