Stal eigenaar onterecht boos op mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stal eigenaar onterecht boos op mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:44

Hoi,
Bokkers ik zit sinds gisteren met iets.
Ik heb gisteren ruzie gehad met de stal/ pension eigenaar.
Ik zal even vertellen wat er is gebeurd.
Ik kwam op stal en wou gelijk de kruilwagen meenemen om gelijk de stal uit te mesten omdat het echt vies was.
Niet zo zeer door mij merrie maar door de regen, Als het regent dan overstromen de putjes dus ook in de stal.
Dus het stro was nat en vies.
Maar de kruiwagen die ik moest hebben stond vol met stront van een andere stal genoot.
Nou is het zo normaal doe ik niet moeilijk maar deze persoon maakt het wel heel bont.
De kruiwagen stond sinds die ochtend er al dus niet weg gegooit dat een ander het ook kon gebruiken.
Nu heb ik er al een paar keer iets van gezegt van zou je het gewoon netjes iederen keer weg willen gooien als je klaar bent.
Dan kan ik het ook gebruiken, en de anderen ook.
Dat was goed maar het staat er iederen keer weer.
na meer als 20 keer weg gooien was ik het beu.
Ik had gisteren eerst de stalgenoot gebeld drukt ze mij weg.
Na 3 keer het zelfde was ik dat ook beu.
Ik heb al verschillende keren briefjes opgehangen dat ze het niet zou vergeten.
Dit ging regel recht de prullenbak in.
Ik heb zelf een keer de kruiwagen terug gegooit in der stal met de hoop dat ze de volgende keer het wegbrengt maar ook nee dit deed ze niet.
Normaal hebben wij 2 kruiwagens maar die anderen was stuk.
Kan gebeuren maar de stal moest ook gedaan worden.
Dus ik naar de stal eigenaar gegaan netjes mijn verhaal vertelt zeg die gooi het gewoon weg.
Dus ik gezegt ik blijf het niet doen.
Als ik 2 a 5 min mijn kruiwagen met stront laat staan om mijn paard binnen tehalen krijg ik op mijn kop.
En toen begon die te schreeuwen van ik zie het niet zitten dat je voor eigen rechter gaat spelen.
En ik zoek het niet en ik denk dat ik er maar mee stop zoek maar iets anders.
Terwijl ik zo iets heb ik kom het toch vertellen dat er iets is.
En dat ik het al zovaak heb gezegt en heb gebeld en ze gewoon wegdrukt.
Wordt die op mij boos terwijl ik me altijd aan de regels hou.
Hij heeft nooit last van mij.
Ik heb het eerst zelf proberen op te lossen maar het lukte niet.
Dus ik ging ervan uit dat een stal eigenaar je moet helpen als je het even niet meer weet.
En ook mee zou kijken voor een oplossing.
In mijn ogen heb ik niks fout gedaan.
Dus ik bel met tranen mijn vriend op en toen kwam die eigenaar weer en begon weer te schreeuwen.
Ik loop naar de wc en begin bloed te kotsen.
Ik durfde dit ook niet te vertelen aan mijn moeder, Heb het alleen tegen een hele goede vriendin vertelt.
Ik was helemaal overstuur.
ik kan niet tegen als iemand tegen mij schreeuwt en al helemaal niet als ik ook nog iets in mijn ogen niks verkeerd heb gedaan.

Vinden jullie dat ik terecht heb gezegt dat ik het beu was.
Wat zouden jullie doen ik zit er echt mee aangezien ik nu niet weet of die het sireus bedoelde of dat die op dat moment boos was.
Ik durf ook niet echt meer naar mijn paard.

Avenance

Re: Stal eigenaar onterecht boos op mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:51

Als je overgeeft met bloed zou ik langs je huisarts gaan i.p.v. naar je paard.

Ik vind dat je goed gehandeld hebt, ik zou dan ook gewoon naar m'n paard gaan en ook nog even langs de staleigenaar, vragen wat hij nou van jou verwacht. Laat in ieder geval niet het plezier van je paard verpesten door een ander.
Succes.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:54

ik weet niet hoe je het tegen de eigenaar hebt gezegd. Vind dat hij erg fel tegen je reageert. Hoe gaat de anderen op stal om met als een kruiwagen vol zit?
Hoe oud ben je? En waarom durf je het niet tegen je moeder te zeggen?
Zou als ik jou was het zeggen tegen je moeder en dan samen een gesprek aangaan met de eigenaar. Misschien had zijn uitval niet met jou te maken, maar was je wel de pineut

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:56

Wat een vervelende situatie.
Als ik het zo lees, heb je juist gehandeld; eerst zelf proberen op te lossen en toen het niet werkte de staleigenaar erbij halen.

Vervelend dat hij zo reageerde, kan natuurlijk niet oordelen of hij het echt meende of boos was op dat moment en 'gekke' dingen zei.

Ik denk dat je het beste met je vriend of je moeder of dergelijke langs de staleigenaar kunt gaan om te vragen wat er nu aan te doen is.

succ6

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:57

Je gaat heus geen bloed kotsen omdat je ruzie heb met de staleigenaar, beetje onnodige info verder.

En wat is het probleem om die stront weg te gooien? Vind het behoorlijk aso dat je het die keer ervoor zelfs terug in de stal gegooid heb. Leuk voor dat paard zeg! Alsof die die kruiwagen laat staan.

Ik maak zelfs voor stalgenoten de paddock wel eens schoon als ik die van mij moet doen en die andere is ook errug vies.
Mest voor de staleigenaar ook wel eens uit mezelf een ander paard uit.
EN niet iedereen doet ook iets voor mij terug, maar dat hoeft ook niet vind ik.

Persoonlijk vind ik dat je een groot drama maakt over een kruiwagentje legen, goh hoeveel moeite zal het zijn joh :s

Edit: 1001 typefouten verwijderd
Laatst bijgewerkt door Bon_Bon op 22-08-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:57

Was de staleigenaar niet al chagrijnig oid? Vind het anders erg vreemd dat hij zo fel uit de hoek komt.
En even naar de dokter kan geen kwaad als je bloed overgeeft Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:58

als je bloed overgeeft is het meestal ook zwart. ( of was dat nou bloed in je poep?) in elk geval ik vind niet echt dat je fout zat, er zijn nou eenmaal regels die dit tegen moeten houden maar in jou geval is dat dus niet zo!

laat het even bezinken tot jullie allbei weer wat rustiger zijn en probeer er dan nog eens over te praten, als dit niet lukt haal dan nog iemand erbij, je vader of moeder bijvoorbeeld

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:58

tja, lastig hoor.
het is aan de stalhouder om de regels op stal vast te stellen, en die te handhaven. Ik begrijp heel goed dat het heel vervelend is dat die kruiwagen steeds vol is, maar als de stalhouder zich daar niet druk om maakt, zal je stalgenootje dat ook niet doen. Helaas.
Ik zie zo gauw geen oplossing voor dit probleem. sterkte ermee!

en over dat bloed spugen, dat lijkt me echt niet gezond hoor, gauw aan je moeder vertellen en naar de huisarts!!!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:03

Bo_tje schreef:
Je gata heus gene bloed kotsen omdat je ruzie heb met de staleigenaar, beetje onnodige info verder.

En wat is het probleem om die stront weg te gooien? Vind het behoorlijk aso dat je het die keer ervoor zelfs terug in de stal gegooid heb. Leuk voor dat paard zeg! Alsof die die kruiwagen laat staan.

Ik maak zelfs voor stalgenotne de paddock wel eens schoon als ik die van mij meot doen en die andere is ook errug vies.

Persoonlijk vind ik dat je een groot drama maakt over een kruiwagentje legen, goh hoeveel moeite zal het zijn joh :s

Dit vind ik persoonlijk dan weer onzin. Het is toch niet meer dan normaal om je kruiwagen even te legen als je hem hebt gebruikt? Ik zou hier zelf dan ook absoluut niet van gediend zijn, als iemand steeds zijn of haar kruiwagen zou laten staan en ik die eerst moet gaan legen voordat ik mijn stal kan uitmesten. Het is misschien niet veel werk, maar ik vind het bijzonder asociaal om je zooi niet op te ruimen.

Daarnaast zou ik nooit een kruiwagen leeg gooien in de stal, dat vind ik ook niet netjes.

@TS: ik vind dat je het goed hebt opgelost. Eerst opnieuw proberen je stalgenoot erop aan te spreken, werkt dat niet, dan zou je toch mogen verwachten dat de staleigenaar ingeschakeld kan worden. Dat hij zo fel reageert, lijkt me overdreven, en ook daar zou ik niet van gediend zijn. Je bent tenslotte betalende klant. Beste oplossing nu lijkt me toch om met je moeder te overleggen (geen idee waarom je dat niet durft?) en samen eens met de staleigenaar te gaan praten. Je moet tenslotte wel je plezier kunnen behouden met naar stal gaan.
Bloed overgeven lijkt me overigens erg ongezond. Daar zou ik zeker even mee langs de huisarts gaan!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:06

C_arola
Ik ben 17 wordt over een week 18.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Bo_tje het werdt me teveel ik heb nog nooit eerder bloed gekotst.
En ik maak maandag een afspraak bij de huisarts.
Ik heb gelijk een vriendin gebeld of ze kwam omdat het echt niet goed ging.
We hebben overgens een shema voor de bak en buitebak voor de mest.
Zoals ik eerder heb gezegt ik hou me gewoon aan de shema.
Als het mij beurd is doe ik gewoon de bak ruimen stront weg hallen.
Ik ben op moment met nog een stalgenoot de enigen die zich werkelijk aan de regels houd de rest heeft er maling aan.
Ik maak er geen drama van ben er echt van over de zeik.
Ik zet ook geen kruiwagen midden op het gang pad of degelijke dingen.
Wat als een paard er eerder vandoor gaat als de eigenaar dan bezeert die zich.
Als je spullen gebruikt moet je het op ruimen.
De stalgenoot doet veder niks de bak sproeien ho maar.
Buite mest ruimen ho maar.
Als iedereen dit gaat doen wordt het een grote bende dit kun je niet maken.
En ik heb maar 1 de stront in der stal gegooit met de hoop dat ze volgende keer nadenkt van opruimen.

djinnie
Als ik mijn moeder inschakel dan weet ik wat er gaat gebeuren dan kan ik meteen vertrekken.
Die is hier al helemaal niet van gediend en die maakt hem gelijk met de grond.
ik denk dat veel moeders dit zouden doen voor hun dochters of zonen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-08 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:09

Begrijp wel dat je het een keer zat bent als je een ander zijn rommel op moet ruimen, maar denk dat het weinig zin heeft om er iets van te zeggen. Je houd helaas altijd mensen die hun eigen rommel/kruiwagen niet netjes opruimen/legen. Op zich heb je wel juist gehandeld door eerst de persoon er op aan te spreken en vervolgens naar de staleigenaar te gaan.

Als je echt bloed kotst is het vaak niet best en zou ik je zeker aanraden om naar de huisarts te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:11

Ik zou een andere stal zoeken.. pff als ze zo moeilijk blijven doen zou ik allang weg zijn. Ga je daar je geld aan uitgeven? Of ik zou me ook niet meer aan de regels houden, en gewoon m'n gangetje gaan. Als toch niemand het doet. Waarom jij wel? Waarschijnlijk vinden ze het wel makkelijk dat jij alles maar doet wat van je gevraagt wordt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:17

Bo_tje schreef:

Ik maak zelfs voor stalgenoten de paddock wel eens schoon als ik die van mij moet doen en die andere is ook errug vies.

Ik vind het anders ook behoorlijk storend als mensen hun zooi niet opruimen.
Ik vind het onzinnig dat IK dan hun zooi kan opruimen. Dus nee, ik vind niet dat TS overdrijft.
Als men stelselmatig dingen niet doet, en zo anderen tot last is, mag er wat van gezegd worden!
Ik ben heus niet te beroerd om ook die drol van die ander uit de bak te vissen. Of de troep op de grond van een ander mee te vegen als ik aan het vegen ben. Maar mensen die te beroerd zijn om hun kruiwagen te legen, of altijd een bende achterlaten krijgen het van mij echt wel te horen.
Net als mensen op stal niet de mesthoop op willen met de kruiwagen, omdat ze hun goeie schoenen aan hebben.... Doe dan geen goeie schoenen aan als je naar stal gaat!!
Ik ben overigens blij dat mijn stalbaas net zo denkt. Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:17

ik ben het eens met Juul. Ik zou niet ineens niks meer gaan doen, dat is niet je mentaliteit. Maar als jij en een stalgenoot de enigen zijn die nog wat doen, dan zou ik er weg gaan. De sfeer lijkt me lang geleden al te zijn verdwenen.
Praat er toch met je moeder over, misschien dat ze ook kan kijken naar een andere stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:22

Dit is de enigen stal waar ik zelf in de ochtend heen kan om mijn merrie te voeren.
Ik erheen kan wanneer ik wil en in de avond eten geven en buite in de zandbak kan zetten.
De anderen stallen zijn meer als 225 euro dat kan ik niet betalen.
Ik heb wel een weiland op het oog alleen daar moet veel gedaan worden.
En ik kan er pas op in april.
Als alles netjes is.
Ik ga die man vanavond bellen van het weiland.

Ik heb hier nooit eerder problemen gehad alleen dat ze mijn merrie deeden treiteren en bang maken.
Maar dit was opgehouden oppeens.
En het is maar een half uur van mij vandaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-08 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:23

toch ook overleggen met je moeder, kan zij je financieel helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:25

Je paard treiteren ook nog? Meis, wat doe je daar nog?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:26

Daarom heb ik gekozen voor 24 uur pd op het land,ik heb al zoveel gezeik mee gemaakt en dan nog niet eens allemaal zelf hoor.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:28

Juul schreef:
Je paard treiteren ook nog? Meis, wat doe je daar nog?

Dat had ze geschreven, ze kan financieel geen andere stal betalen en heeft nu een wei op het oog en gaat zecontact zoeken met die eigenaar van de wei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:28

Ja dat snap ik wel, maar er is heus wel iets te vinden denk ik dan..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:29

dat denk ik ook, maar ik kan niet weten waar ze woont en wat er in haar portomonnee zit...
Misschien dat haar moeder kan helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:33

C_arola Ze zou wel willen ze heeft een uitkering en we zijn met 2e.
Dit kan ze gewoon niet.
Ik betaal alles samen met mijn vriend.
We zijn al een tijd bezig met een weiland maar alles moet nog netjes gemaakt worden.
Dit kan wel even duren.
jullie mogen best weten dat ik 100 euro per maand neerleg voor een kale stal.
Ik moet zelf bodem (stro) kopen, Voer kopen en hooi.
Ik moet mijn stal zelf netjes houden en me aan de shema houden dat was de afspraak dit doe ik ook.
En ik heb een opslag stal erbij maar als het vol fraakt en er komen meer paarden moet ik dit inleveren.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:34

Dit verhaal komt me best wel een beetje bekend voor. Pas geleden hebben we ongeveer hetzelfde meegemaakt met de stal eigenaar van mn verzorgpony.
Zij was helemaal boos uitgevallen tegen de eigenaar van mijn verzorgpony en daarna is haar vertelt op een niet zo'n nette manier dat we niet meer welkom waren op stal.

Ik snap dat je er kapot van bent, en het is heel moeilijk. Maar als het jou paard is en jij je niet fijn voelt daar op stal moet je het toch wel met je moeder overleggen. evt. met de vriendin erbij tegen wie je het verhaal nogmeer heeft vertelt.
Het is een hele moeilijke situatie, maar je moet het er echt met haar over hebben. En ik weet zeker dat ze je begrijpt.

En als jij bloed overgeeft is dat echt niet goed meisje! Heb het er over met je moeder met evt. iemand erbij die je vertrouwt en samen komen jullie echt tot een oplossing! Denk aan jezelf en aan je paard en op dit moment niet aan andere Lachen

Wees sterk, je kunt het! Lachen

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:37

zou het land in april zeker nemen. Heb ook sinds juni een eigen stukje. Moest er zelf ook stallen opzetten en omheining omheen zetten. Zelf alles nu dus regelen. Heerlijk geen verantwoording meer aan anderen af te leggen. Heb geluk gehad met het stukje.

Ook al moet er veel gebeuren neem het stukje. Wie weet is er nog wel iemand die samen wil doen met jouw. Dus ook de kosten wil delen en het werk.

Zou de eigenaar van de stal nog wel even aanspreken mss had hij zijn of haar dag niet kan gebeuren.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:40

Iedereen kan zn dag wel eens niet hebben maar zoals het op mij overkomt en daar kan ik verder niet over oordelen. Vind ik dit eigelijk gewoon belachelijk!
Misschien zit ik teveel in een verkeerde situatie hoor, dat kan!