verzekering???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:09

Hey Bokkers,

Ik heb net een pony gekocht en weet eigenlijk niet of ik deze moet verzekeren dus ik vraag even aan jullie:

Als ik een verzekering zou nemen dan wil ik ook verzekerd zijn voor bijv. een dure operatie, wat zijn jullie dan ong. kwijt? En verzekeren ze meestal alleen dure paarden of bij alle paarden? Ik bedoel als er iets gebeurd wil je je paard toch beter maken, al kost je dat heel veel geld.
Degenen die geen verzekering hebben, hebben dan een potje achter de hand neem ik aan?

Brand los! Ik heb hier nog niet zoveel verstand van.
Groetjes!
Lindsey

Borg

Re: verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:17

Mijn paard is voor een waarde van 6500 euro verzekerd wanneer hij komt te overlijden. Daarbij heb ik nog een ziektekostenverzekering en zo betaal ik 70 Euro premie per maand. 25% van de ziektekosten moet ik zelf betalen. Een ziektekostenverzekering kan alleen samen met een overlijdensrisicoverzekekering. Je pony moet er ook voor gekeurd worden. Tot een bepaalde waarde alleen klinisch, daarboven ook rontgonologisch. Ik zit zelf bij Hippozorg en ben daar erg tevreden over. Ik kocht een jong paard en heb al het een en ander gedeclareerd. Een flinke blessure met een bezoek aan de kliniek, foto's, medicijnen en nacontrole leveren je al gauw een rekening van 800-1000 Euro op. Een operatie zal al gauw 2000 Euro zijn schat ik zelf. Wanneer een dier niet zo hoog verzekerd is, zal de verzekering ook minder ver gaan in de behandeling. Dat heb ik ook al eens meegemaakt in mijn omgeving, dus het is wel wikken en wegen wat nou verstandig is. Hangt ook erg van de waarde van je pony af.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:16

gebruik de zoekfunctie maar even en zoek op verzekering, dan krijg je genoeg topics daarover

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:38

Ik zit toevallig ook net te kijken, en kwam uit op de website van 'Equinerisk' (www.uwpaardverzekeren.nl).
Als ik een premieberekening doe, voor een standaardverzekering (voor dood door plotselinge ziekte of ongeval) en ziektekostenverzekering (waarbij je max. 100% van de verzekerde waarde wordt uitbetaald per jaar, wat eigenlijk altijd zo is. En waarbij je 20% eigen risico hebt).

Voor een paard met een verzekerde waarde van €3000,- is de jaarpremie €375,- en maandpremie dus ± €31,-. (zal iets meer zijn als je per maand wilt betalen)

Dat vind ik niet duur, eigenlijk..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:45

Het is een afweging die je zelf moet maken. Mijn merrie heb ik niet verzekerd. Ik vind de kosten nogal groot voor verzekeren, en heb zelf een spaarpotje, plus afgezien van haar waarde niet nodig. Mijn hengst daarentegen is wel verzekerd, maar die is ook wat meer waard.