Hebben houten trailer echt veel onderhoud nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Hebben houten trailer echt veel onderhoud nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 20:21

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede tweedehands 1,5 paardstrailer. Nu zie ik op marktplaats regelmatig leuke trailers staan maar ze zijn wel allemaal van hout. Mijn vader zegt dat dit niet handig is omdat ze sneller kapot gaan en veel onderhoud vergen. Nu zijn mijn vragen dus: is dit waar? En zo ja, waar bestaat het onderhoud dan uit? Is dit alleen verfen of de hele plaat vervangen?

Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes,
Lyte

P.s. Als je nog een leuke trailer hebt staan.. Knipoog

cissy

Re: Hebben houten trailer echt veel onderhoud nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:07

hangt er maar helemaal vanaf wat voor hout het is, zijn het de simpele groene trailers dan verkleuren ze en worden ze in de loop der jaren bruin en drogen uit. Ik heb ook een houten maar daar zit een coating op waardoor hij lang meegaat. Vriendin van mij had een trailer van houten plankjes net zoals je ziet in tuinhuisjes en die moest wel elke 2 jaar geverfd worden met botenlak.
Er is toevallig iemand op ditzelfde forum die er eentje te koop heeft.... [TAO] Wat zou de vraagprijs voor zo'n trailer kunnen zijn?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:17

Hout heeft volgens mij zowiezo meer onderhoud nodig.
Maar als je een houten trailer regelmatig goed onderhoud, kunnen die ook een redelijke tijd meegaan.
Al denk ik dat het een hoop in onderhoud scheelt als je toch een 'gewone' trailer koopt.

Als je het niet goed onderhoudt, kan het trouwens wél gevaarlijk worden. Dus als je iets makkelijkst wilt, is de houten trailer niet de oplossing, maar als jij er af en toe onderhoud voor over hebt, kan een houten trailer ook een goede oplossing zijn Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:06

wake_up schreef:
Hout heeft volgens mij zowiezo meer onderhoud nodig.
Maar als je een houten trailer regelmatig goed onderhoud, kunnen die ook een redelijke tijd meegaan.
Al denk ik dat het een hoop in onderhoud scheelt als je toch een 'gewone' trailer koopt.

Als je het niet goed onderhoudt, kan het trouwens wél gevaarlijk worden. Dus als je iets makkelijkst wilt, is de houten trailer niet de oplossing, maar als jij er af en toe onderhoud voor over hebt, kan een houten trailer ook een goede oplossing zijn Lachen

Hhmm, dan is mijn houten trailer ondertussen vast levensgevaarlijk. Ik doe er namelijk weinig tot niks aan. Ik controleer de wielen en remmen af en toe, lagerspeling en zo en stop wat vet in het trekmechanisme. Aan het hout doe ik weinig, behalve een sopje (hooguit één keer per jaar of zo)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:09

Als hij bij je binnen kan staan is dat het behoud van je trailer, als hij nog in orde is als je hem koopt -qua kwaliteit van het houtwerk- dan is het prima te doen hoor. Ik heb mijn houten trailer nu denk 14 jaar, en hij staat de laatste 10 ongeveer buiten. Om de paar jaar goed schuren, schoonmaken en goed in de beits (ik gebruik transparante buitenbeits met een kleurtje) dan gaat het prima. Polyester is natuurlijk net wat fijner, maar ja als er flink prijsverschil is zou ik het wel weten... Zou ik de houten nemen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:11

De houten platen heb ik dus nog nooit vervangen, dat is ook nog helemaal niet nodig. De bodemplaat ook niet, die van mij is een gietvloer. Netjes altijd meteen schoonmaken als je hem gebruikt hebt, dus niet met mest en urine laten staan.