En een paspoort; krijg je dat er standaard bij of moet je die ook apart aanvragen?
Ik ben hier wel benieuwd naar.
Als iemand me alles over het chippen kan vertellen; graag!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Girlgamer schreef:Hoe verplicht? Heel erg verplicht
fraznic, je hebt gelijk.
Kayleigh_ schreef:En hoe zit het met een paard die je vanuit het buitenland koopt?
Als die gechipt is, is het nogal wat om die over te schrijven heb ik eens gehoord. Is het dan niet makkelijker om een ongechipt paard vanuit het buitenland te kopen en hem vervolgens hier in Nederland te laten chippen?
Of hoe gaat dat in z'n werk?
*hoewel je dan natuurlijk wel weer met het vervoer zit..*
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee!
fraznic schreef:Ah dus toch, na mijn eerste berichtje realiseerde ik me ineens die DNA-registratie, maar daar weet ik dus verder niet zoveel over.
Lous schreef:Daarnaast mag alleen een gechipt paard vervoert worden, zelf s als hij/zij dood is. Dus je paard mag alleen met de Randac mee als hij/zij een chip heeft.
Gianna schreef:Het schijnt dat je ontheffing kan krijgen zie -----> http://www.invisio.nl/antichip/
IndianLady schreef:Lous schreef:Daarnaast mag alleen een gechipt paard vervoert worden, zelf s als hij/zij dood is. Dus je paard mag alleen met de Randac mee als hij/zij een chip heeft.
Dat is dus niet waar. Ze halen je paard op gechipt of niet. Een vriendin dr pony is vorig jaar overleden, gechipt, maar er werd niet naar gevraagd of gecheckt. Heb de chaffeur de pony in zien laden en weet dus dat hij niks gecontroleerd heeft. En achteraf bij de Rendac heeft het ook geen zin.
barbara1970 schreef:Ja nu je het zegt, wij hebben vorig jaar ook een dravertje op laten halen, onze Waltertje en er werd niet naar het paspoort gevraagd, toch is het wel verplicht