dankzij zadelservice een paard met ernstige problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

dankzij zadelservice een paard met ernstige problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:01

Hoi iedereen!

Het volgende is bij mij voorgevallen:

Ik heb sinds 4 maanden een nieuw paard. Mijn zadel paste prima op het paard. We hebben 3 maanden zonder problemen gereden, zijn gestart, haalden een puntje, konden prima buitenrijden en het paard was gewoon super. Omdat de kussens achter ietsje ingezakt waren heb ik mijn zadel naar een zadelmaker gebracht, met de vraag of hij de kussens achter iets op kon vullen. Ik heb aangewezen hoe en wat en het beschreven, hij begreep het allemaal prima en het zou binnen een week gebeurd zijn.

Ik kom een week later, zijn ze mijn zadel vergeten. Ik had toch echt wedstrijd, dus ik was een beetje pissig en gaf als optie dat ik het zadel de volgende morgen kwam halen.
Ik was om negen uur bij de ruitersprotzaak, ik zag na mij de zadelmaker binnenkomen, en om kwart over negen had ik mijn zadel 'opgevuld' in mijn handen.

Het zadel sloot van achter weer goed aan, en ik ben weer gaan rijden.

Een paar dagen later begonnen de problemen. Bij het aandraven begonnen de problemen, Wat eerst begon als kop in de nek en hard draven, werd vervolgens bokken, weigeren te lopen, rennen etc.

Er was geen land mee te bezeilen. We legden de link niet meteen bij het zadel. Ik ging ervan uit dat het goed gedaan was en het lag voor zover wij konden zien goed. Ook begonnen de problemen klein en breidde deze langzaam uit.

Ik kon niet meer rijden, zo erg was het. Ik werd eraf gegooid en besloot te stoppen met rijden en de oorzaak te gaan zoeken. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, dit paard is 5 en zit ook lekker te puberen. Maar ookal nam ik een aantal keer per week les, het ging niet over.
Ik stopte dus met rijden, en begon aan longeerwerk. Ik belde de DA, en de tandarts.

Tandarts kwam gisteren. Er moest wel het eea gebeuren, maar niets waardoor dit gedrag zou kunnen komen. Ik dacht, het zit misschien in de mond omdat ze zo heftig reageerde op de teugels aannemen.
Goed, rekening van 100 euro verder, de DA wasook geweest en voordat ze mijn paard verdoofde vroeg ik haar de rug na te kijken. Er bleek toch iets niet helemaal goed te zitten. Bekken iets scheef, een lichte verharding op haar rug.. buigproeven gedaan, misschien kwam het vanuit de benen. Geen problemen aan de benen. Ze reageerde verder ook niet extreem gevoelig.

Nog een keer de rug nagekeken, met het zadel erbij. De DA keek me aan alsof ik gek was, na het zien van het zadel. De kussens waren scheef opgevuld. Het zadel lag, waar het niet zichtbaar was voor het oog als deze op de rug ligt, helemaal scheef. een plek was helemaal hard opgevuld, de andere kant was duidelijk zachter.

Ze vroeg waar ik het zadel in godsnaam heengebracht had.. Ik vertelde het verhaal en vertelde me ook dat deze zaak, die vroeger zo goed bekend stond, de laatste tijd wel meer zooi leverde...

Orthopeet is geweest, Ik moet nu een aantal weken oefeningen doen en deze persoon moet ook nog eens terugkomen. Misschien is mijn zadel helemaal naar de knoppen omdat het aan een kant zo hard is opgevuld dat het leer uitgerekt is...
Mijn paard is scheef en mijn zadel is bijna niet meer te redden... Ik heb rekeningen die tot nu toe zijn opgelopen tot bijna 600 euro, en daar komt mijn zadel dan nog eens bij...

Wat moet ik doen, ik wil dit niet zomaar over me heen laten gaan. Aan de ene kant wil ik eiden dat ze mijn zadel weer in orde maken of een vervangend zadel verzorgen, aan de andere kant denk ik, blijf alsjeblieft uit de buurt van mijn paard...

Ik ben best wel verdrietig over het voorval..misschien is het van mij naief geweest, maar ik heb verder nooit problemen met dit paard of met hun zaak gehad..
Ik heb wel kijk op hoe mijn zadel ligt, maar ben geen expert..
Ik voel me schuldig tegenover mijn paard, maar ben ook heel kwaad op deze zaak. Hun beweren superexperts te zijn.. waarom vullen ze mijn zadel dan scheef op? Kan je een zadel sowieso wel in 10 minuten goed opgevuld hebben?

Wie heeft er tips over hoe ik dit moet aanpakken?

idske

Re: dankzij zadelservice een paard met ernstige problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:56

Ik zou echt wel terug gaan naar die zaak.
Ik zou eisen dat ze je rekeningen van de de DA betalen en van het opvullen van je zadel.

Als bewijs zou ik een brief door de DA laten tekenen dat de problemen bij je paard komen door een niet goed opgevuld zadel.
Gaat de ruitersportzaak tegen werken, dan zou ik naar de rechtswinkel gaan om te horen wat ze voor jou kunnen betekenen.

Succes ermee en sterkte met je paard!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:23

Als ik jou was zou ik het eerst bespreken met een rechtswinkel, dan naar de winkel stappen en je verhaal doen, doen ze niks, dan stappen ondernemen via brieven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:26

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Als je die hebt kunnen zij er een zaak van maken... Succes

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:28

Mijn moeder heeft net naar de zaak gebeld. Die zaak gaat nu contact opnemen met mijn DA, die vaststelde dat het door het zadel kwam. Ze willen hun verantwoordelijkheid wel nemen, maar willen dat eerst horen van mijn DA...

Ik neem aan dat zij zal zeggen dat het wel degelijk door het zadel kwam..

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:29

Dan zie je maar hoe belangrijk een passend zadel is.
Wat is zelf zou doen is wat idske zegt.

Hoop dat het goed komt Lachen
Sterkte Kusje Ach gut

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:31

hoe zag je precies dat je zadel scheef was?
en voelde je dat ook? want ik heb ook z'n idee dat mijn zadel scheef is maar ik zie er niks aan..
wel in de draf gaat het lichtrijden op 1 kant moeilijker was dit bij jou ook zo?

en als ik jou was zou ik ook schade vergoeding gaan vragen wat dit kan echt niet!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:33

Het komt wel goed, ik baal alleen zo van de kosten die ik nu maak.. ik draai alleen op voor alle kosten en ben gewoon studentje. Uiteraard heb ik rekening gehouden met dit soort situaties maar ik ga er alles aan doen om zoveel mogelijk hierut te krijgen..

Ik wil iig een goed passend zadel ervoor terug, en de orthopeut vergoed..

Bonita:

Ik ging zelf licht scheef zitten. Mijn zadel werd op een bok gelegd en daar zag je duidelijk dat dit scheef was!! De kussens waren niet even dik/hoog en ongelijk!

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:36

denice schreef:
Het komt wel goed, ik baal alleen zo van de kosten die ik nu maak.. ik draai alleen op voor alle kosten en ben gewoon studentje. Uiteraard heb ik rekening gehouden met dit soort situaties maar ik ga er alles aan doen om zoveel mogelijk hierut te krijgen..

Ik wil iig een goed passend zadel ervoor terug, en de orthopeut vergoed..

Bonita:

Ik ging zelf licht scheef zitten. Mijn zadel werd op een bok gelegd en daar zag je duidelijk dat dit scheef was!! De kussens waren niet even dik/hoog en ongelijk!

oke ik ga het daak ook nog eens even goed checken bij mijn zadel.
mijn pony loopt overigens wel gewoonweg goed zonder bokken stijgeren of iets dergenlijks.
wel wil ze bijten met singelen, en vind ze het geen pretje als het zadel op haar wordt gelegt..
maar voorzo ver wij zien ligt het zadel ook gewoon goed en mooi.. alleen heb ik wel het idee dat ik er scheef op zit..
maf maarja..
ik wens je veel sterkte en hope dat je het vergoed krijgt!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:37

Laat je paard en zadel nakijken door een Master Saddlefitter, zie msfc.nl of laat een passend zadel maken kijk op http://www.blackcountrysaddles.com dit gebeurt ook door een msf-er.

Rechtswinkel daar moet je zeker naar toe gaan! Ook voor gratis advies kun je daar terecht en anders Das je goed recht tv (programma)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:39

Waarom laat je arie de boer niet komen?Die komt op stal en kijkt gelijk of je zadel goed ligt.Plus dat je gelijk je zadel weer onder je gat hebt en weer rijden kan.

kan me voorstellen dat je stevig baalt nu.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:39

TICKELS schreef:
Laat je paard en zadel nakijken door een Master Saddlefitter, zie msfc.nl of laat een passend zadel maken kijk op http://www.blackcountrysaddles.com dit gebeurt ook door een msf-er.

Rechtswinkel daar moet je zeker naar toe gaan! Ook voor gratis advies kun je daar terecht en anders Das je goed recht tv (programma)!

zadel maker heeft er naar gekeken, maar niet of die scheef is alleen of hij goed aan sluit..
en hij sluit wel gewoon mooi aan enzo maarja ik ga hem dadelijk grondig inspecteren!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:43

Ik heb er een bedreven zadelservice bijgehaald die bekend staat om goed werk..
Ik heb ze er niet bijgehaald omdat ieder zadel weleens opgevuld moet worden en hun mij verzekerden dat het goedkwam..

Voortaan haal ik voor elk kleinigheidje iemand erbij..
maar voorlopig zit ik hier nog mee

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:44

Ik krijg hier de kriebels van!!
Wat een vervelende situatie nu.
Hopelijk krijg je deels je kosten vergoedt!

Veel succes ermee en hopelijk heb je snel een oplossing!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 06:22

Maar aan de andere kant heb je wel het zadel weg gebracht en het op jouw aanwijzingen laten opvullen.Waarom heb je ze er niet eerst naar laten kijken dan?Ze kunnen een zadel beter beoordelen als het op de rug van een paard ligt dan op de aanwijzingen van een eigenaar(die het misschien toch niet duidelijk genoeg uitgelegd heeft)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 06:32

taverno schreef:
Maar aan de andere kant heb je wel het zadel weg gebracht en het op jouw aanwijzingen laten opvullen.Waarom heb je ze er niet eerst naar laten kijken dan?Ze kunnen een zadel beter beoordelen als het op de rug van een paard ligt dan op de aanwijzingen van een eigenaar(die het misschien toch niet duidelijk genoeg uitgelegd heeft)

Dat was ook een beetje mijn gedachte....

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:33

Maar dan nog, het zadel is SCHEEF opgevuld, waardoor de ene kant harder is dan de andere, die de oorzaken van het probleem zijn.
Het lijkt me, dat als je een gerenomeerd zadelmaker bent, je dit wel zelf in kan zien. Anders ben je in mijn ogen een waardeloos bedrijf. Dus vind ik dat in deze de fout echt bij de zadelmaker ligt.
Daarnaast hebben ze zich ook niet aan de afspraak gehouden, en is het zadel hals over kop opgevuld, dan kan je dat niet met beleid en zorg doen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:37

maar dat zie en voel je dan toch zelf ook ?
dan kan je toch op hoge poten terug met de eis dat ze het herstllen en goed doen ?

ze hadden het duidelij drukker dan ze hadden gezegd
anders hadden ze die tijds afspraak dus wel kunnen halen

het is slordig en had niet mogen gebeuren
maar je hebt m zelf weggebracht van vul maar op
ipv iemand te laten komen
en zelf dus ook niet gecheckt ..of mis ik iets ?

het is natuurlijk uitermate vervelend
maar het blijven ook mensen ..

geen idee waar je het het laten doen
maar ergens heb ik zo iets van je had zelf moeten controleren ,,

als het paard op zo'n kort termijn zo slecht loopt door je zadel
dan moet het flink fout geweest zijn

hoop dat het snel goed komt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 09:05

ik heb het zeker ook nagekeken, andere mensen zijn er zelf ook bijgeweest. Maar het blijft moeilijk te zien. Ik ben met mijn hand langs het zadel gegaan en heb hem op de rug gelegd en nagekeken. Toen sloot die dus toch aan. Ik het ook spijt als haren op mn hoofd dat ik niet iemand erbij gehaald heb, maar het was zoiets kleins en dit had ik niet kunnen voorzien..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:43

het verschil was dus zo klein dat je dat in het begin niet makkelijk kon ontdekken ..

zadel ligt wel goed bij de schoft
kan me voorstellen nu die van achter hoger is daar "anders"drukt..
kijk daar ook naar aub Knipoog als het verschil zo groot is ..

toen bleek dat die wel scheef werd na rijden en dus niet even redig gevuld was
kan je uiteraard terug naar de zadelmaker om dat te tonen en te laten herstellen
paard is verder zelf wel zga recht ? idem voor je zelf ?

nu is het ene paard het andere niet maar de mijne ,,als hij vermoed dat
het dekje niet 100% ligt is het al raak Haha! erg heel erg gevoelig paardje

zou het hele zadel een second opinie laten geven
just in case

iig succes !

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:40

Met alle respect, vind het sowiezo al een slechte zaak dat jíj ze verteld hoe en wat je wilt, zij zijn zadelmakers en horen te weten denk ik zo wat er moet gebeuren en jou daarvan op de hoogte stellen, icm het paard erbij om te zien waar de problemen liggen? Of denk ik veel te simpel?
Wat enorm vervelend dit zeg en best een kwalijke zaak.
Zou idd naar de rechtswinkels tappen, maar je hebt ook een verklaring van de veearts nodig dat dit door het zadel komt..dan kan je er mss wat aan doen?
Heel veel succes.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:45

wat verschrikkelijk zeg! mijn buurmeisje heeft precies het zelfde gehad
t brengt zo veel schade aan! ook financieeel natuurlijk.
ik zou proberen een schade vergoeding te krijgen als dat lukt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 09:48

Ze hebben vanmorgen mijn DA gebeld en ze zouden mij terugbelen. Tot dusver heb ik nog niets gehoord.. Ik bel anders vanmiddag zelf wel. Toen ik ze er vanmorgen aan herrinnerde om mijn DA te bellen, dit kon tussen half negen en negen, wisten ze nergens meer van en moest ik ze eraan herrinneren.

Maandag komt de orthopeut weer.

Ik vind het vooral sneu voor het paard, natuurlijk is het financieel helemaal niet fijn, maar ik vind het voor het paard nog het aller rotst.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:51

Wat ontzettend vervelend allemaal. Maar ik zou volgende keer toch een zadelmaker nemen die ook echt bij je paard komt kijken, zoals hierboven gezegd. Vervelend dat het zadel na een week vergeten was maar ik zou er zelf niet een lekker gevoel bij hebben als het de volgende dag klaar is. Helemaal niet als de zadelmaker ná jou binnekomt en je nog even moet wachten: dan denk ik toch ook serieus aan een haastklus.

Veel succes ermee ik zou inderdaad je rechtsbijstand inschakelen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 09:59

Dit is ook de laatste keer dat ik mijn zadel wegbreng!

De volgende keren zal ik iemand laten komen of ga ik er zelf heen..

maarja, achteraf he..