Knollol schreef:Nou, mijn antwoord heb je, ik zou er dus iets aan doen. Als het moeilijk is om aan bepaalde info te komen, een goede advocaat kan dat wel.
En de advocaat denkt dat het bestuur niet prive aansprakelijk is. Je bedoelt waarschijnlijk de verzekering van de afzonderlijke leden? Als dat wel zo was, had ik me daar ook weinig van aangetrokken, maar dat terzijde.
Want, de voorzitter heeft wel gezegd dat hij jou kapot zou maken. Zijn hier getuigen van?
Ja meerdere zelfs. Zoals ik begrepen heb zegt mijn advocaat dat de bestuursleden van de vereniging niet met hun prive vermogen of hun prive verzekering aansprakelijk kunnen worden gehouden. In principe vind ik dat goed en dat zou ik ook niet willen. Ik wil echt mensen niet prive kapotmaken al zeggen ze dat wel bij mij te doen. Het was misschien wat anders als ik dat aan den lijve ondervond, dan vocht ik terug uiteraard maar ze kunnen ons niet kapot maken dat was weer eens het zoveelste imponeerincident denk in dan maar. Je moet je voorstellen dat het duitse meisje wat mijn paard vond en gewoon de waarheid wil vertellen aan de verzekering of rechter met haar familie door dit bestuur is bestempeld als landveraders.
Citaat:
Je kan ook de manege een brief sturen, waarin je om opheldering vraagt. Zorg dat je een brief met hun verklaring terugkrijgt. Dan heb je een schriftelijke uitspraak, dat is belangrijk. En als je te weinig info krijgt, dan zijn naakte feiten misschien ook genoeg; de manege was niet verzekerd, punt.
Zodra het gaat om een schadevergoeding en de aangeklaagde heeft het geld niet, wordt er een incassobureau ingeschakeld, dat er voor zorgt, dat het geld er hoe dan ook komt. Dat is tenminste in Nederland zo.
Het gaat hier om een manege waar dagelijks paarden en mensen in gevaar zijn door ontbrekende verzekeringen. Dat is waar het mij om gaat. (Als het hier ging om een dodelijk ongeluk met een kind waren de reacties waarschijnlijk ook heel anders geweest). Als er iets gebeurt kunnen mensen financieel zwaar in de problemen komen, omdat de manege niet verzekerd is, en ze dus alles zelf moeten betalen. (Dit even voor de mensen die met "eigen-schuld-reacties" komen).
Ik heb eerst geprobeerd te praten waar de voorzitter tegen me zei, je hebt gelijk het is gevaarlijk maar als de verzekering het niet dekt (wist blijkbaar zelf niet dat ze niet verzekerd waren en was ook weer de nalatigheid van een ander) of ik moet het voor de rechter vertellen dan lieg ik de hele boel bij elkaar. En zo gebeurd het dus ook. En precies als jij gingen mijn haren recht overeind staan toen bleek dat ze niet eens een simpele WA verzekering hadden voor 100-200 euro per jaar ? En niet omdat ik dacht...ahh mijn paard....maar inderdaad om de kindertjes die er 4 dagen in de week lessen. Nu ben ik zo brutaal geweest om dit te vertellen tegen mijn kennissen met kinderen die daar op les zitten en aangezien het een klein dorp is gaat dat als een lopend vuurtje. Dus een aantal mensen hebben nu hun kinderen van de les afgehaald en ergens anders op les gedaan of helemaal niet tot er een verzekering is. Dat is 1 ding waarvan ik een goed gevoel heb dat die mensen dat weten.
Daarna probeerde ik dus te vragen of ze de stallen gingen veranderen, eerst was het we kijken wel. Een andere eigenaar zei, dat duurt me te lang mag ik het zelf alvast doen bij mijn paard. Het antwoord was nee. Savonds werd deze man van 76 bij ze geroepen en hij staat er al 10 jaar en heeft zelf in het vorige bestuur gezeten. Ze zeiden letterlijk: ehh, we zijn niet verzekerd dus als er wat met je dierbare Lily gebeurt dan zoek je het maar uit en we veranderen niets aan de stal. Als je dat niet bevalt, pak jepaard en ga ergens anders heen..... En dat heeft hij gedaan. We stonden daar met drie privepaarden en die derde is ook opgestapt. Maar nu staat er een meisje van 18 schat ik, sinds deze winter ook met haar eerste eigen paard waar ze naar staat te kijken als een verliefde tiener. Een duurder paard ook maar feitelijk maakt dat niets uit. Die loopt nu ook dit risico zonder het te weten en ik heb daar moeite mee......vertel ik het haar ja of nee. En als ze het weet heeft ze dus geen keus om hem gelijk ergens anders te stallen dus wat dan....zegt ze tegen haar vader, joh maak jij dat even dicht met een goede constructie dan mag dat niet. Ze mag hem zo lang bij mij neer zetten bwvs maar daar is het dus te koud voor nog....
Ik wilde dit ook niet op mezelf betrekken maar het is erg moeilijk te omschrijven zonder het persoonlijk, of gekleurd te maken. Want het hele verhaal is gekleurd. Dit gaat niet om een meedenkende, pensionstal die het net zo erg vind als jij en die bereid zijn te kijken of ze het kunnen veranderen. Of uberhaupt dat er over gepraat kan worden. Wat bij mij gebeurd is is een nog zoveel smeriger verhaal, echt waar moet ik beginnen, dat mijn man uitgescholden werd en dat we maar terug moesten naar NL ? Of dat ze even snel alle bewijzen hebben verwijderd ? Na 10 weken was het voor mij duidelijk en toen ben ik pas naar een advocaat gegaan. Dit ging eenvoudigweg te ver voor mij alles bij elkaar. Daarom vraag ik ook niet of iemand in mijn situatie iets zou doen omdat het me echt sterk lijkt dat er iemand is die als hij alles zou weten wat hier gebeurd en nog steeds gebeurd, in een hoekje gaat zitten en denkt eigen schuld. Als jij op het terrein opzij moet springen omdat iemand van het bestuur gas bij geeft als hij je ziet lopen ??? En ook daar waren getuigen bij.
Ik vraag of als je ergens zoiets meegemaakt hebt en er echt verwijtbaar gevaar aanwezig was wat jij niet kon weten of je er dan iets aan zou doen.
En niet puur vor het geld maar voor de principes, dus ga jij ervoor zorgen dat dit een ander ook niet kan gebeuren hoeveel stress en spanningen dit ook geeft. Dat was mijn vraag. En of er meer gevaren zijn waar veel niet bij stilstaan die hier kunnen worden verteld zodat de volgende leek zich misschien even kan inlezen. Ik gun het een ander beslist niet en zoals gezegd financieel schiet ik er niets mee op en krijg ik mn paard niet terug. Dat weet ik.
Knollol, dus wel. En een paar anderen hebben het of verkeerd begrepen of denken ieder voor zich en god voor ons allen.
Ik sta wettelijk heel sterk en heb zoveel getuigen en bewijzen en foto's en zelfs hele organisaties achter me staan. Degene die niet achter me staan zijn mensen of organisaties die zakelijk van elkaar profiteren. Dit is corruptie lijkt mij. Maar hoe dan ook, hier ben je heel erg afhankelijk van de rechter en daar bedoel ik mee ook zijn humeur, of dat hij bijvoorbeeld zelf aan het hoofd van een rijvereniging staat die zn zaakjes ook matig regelt.
Kan allemaal, daarom weet je hier nooit of je wint en daar moet ik me bij neerleggen.
Tenzij ze de vereniging voortijdig laten klappen wat ik vermoed en zo verdwijnt alles dan in de prullenbak. Twee maanden later word er dan een andere opgericht met een ander bestuur en gaan ze weer verder. Hoeveel incassobureaus er ook stonden er valt niets meer te halen omdat ze prive niet aansprakelijk zijn. Tot zover mijn persoonlijke situatie die veel verder gaat dan mijn vraag..... Ik kan hier niet alles opschrijven dat is echt teveel.