Leuk he, een paard zoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Leuk he, een paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:24

Zijn jullie op zoek naar een paard ook weleens wanhopig geworden? omdat je weer eens kilometers bent gereden en dat er telkens een heel ander paard staat dan je is verteld? Meer dan 10 cm kleiner dan gezegd is nog niks...
Ik quote mezelf even uit een ander topic:
beantsje schreef:
Ja, proefrijden kan een heel drama zijn. Wij zochten een paar jaar geleden een brave tinker voor mijn man, die toen nog maar kort reed.
We lieten hem eerst voorrijden door de eigenaar, nadat we een keer ergens zijn gaan kijken en toen ik erop stapte en net het been over zijn kruis zwaaide zei de eigenaresse: ja, rustig, want ze is al een half jaar niet bereden en een week niet uit de stal geweest...

Of dan word je door de telefoon gezegd dat hij heel braaf is; je rijdt 100 km en dan wordt er een tinker voorgereden met een liverpoolstang in de mond die het schuim tussen de benen heeft en niet te beroerd is om toch nog te steigeren. ja hoor, braaaf....

Of dat je hem eerst ter plekke laat voorrijden door een meisje en dat bij het galopje het paard haar erafbokt ('doet-ie anders noooooit hooor')
In dat laatste geval hebben we niet eens wat gezegd, we draaiden ons tegelijk om en zijn zo zonder 1 woord weggelopen. Wel komisch eigenlijk...

En nu jullie!

ponyparadijs

Re: Leuk he, een paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:27

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet van dat soort dingen heb mee gemaakt. Maar heb ook wel verhalen gehoord ja. Mijn paarden heb ik groen gekocht. Dus wat betreft het rijden was er toch al niks van te zeggen. Verder heb ik die van mij gewoon op het papier gekocht en omdat het meteen liefde op het eerste gezicht was.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:29

ben idd ook wel eens bij een handelaar geweest voor een braaf manegepaard, word het meisje wat ik meenam er ook lekker afgebokt dus heb ook maar gezegd dat ik geen interesse had Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:32

Ik wil dit soort paarden juist mee naar huis nemen om ze nog een kans te geven en te her opvoeden...niet slim en nooit doen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:35

Vragen, is het paard echt minimaal 165, want hij toont op de foto niet zo groot.
Ja hoor....tot dat je daar naast een pony van geschat op een 1.58 staat, hooguit 160, maar dat is dan al hoog geschat.

Is het paard gezond..ja helemaal
Kom je daar heeft het paard onder het rijden nogal veel geluid.
Owww, dat komt omdat hij moe is...van cornage hadden ze nog nooit gehoord Haha!

Ga je naar een paard kijen dat op B nivo loopt. Goed doorgereden
Is er iemand om voor te rijden? ja natuurlijk Ja
Kom je daar, niemand.
Met een domme kop toch maar opgestapt, merk je dat je ongeveer het paard aan het zadelmak maken bent.

Ga je ergens kijken
Super klik bij het paard wat eigenlijk heel sterk zou zijn. Van het sterk is niets te ontdekken.
Heerlijk paard. Dus je wilt het paard graag kopen.
Eigenaresse heeft hem nog nooit zo fijn zien lopen en besluit hem niet meer weg te doen....

Groot paard dat achter nog wat slapjes is door de leeftijd, maar wel gezond.
Kom je daar is dat paard gewoon zwaar ataktisch, slaat zelfs af en toe achter soort van een pas over. Maar wel een heel fijn karakter
Bleek er een verklaring van Someren bij te zitten dat het met trainen zou verbetren...maar is verbeteren over gaan, imo niet, maar die mensen hadden begrepen van wel.
Maar ik mocht Someren erover bellen. Gedaan en natuurlijk was de aandoening blijvend en zou het nooit echt goed gaan lopen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:37

dr stond een keer op marktplaats een leuk veulentje(als vriendje voor mn haflinger) .. zonder papieren, merrie, apalosa, dus ik bel.. ja kruising tussen shet zonder papieren en a pony zonder papieren, moest dr 150 euro voor hebben, ik dacht zo huh? dus vroeg t nog een keertje.. ja 150 euro.., ik zo dan kom ik even kijken.. nou bekeken zag dr wel oke uit wel wat aan de vette kant maargoed. ik zo ja ik wil m wel. ik zo dan rekenen we meteen af en kom ik m maandag ophalen.. nou oke, vraagt hij opeens 450 euro Verward ik zo aan de telefoon zij je 150 euro.. hij zo niet waar
ik zo ja dan wil ik m niet, dan vind ik m te duur! hij zo ja maar je mag m ook in termijnen betalen..
ik zo nee ik wil m niet vind m te duur. dus gegaan, belt die kerel me weer ja hij zou wel graag willen dat ik de eigenaar werd.. Rolleyes ik zo ik wil m niet ik vind m te duur. hij zo ja mag wel in termijnen betalen dat was geen punt want hij zou weten dat hij t goed heeft bij mij blabla.. ik zo NEEN ik wil m niet!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:39

ik koop ze altijd jong en onbeleerd.... kan me wel voorstellen dat je dan knap boos wordt als je daar zo'n eind voor hebt gereden en het blijkt een heel ander paard te zijn als je verwacht.... Heb trouwens wel een paar keer meegemaakt dat ik met een vriendin mee zou gaan (zij zocht indertijd wel een paard wat al goed doorgereden was) en dat ze dan van alles mankeert, wat dan niet verteld wordt door de telefoon en dan houdt ik m'n mond dus echt niet en zeg er wat van.... Ze zullen wel denken als ze een paar vrouwen het erf op zien komen: die kunnen we er wel inluizen, maar dan moet je van goede huize komen.....

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:41

Ik ben blij dat de handelaars waar ik mijn beide pony's vandaan heb eerlijk is.
Ze hebben ook eerlijk gezecht dat opstappen een probleempje was en hij nog niets kon ( nog heerlijk groen, alleen paar keer zadel opgehad en stappen en een drafje ), maar dan weet je dat, en dan weet je dat je wat te doen hebt de komende tijd.

Maar als ze zeggen dat er niets aan de hand is, jij rijd 100 km en je ziet een paard dat totaal anders is als de beschrijving.. Nee.. Dat is gewoon schandalig. Knipoog

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:43

Mijn huidige paard was eigenlijk meteen het eerste paard waar we naar gingen kijken. Alweer 6 jaar geleden ongeveer. We hebben haar gekocht zodra ze van haar laatste veulen af was. Ze was behoorlijk mager en aangevreten door het veulen, wat erg groot en bijdehand was Tong uitsteken) Ook bij haar bleek dat ze eigenlijk al veel langer niet (intensief) bereden was, en dat ze eigenlijk nog helemaal niet veel kon op 8 jarige leeftijd(vooruit in stap draf en galop en sturen, meer niet). maar dat was gelukkig niet echt een probleem voor ons. Ze is erg rustig van karakter en meer zochten we eigenlijk niet.
Het enige waar we van schrokken was dat tijdens de proeftijd bleek dat er een paar ondertanden en een stukje onderkaak :S misten. Dat was de eigenaresse echt onbedoeld vergeten te zeggen bleek later. Gelukkig heeft ze er nooit last van gehad en je ziet het ook niet van buiten zeg maar.
Dus geen ernstige verzwegen gebreken oid meegemaakt en helemaal tevreden met mijn mooie lieve merrie. Ondertussen is het een mooie gespierde rijpony geworden waar we mee kunnen lezen en schrijven. Dus wij zijn erg blij dat we haar genomen hebben ondanks alles.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:45

Ja, here I am.
Ben een maand geleden bij een pony op bezoek geweest (van marktplaats) op de foto's en beschrijving leek het m'n droompony.
Kom ik daar aan: Was het dus gewoon al 5 jaar een manegepony he!
ik voelde me zwaar genaaid gewoon. Ben nu nog steeds op zoek naar een dressuurpony, dus als hier nog bokkers zijn die een pony weten die te koop staat (min 6 jaar, niet ouder dan 11. tussen de 1,47 en de 1,55) laat het me dan ff weten via PM! Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:00

Zwijg me ervan. Toen ik opzoek was naar een gewoon rijpaard afgegaan op een vermoedelijke tennessee maar kende alle zware dressuuroefeningen, was super beleerd. Meisje laten voorrijden, zag dat die al de grootste moeite had om het paard te houden en vond het al apart dat het paard altijd eerst naar galop moest alvorens te gaan draven (na 20 rondjes rondcrossen dan nog, hoezo perfect dressuur gereden). Enfin, ben er toch opgekropen, zelfde verhaal natuurlijk, heb het paard uiteindelijk tegen de omheining stil getrokken en gezegd dat dit paard absoluut niet was wat ik zocht. Had meneer wel iets anders voor me staan, "die daar!" . Vos die dus op het uurtje dat we er waren heel z'n stal aan stukken gemept had, was volgens hem dood maar dan ook doodbraaf. (hij wist alleen niet dat een pensionklant ons al was komen zeggen dat dat paard niet goed in z'n hoofd was Knipoog )

Volgend paard, zou 'm zo meegenomen hebben, helemaal mijn ding, goed verkeersmak alleen twijfelde ik soms of hij kreupelde maar mijn moeder zag het op dat moment niet. Was ook maar een enkele pas met momenten. Klinische keuring laten doen, paard bleek minstens 15 jaar ipv 8 (geen papier), mijn DA vroeg of het toch geen draver was, aangezien die zich vrij "wijt" zette bij de buigproeven, was ook niet waar. Vervolgens op de volte; 1 kant geen probleem, langs de andere kant begon dat paard me daar vreemd te huppelen en die verkoper maar beweren 'ja maar, elk paard heeft een goede en slechte kant hoor..!' jahaa, paard had gewoon ataxie.

Dan dit jaar, toen ik terug opzoek ging naar een kleiner paard/e-pony

We rijden naar Dendermonde(2,5u rijden heen en dat nog eens terug), omdat ik dat paard gewoon moest gezien hebben, had zo'n apart gevoel bij die advertentie. Paard was ideaal, kende qua dressuur wat, ben er een heel stuk mee gaan wandelen waarbij we vanalles tegenkwamen, had wel geen te beste hoeven maar goed, ik wist het al lang natuurlijk. Ik bel 's avonds met dat we hem graag kopen en wanneer ze hem kunnen brengen en krijg te horen 'aah, dan ben je akkoord met de prijs en dus €250 meer?' (er waren eerder ook mensen komen kijken die dat blijkbaar al als bod hadden uitgebracht omdat ze het paard ook graag wouden, daar waren wij echter niet van op de hoogte tot we daar kwamen, en al helemaal niet dat we dan ook meer zouden moeten geven gezien wij "de voorkeur hadden") tsjah, zo'n manier van doen, daar doe ik absoluut niet aan mee, ook al heb ik er toen wel een tijdje spijt van gehad.

2de pony, zelfde verhaal als het eerste eigenlijk, we vertelde de mensen over bovenstaande, hoe dat was gegaan en dat we dat echt geen manier van doen vonden. Krijgen alleen maar "uiteraard, zo zijn wij niet amai" te horen tot puntje bij paaltje kwam en ik de koop eigenlijk sloot, ging meneer opeens BTW berekenen, kwam er zowaar €400 bij voor een pony die een zeer twijfelachtige hoef e.d. had nou ehh nee..

Heb nu wel gevonden wat ik zocht! Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:14

Om te beginnen rijd ik niet stad en land af, enkel om naar een paard te gaan kijken.
Wel eens bij een pony gaan kijken en die bleek een bouwfout in het strottenhoofd te hebben, het klepje tussen de slokdarm en de luchtpijp sloot niet goed. Viel me op omdat ie een keer brieste (op zich niks bijzonders) en er "iets" uit z'n neus kwam. Dat bleek uitgekauwd hooi te zijn, wat via dat klepje dus in de luchtpijp kwam.
Daarbij was die pony ook te iel voor een volwassen persoon, zeker omdat ie nog niet goed was ingereden (waar de verkoper overigens eerlijk over was), dus het is 'm niet geworden, zeker na advies van een goede kennis (en dierenarts) om dit niet te doen. Heel jammer eigenlijk want het was verder een bereleuk dier voor een ervaren jonge ruiter.

Uiteindelijk een foeilelijke Welsh Cob gekocht (twee jaar, ooit een mooie tweejarige gezien Haha! ) Is een hele mooie Welsh geworden; iedereen die 'm ziet, wil 'm hebben Haha!

Overigens, Lika93, was is er mis met een manegepony? Daar zijn mensen mee aan de wereldtop gekomen (die zuid-amerikaanse springruiter).

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:19

runningkawa schreef:
Ga je ergens kijken
Super klik bij het paard wat eigenlijk heel sterk zou zijn. Van het sterk is niets te ontdekken.
Eigenaresse heeft hem nog nooit zo fijn zien lopen en besluit hem niet meer weg te doen....

Wow! Echt waar? Eigenlijk wel een grappig verhaal, maar minder grappig als het je overkomt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:25

Het leuke is, nu 2 jaar later heeft ze haar nog steeds Lachen
Want je gaat ook twijfelen is het een smoesje denk je dan?
Er kwamen meer mensen kijken dan ik, wil ze hem naar een ander? (wat van mij overigens eerlijk gezegt mag worden, je moet vinden dat het paard goed trecht komt)
Had ze minder animo verwacht en wil liever de vraagprijs opschroeven?

Maar dat alles is het toch niet, ze heeft zelfs gevraagd of ik haar bij mij thuis in training wilde doen.
Maar ik heb met mezelf afgesproken geen paarden van andere meer te rijden Lachen

Maar je staat idd erg raar op te kijken
Maar ik vond het ook echt zo'n geweldig fijn dier Lachen
Bam! direct een klik Lachen En dat heb je toch niet altijd.
Ja met 1 meer in die tijd, maar die werd helaas afgekeurd.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:39

Ik heb er ook nog 1:

Het 2de paard waar ik bij ging kijken was 5 jaar en ingereden(zeiden ze). Harstikke leuk paardje was helemaal verliefd. Afgesproken om nog een 2de keer te komen kijken en hem dan onder het zadel uit te proberen.
Volgens die man had zn dochter hem ingereden maar ze had geen tijd meer en daarna had een man hem regelmatig gereden en hij zou harstikke braaf zijn. Dus ik stap er vol goeie moed op en na 2 passen stond meneer al op zn achterbenen!!!! Goddank stond mn vriendin er naast en had hem nog half vast dus ging niet zo hoog maar toch. Daarna was het oppeens: ja hij is eigenlijk nooit goed doorgereden en het laatste half jaar heeft er niemand meer opgereden. Opzich niet erg maar zeg het dan gewoon.

Uiteindelijk is dit hem niet geworden omdat ik ook het idee kreeg dat er gewoon veels te veel mee geklooid was. Maar ik vind het levensgevaarlijk dat ze zoiets niet zeggen! Ik bleef gelukkig zitten maar voor het zelfde geld val je eraf met alle gevolgen van dien...

Gelukkig was de 3de keer scheepsrecht Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:17

runningkawa schreef:
Vragen, is het paard echt minimaal 165, want hij toont op de foto niet zo groot.
Ja hoor....tot dat je daar naast een pony van geschat op een 1.58 staat, hooguit 160, maar dat is dan al hoog geschat.

Is het paard gezond..ja helemaal
Kom je daar heeft het paard onder het rijden nogal veel geluid.
Owww, dat komt omdat hij moe is...van cornage hadden ze nog nooit gehoord Haha!

Ga je naar een paard kijen dat op B nivo loopt. Goed doorgereden
Is er iemand om voor te rijden? ja natuurlijk Ja
Kom je daar, niemand.
Met een domme kop toch maar opgestapt, merk je dat je ongeveer het paard aan het zadelmak maken bent.

Ga je ergens kijken

Groot paard dat achter nog wat slapjes is door de leeftijd, maar wel gezond.
Kom je daar is dat paard gewoon zwaar ataktisch, slaat zelfs af en toe achter soort van een pas over. Maar wel een heel fijn karakter
Bleek er een verklaring van Someren bij te zitten dat het met trainen zou verbetren...maar is verbeteren over gaan, imo niet, maar die mensen hadden begrepen van wel.
Maar ik mocht Someren erover bellen. Gedaan en natuurlijk was de aandoening blijvend en zou het nooit echt goed gaan lopen.

Lijkt wel precies mijn verhaal Haha!
Ik ben een jaar geleden ook op zoektocht geweest. Al ze je in je add dat het paard min. 1.70 moet zijn. Dan nog komen ze met kleintjes van 1.62

Gezond?
Met cornage en 7 chips in een been

Parcoursklaar?
Blijkt net zadelmak te zijn

In de omgeving Zuidoost nederland.
Paard staat in Groningen/Friesland

Met goede gangen:
paard is gewoon atactisch maar volgens de eigenaar gewoon nog wat slap en dat trekt wel bij
of het paard kan alleen maar telgang-stap

Oja, deze vergeet ik nog. Normale prijsklasse:
Hij kost 17.000 maar het is dan ook wel een natuurtalent

No_worries
Ruiter 🐴

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:41

In 'vroeger tijden' reed ik bij een handelaar, en gingen we regelmatig paarden bekijken. Ik reed ze dan voor zodat Jan (de handelaar in kwestie) kon kijken. Bij één van de potentiële verkopers stond een prachtige hengst, 3 jaar oud, licht bereden volgens de advertentie, echt een plaatje en superbraaf op stal. Dat was hij ook inderdaad: lief met poetsen, gaf braaf alle hoefjes, stond rustig vast. En met rijden, vroeg ik de eigenaar? Ohhh 't is zo'n braaf beestje, hier is nog nooit iemand van af gevallen, antwoordde de man. Dat gaf goede moed. Totdat het zadel erop kwam, bij het aantrekken van de singel spande hij zijn rug zo vreemd... ik keek naar het paard, en nog eens naar de eigenaar... en ik zei: hier is nog nooit iemand afgevallen... want er heeft nog nooit iemand op gezeten zeker! De man begon te lachen en zei dat dat inderdaad het geval was... Ik ben er toen niet opgestapt. Jan zei, och schijterd, waarop ik antwoordde: stap jíj er dan maar op Jan, dan bekijk ik het deze keer wel even. Maar ook hij deed het niet Knipoog Wij konden er wel om lachen maar het is natuurlijk wel levensgevaarlijk om een volledig groen paard voor te stellen als 'licht bereden'.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:47

pretletter17 schreef:
In 'vroeger tijden' reed ik bij een handelaar, en gingen we regelmatig paarden bekijken. Ik reed ze dan voor zodat Jan (de handelaar in kwestie) kon kijken. Bij één van de potentiële verkopers stond een prachtige hengst, 3 jaar oud, licht bereden volgens de advertentie, echt een plaatje en superbraaf op stal. Dat was hij ook inderdaad: lief met poetsen, gaf braaf alle hoefjes, stond rustig vast. En met rijden, vroeg ik de eigenaar? Ohhh 't is zo'n braaf beestje, hier is nog nooit iemand van af gevallen, antwoordde de man. Dat gaf goede moed. Totdat het zadel erop kwam, bij het aantrekken van de singel spande hij zijn rug zo vreemd... ik keek naar het paard, en nog eens naar de eigenaar... en ik zei: hier is nog nooit iemand afgevallen... want er heeft nog nooit iemand op gezeten zeker! De man begon te lachen en zei dat dat inderdaad het geval was... Ik ben er toen niet opgestapt. Jan zei, och schijterd, waarop ik antwoordde: stap jíj er dan maar op Jan, dan bekijk ik het deze keer wel even. Maar ook hij deed het niet Knipoog Wij konden er wel om lachen maar het is natuurlijk wel levensgevaarlijk om een volledig groen paard voor te stellen als 'licht bereden'.

Dat vind ik echt gevaarlijk!! Dat kan je zo overkomen als je in goed vertrouwen langskomt en je gaat ook vanuit dat ie ingereden is.

Kun je wel zo'n eigenaar aanklagen als hij een bepaalde feiten verzwijgt wat van belang is? Zeker als je vakantie "ziekenhuis" hebt. Boos!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:53

Ik heb ook nog een paar leuke voorbeelden:

Op een paardenmarkt, geweldige leuke kruising fjord. Schaaaaaapmak volgens de handelaar, zijn dochter van 10 reed er dagelijks mee. Is gekocht door een kennis van mij en bleek onhandelbaar, kon niet eens de stal uit gehaald worden..

Ik ging zelf een paard kopen, zocht een grote e-pony en ging kijken. Ik dacht, wat lijkt ie klein, bij nameten bleek: 1.42...

Zelfde zoektocht: ik zoek een lieve e pony voor mij en mijn dochter van (toen) 9 jaar. Rijd ik 1,5 uur naar Drenthe, voor een pony die met haar tanden bloot tegen het tralies opsprong en probeerde te trappen als je haar wilde pakken. Nu was dit wel een hele mooie pony en volgens de eigenaren wat eenkennig, dat geloof ik wel, maar toch niet zo geschikt voor een jong kind dat met vriendinnetjes naar d'r pony wil gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:56

Dat van die stokmaat heb ik vaker gehad.
Ik vraag me af, waarom mensen je daarin voorliegen.
Denken ze dan echt dat je hem toch wel koopt?
Ik ben zelf redelijk groot en wat stevig. Wat moet ik toch met een smal gebouwde E-pony?
Beestje zakt dood onder me neer Tong uitsteken en een gezicht is het niet.
Het kost hun tijd en hebben en gefrustreerde kijker op het erf...denken dienu werkelijk dat dat nut heeft?

Idem natuurlijk met een braf paard dat gek is..je zoekt toch om een reden een brave?
Snap die mensen niet Lachen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:58

runningkawa schreef:
Ga je ergens kijken

Sigaar
ROFL ROFL

Eén troost, waarschijnlijk is eigenaresse er nooit een stap verder mee gekomen. Met andere woorden: kan gewoon niet rijden..

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:03

wij op zoek naar een leive pony voor mndochter..
gevonden een merrie 12 jaar ideaal voor beginners....was de belofte...aangekomen was de heer des huizes niet thuis, zijn zoon was bereid de pony uit stal te halen en op te zadelen. Wij hadden iemand meegenomen die kon proefrijden..1e reactie was help er zit geen stuur op...nadat de was afgestapt wilde mn dochter ook kennis maken.. zowel met als zonder zadel en hoofdstel heeft ze dit met gevaar voor eigen leven gedaan. het koste haar bijna een oor Haha! Haha! ...toen kawam pa thuis..blikken naar zoon zeiden ons genoeg. Duivel Duivel ..nee dank u wel deze pony willen we nog niet kado krijgen.

Anoniem

mmm, ik weet in dat verhaal nog een stukje, wat een groot compliment voor mij was...paard had namelijk in training gestaan bij een ruiter die heel wat beter hoorde te zijn dan dat ik zou zijn Lachen

Ik ben blij dat ze haar nog heeft en blijkbaar er nog blij mee is Lachen
Heb haar daarna nog wel eens gesproken, paard heeft ondertussen ook een veulentje gehad.
Paard heeft het gewoon goed bij haar. Bij mij had ze vast harder moeten werken Lachen

Liedje

Och, een paard zoeken is drama. Nagelbijten / Gniffelen We zijn in Noord Holland geweest, Denthe, Belgie en alles wat daar tussen ligt. Ik heb zo'n 20 paarden onder mijn kont gehad. We zochten een braaf paard, want mijn moeder moest er ook op en is soms wat bang. Echt werkelijk waar wat we hebben gezien. Eenmaal stapte ik op een bonte, nadat ie gelongeerd was ( Niet voorgereden? Verward ) en na een paar rondjes stap draaf ik aan. Ding spring een meter de lucht in met vier benen en bokt me der af. Clown 'Wil je het nog een keer proberen? ' Clown Nou nee dankje, ik wil nog graag blijven leven. Huilen van het lachen
Ook hebben we paarden gehad die met de keruing ineens stokkreupel waren en paarden die ineens niet meer te koop waren. Verward
Ehmm, even denken hoor. Oh paarden die je vooruit moest trappen om ze in stap te krijgen, paarden die je moest proefrijden langs een sloot zonder omheining. paarden die niet terug te krijgen waren vanuit galop. Clown Màn, noem het en ik heb het gehad. Haha! Uiteindelijk naar huis gegaan met een heerlijke merrie. Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:07

ik heb op verschillende handelsstallen gewerkt ...

en daar is altijd alles braaf Lips are sealed
ben zelfs een keer ontslagen omdat ik te eerlijk was over het karakter van de paarden Haha!

mijn eigen paard trouwens ook, zou ook megabraaf zijn.
heeft een half jaar op 2 benen gelopen ipv op vier,
maar is uiteindelijk wel goedgekomen.
hoorde van de ruiter die er toen op reed, veel later pas, dat de merrie verkocht was omdat ze levensgevaarlijk was... ehm ja ..