Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissy schreef:geen ervaring met reizen over zee helaas, maar ik ben nou wel nieuwsgierig waarom je maar voor 10 dgn naar suriname gaat met 8 paarden? of blijven die paarden daar en ga jij weer terug na 10 dgn?
Pensionnetje schreef:Is vliegen geen betere optie? Dan wordt de belasting voor de paarden aanmerkelijk minder.
steinstein schreef:Dat vroeg ik me nu af. Wat moeten ze in Suriname nu met sportpaarden?? (een offtopic vraag)
Citaat:omdat de sport daar niet zo groot is zijn het 8 goed gefokte merrie's die ook worden gedekt door goede hengsten die in nl ter dekking staan
cissy schreef:Citaat:omdat de sport daar niet zo groot is zijn het 8 goed gefokte merrie's die ook worden gedekt door goede hengsten die in nl ter dekking staan
als je in febr al gaat dan mogen ze wel opschieten met dekken, of worden de kwakjes opgestuurd?
ben ook wel heel benieuwd naar je reisverslag straks, succes alvast!
LittleAnn schreef:saskia ik ben ook zeer benieuwd!! ik woon op curacao en hoor wel vaker mensen die paarden vanuit nederland laten overvliegen, maar over zee? mag ik vragen wat dat geintje gekost heeft en welke maatschappij?
Als er een mogelijkheid is om de paarden te douchen zou ik dat zeker doen vanaf het moment dat het warm begint te worden!
heel veel succes!!
LittleAnn schreef:Varen zou ik ook echt niet weten! je komt niet zoveel tegen hoor als je eenmaal op de oceaan bent.....Graag hoor ik het straks dan, en die waterslang is zeker geen overbodige luxe als het zo warm is!! enne qua beweging kunnen ze stappen? wat voor ondergrond? anders zou je eventueel kunnen longeren ofzo? ben benieuwd hoe die paarden die deining gaan vinden, dat zal wel meevallen als het een groot schip is maar toch!
Elmira schreef:Wow jeetje wat een onderneming. Lijkt me erg raar voor paarden om op een boot te staan. Ga je ze ook verdoven oid? En longeren? In op dek of iets? Lijkt me echt raar! Nou veel succes en hopelijk komt alles goed.