afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:11

tot mijn grote schrik wordt mijn lieve merrie die ik een half jaar geleden heb verkocht, alweer verkocht.

ze is daar een week op proef geweest, en ze zou klinisch gekeurd worden. ze bleek niet goed te zijn aan het achterbeen. op harde ondergrond liep ze kreupel, dus ze zal nooit meer als sportpaard kunnen functioneren. wij waren echter verbijsterd! we waren er zeker van dat onze merrie klinisch goed zou zijn. we hebben toen contact gehad met de vrouw die simply zouden kopen en hebben een deal gesloten over de prijs. en we zouden het er niet meer over hebben.

nu schrik ik er best van dat simply (zo heet het paard) wordt verkocht als een zogenaamd 'goed' paard. er staat niets bij over dat ie klinisch niet goed is. en de vraagprijs is bijna 2 keer zoveel als dat ie nu waard is en waar wij hem voor verkocht hebben.

het was een eerlijk paard, en zo heb ik haar ook verkocht. nu bleek die bij haar te steigeren, en daar maakte ik me al heel erg zorgen om. want simply zou nooit steigeren!

het gaat om dit paard;
Laatst bijgewerkt door Apple op 06-01-08 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link naar advertentie verwijderd

_karin_

Re: afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:13

Jeetje Lotte. Dat is even slikken zeg! Wat een n**i-streek zeg! Ik kan niet geloven dat mensen zo oneerlijk kunnen zijn. Ach gut

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:16

Een klinische keuring is een momentopname. Wellicht is de blessure genezen, dat kan natuurlijk en dan kunnen ze het paard ook als gezond verkopen. Tenzij het iets is wat blijvend is, dan moeten ze het melden bij de verkoop.
Zijn er toen foto's gemaakt of is er op een andere manier uitgezocht wat de oorzaak van de kreupelheid was?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:18

ik weet verder niet hoe het zat, heb geen contact met haar gehad. alleen mijn moeder. het was iets blijvends. ik weet ook niet precies wat het was. mijn moeder heeft haar gemaild over het feit of ze ons nu belazerd heeft. en dat ze als ze eerlijk is erbij zet dat het paard niet goed is.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:19

Dit lijkt toch inderdaad wel op een rotstreek. Als een eerlijk paard, dat duidelijk aanwijsbaar pijn kan krijgen bij training ivm een medisch beeld, ineens zulke fratsen gaat vertonen lijken 1 + 1 2.

Het lijkt me sowieso heel zuur voor jou...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:22

Als je niet precies weet wat het was, vind ik je uitspraken wel erg voorbarig.
Maar mocht er echt sprake zijn van een permanent gebrek, dan
zal ze dat inderdaad bij de koop moeten vermelden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:23

we zijn der een hele hoop geld mee kwijt geraakt. en dat was voor ons neit het belangrijkste, het belangrijkste was dat simply een goed tehuis zou krijgen. nou niet dus. het was zo'n ontzettend gevoelig paard. wel een moeilijk paard omdat ie het niet als een lammetje deed. maar kwaad deed ie nooit. en dat voelt zo vervelend. het is ook niet eerlijk de de eventuele nieuwe kopers denken een goed paard te kopen en dan blijkt ie niet goed te zijn.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:23

jiehaaa schreef:
Als je niet precies weet wat het was, vind ik je uitspraken wel erg voorbarig.
Maar mocht er echt sprake zijn van een permanent gebrek, dan
zal ze dat inderdaad bij de koop moeten vermelden.

het was een permanent gebrek, het was iets blijvends.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:25

Wat rot zeg .
zijn je ouders er toen de tijd bijgeweest bij de keuring of hebben ze de dierenarts gesproken die de keuring gedaan heeft .
Mischien was het niks blijvends zon klinische keuring is altijd moment opname .
En als het wel iets blijvends is vind ik dat het erbij vermeld moet worden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:25

Wat jiehaaa schetst klopt dus wel.
Klinische keuring is een onderzoek van dat moment.
Heeft hij zich toevallig die dag verstapt in de wei komt hij slecht uit het onderzoek,maar loopt de week erop goed.

Hoe weet je verder dat het permanent was?
onder foto's/scan is dat denk ik niet snel te bepalen Lachen

Is er geen mogelijkheid voor jou om hem terug te kopen (vraagprijs is natuurlijk niet de prijs die ze ervoor krijgen) en hem dan een fijn huis te geven?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:27

Dat is dan inderdaad erg sneu. Maar ik denk dat je op dit moment weinig kan doen. De toekomstige kopende partij heeft ook onderzoeksplicht, hopen dat ze daarvan op de hoogte zijn en zo niet, dat ze wel hun rechten kennen als ze erachter komen dat het paard na koop een verborgen gebrek blijkt te hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:27

Die keuring, is die bij jullie gedaan? Heb je zelf alles gezien en van de DA gehoord? Of is de keuring daar bij die mensen gedaan (bij hun DA)?

Ik denk dat je er maar vanuit moet gaan dat als ze zo'n prijs vragen, de eventuele kopers het dier wel laten keuren en dat het uitkomt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:28

karina1977 schreef:
Wat rot zeg .
zijn je ouders er toen de tijd bijgeweest bij de keuring of hebben ze de dierenarts gesproken die de keuring gedaan heeft .
Mischien was het niks blijvends zon klinische keuring is altijd moment opname .
En als het wel iets blijvends is vind ik dat het erbij vermeld moet worden .

mijn ouders waren er niet bij, ze heeft ons naderhand gebelt. ik was er heel verbaasd over omdat simply nooit slecht liep. op harde ondergrond bijv tijdens wedstrijden in het zomerseizoen kon ze heel raar lopen. maar kreupel was ze nooit. misschien zijn we wel te goed gelovig geweest..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:29

Misschien is er wel een second opinion geweest waaruit kwam dat het iets onschuldigs is?
Ik vind je wel heel voorbarig reageren wanneer er nog geen contact met hen is geweest..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:29

Of jullie hebben het zelf niet doorgehad. Als ze al raar liep op harde bodem, kan dat het beginstadium zijn geweest.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:30

als een paard voor het dubbele verkocht wordt, de waarde die het paard had toen die 'goed' was. dan is het toch niet vreemd dat ik zo reageer? als de eventuele nieuwe kopers het paard koopt en naderhand blijkt ie niet goed te zijn. dan zitten zij met een afgekeurd paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:31

Dan is die koper erg dom...beetje koper laat het paard minimaal klinisch keuren Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:31

jiehaaa schreef:
Of jullie hebben het zelf niet doorgehad. Als ze al raar liep op harde bodem, kan dat het beginstadium zijn geweest.

klopt ook, zoiets is waarschijnlijk 'ontstaan'. ik heb haar nog een paar keer op wedstrijd gezien. waarbij ze me 5 minuten voor mijn proef doodleuk vertelde dat ie rechtovereind kwam en dat ze hem er dan wel eens goed van langs gaf. of dat ze de ring niet eens in kon komen omdat ie niet meer wilde lopen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:33

runningkawa schreef:
Dan is die koper erg dom...beetje koper laat het paard minimaal klinisch keuren Lachen

mijn vermoeden is ook dat ze hoopt dat er iemand komt die hem niet keurt. of ze heeft ons belazerd en zijn wij te goed gelovig geweest.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:33

lotjj92 schreef:
jiehaaa schreef:

klopt ook, zoiets is waarschijnlijk 'ontstaan'. ik heb haar nog een paar keer op wedstrijd gezien. waarbij ze me 5 minuten voor mijn proef doodleuk vertelde dat ie rechtovereind kwam en dat ze hem er dan wel eens goed van langs gaf. of dat ze de ring niet eens in kon komen omdat ie niet meer wilde lopen.

Ik begreep dat ze dat al deed toen jij haar nog had, maar dat klopt blijkbaar niet?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:33

Misschien helemaal ver gezocht, maar de kopers konden ook een deal gesloten hebben met de DA die haar toen gekeurd heeft..

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:34

Tja een moeilijke kwestie. Als jullie er niet bij waren en ook het keuringsrapport niet in gezien hebben, kan er van alles op je mouw zijn gespeld.
Ik ben bang dat je er weinig meer aan kan doen. Het paard is niet meer van jou en de huidige eigenaar mag zelf weten of ze haar paard wil verkopen.
Of dat op een eerlijke of oneerlijke manier gaat daar heb je helaas niets over te zeggen.
Ik begrijp dat het vervelend voor je is, maar je kan er niets aan doen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:34

Maarreh... Zijn jullie dan niet aanwezig geweest bij de klinische keuring die zij liet doen toen ze het paard van jullie kocht?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:36

patsur schreef:
Misschien helemaal ver gezocht, maar de kopers konden ook een deal gesloten hebben met de DA die haar toen gekeurd heeft..

ja daar begin ik nu ook sterk aan te twijfelen. maar heb uit 'bronnen' ook gehoord dat de mensen waarvan wij simply gekocht hebben, ons belazerd heeft. wij kregen alle papieren van de dierenarts, simply was zogenaamd een jaar geleden gekeurd en helemaal goed gekeurd, zowel rontgenlogisch en klinisch. nu kreeg ik verhalen te horen over dat ie tussentijds nog een paar keer gekeurd was en toen al afgekeurd was. wij hebben heel naif aangenomen dat het wel goed zat als die een jaar geleden helemaal gekeurd was.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:37

Zou het niet gewoon kunnen dat ze die klachten heeft verzonnen, ze heeft hierdoor veel minder voor het paard betaald, en jullie zijn zover ik weet dus niet wezen checken of het waar was wat ze zeiden. Ik neem aan dat als ze het dubbele vragen het paard wel goed moet zijn. als iemand zoveel geld voor een paard wil betalen zullen ze echt niet zo gek zijn om hem niet te laten keuren.

Zie net de reactie hierboven en sluit me hier bij aan.