Sirius_ schreef:Ja als je eenmaal de pech hebt gehad kan ik het mij voorstellen. Maar dat is ook zo de twijfel.. Als er niets gebeurd gooi ik dus blijkbaar honderden euro's per maand weg. Als er wel iets gebeurd moet ik flink veel geld ophoesten. Maar ik had wel nog een paar duizend op mijn spaarrekening staan, als ziekenfondspotje voor mijn paard..
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Als mijn paard twee keer z'n waarde aan veterinaire behandelingen moet ondergaan, dan ga ik me serieus afvragen of ik dit het paard moet aandoen.
De wijze waarop door sommigen op Bokt (en ook hier) wordt gespeculeerd over risico's en bijbehorende kosten, dat gaat echt helemaal nergens over! Ik zie ook wel eens berichten langskomen van mensen die meer geld aan een medisch hebben uitgegeven (zeggen ze!) dan mijn verzameling Land Rovers gekost heeft, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat sommige zaken schromelijk worden overdreven, tot in het absurde toe, soms.
Ook heb ik sterk de indruk dat bij verzekerde paarden veel hogere rekeningen worden gepresenteerd dan bij onverzekerde paarden. Dat zal niemand ooit toegeven, maar ik kan ook rekenen en kostprijzen zijn mijn dagelijks werk......