welke verzekeringen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

welke verzekeringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:33

hoi hoi

als alles goed gaat kopen wij, mijn vriend en ik, binnenkort een leuk veulen van 9 maand jong.

nu zaten we te praten over verzekeringen maar welke mogelijkheden zijn er allemaal?
mijn eerste paard, wat niet echt van mij was, zat alleen maar bij mij in de WA.. voor schade aan 3den...
maar er is meer... maar wat dan? wie o wie helpt me even.

DubbelFun

Re: welke verzekeringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:38

De Friesche Onderlinge ben ik erg over te spreken. Ze hebben een website, maar ook de tussenpersoon heeft mij goed geholpen een verzekering te kiezen.
Bij een veulen zou ik er wel voor kiezen om ook de ziektekosten mee te verzekeren. Kost wel meer, maar die kleintjes kunnen zulke rare fratsen uithalen.

Verder is het aan de inhoud van je eigen portemonnee om te weten tot hoe hoog je wilt verzekeren.
Als je goed bent in sparen kun je zelf ook een spaarpotje aanleggen voor de onkosten.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:39

ja ik zat idd wel aan een ziektekosten te denken. ik zal die maatschappij even bellen voor info

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:50

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:52

Net als DD ben ik ook zeer te spreken over de Eerste Friesche Ondelinge (EFO).
Je kunt daar echt een verzekering op maat afsluiten. Ze werken met tussen personen dus er is altijd wel iemand bij je in de buurt die met je kan komen praten.
Ziekte kosten vind ik zelf altijd erg belangrijk. Zeker als je niet voor onverwachte grote kosten posten wil komen te staan. Vraag (en lees) wel goed na wat ze wel en niet vergoeden in de categorie waar jij voor kiest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:25

Verzekeren doe je die zaken waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen.
Als jij een medische ingreep van zeg 2500 euro niet kunt dragen, dan kun je overwegen je hiertegen te verzekeren. Vraag je echter ook af hoe groot het risico hierop is.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen die dik verzekerd zijn, dikke verterinaire rekeningen te krijgen, hoe zit dat toch.........

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:33

nou.. ikke, daar ben ik dus naar op zoek. hoe heeft men zijn/haar paard verzekerd, tegen wat en hoe en bij welke maatschappij. ik heb vanmiddag een aan de lijn gehad waarbij ik dus een deel van de veeartskosten vergoed kan krijgen. mocht hij opeens een operatie nodig hebben ivm koliek oid moet ik me daar tegen kunnen verzekeren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:44

Miss_Pina schreef:
nou.. ikke, daar ben ik dus naar op zoek. hoe heeft men zijn/haar paard verzekerd, tegen wat en hoe en bij welke maatschappij. ik heb vanmiddag een aan de lijn gehad waarbij ik dus een deel van de veeartskosten vergoed kan krijgen. mocht hij opeens een operatie nodig hebben ivm koliek oid moet ik me daar tegen kunnen verzekeren.

Waarom MOET je je daartegen verzekeren? Juister zou zijn dat jij graag de mogelijkheden wilt weten om je daartegen te verzekeren.
Ik wil enkel bij jou de vraag triggeren: waarom verzeker ik?
Realiseer je dat grote medische kosten relatief zelden voorkomen, in tegenstelling tot wat men je hier op Bokt wil laten geloven. Als er in jouw direkte omgeveng veel mensen vaak forse medische kosten hebben, krab jezelf dan terdege achter je oor. Waar komen die kosten vandaan? Welke directe invloed heeft de omgeving gehad? Welke invloed heeft de eigenaar?

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:49

Ik heb ook goede ervaringen met EFO. Ik heb nu mijn ponies verzekerd tegen blijvende ongeschiktheid door ongevallen en ziekte en tegen brand en bliksem.
Mijn vorige pony heb ik laten afkeuren nadat hij zijn schoft had gebroken. Hebben ze helemaal niet moeilijk overgedaan en alles netjes en snel betaald.
Een van mijn vorige ponys had ik verzekerd tegen ziektekosten en toen heb ik medicijnen voor koliek ook netjes vergoed gekregen. Nu heb ik geen ziektekosten verzekering meer, omdat het een stuk duurder is en ik er al tijden geen gebruik van heb hoeven maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:57

Ik heb mijn paarden bewust niet verzekerd. Mochten er een keer grote kosten zijn, dan heb ik daar een spaarpot voor. Ik heb nu 8 jaar paarden, en er is nog nooit een jaar geweest waarin ik meer aan veeartskosten uit heb gegeven dan dat ik anders aan premie had moeten betalen. Op geen stukken na. Zelfs niet het jaar dat Leonardo aan gort werd geslagen op de wei.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:04

Ik heb Rose en Shadow ook alleen voor de dood verzekerd, de meest simpele polis. In al die jaren dat ze bij ons zijn, is het nu voor 't eerst gebeurd dat Rose naar Emmeloord moest voor een ingreep. Dat geld was ik al tig keer kwijt geweest als ik ze verzekerd had.
Net zoals Sonja al zegt, een spaarpotje bouwen voor als.. is heel vaak stukken voordeliger! Haha!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:28

Sonja schreef:
Ik heb mijn paarden bewust niet verzekerd. Mochten er een keer grote kosten zijn, dan heb ik daar een spaarpot voor.
Dit geldt ook voor mij Ja

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:17

oke... de voors en tegens..
wel verzekeren tegen ziektekosten met het risico dat je jaren betaald zonder er gebruik van te maken. of geen ziektekosten met het risico dat ie straks aan gort geslagen wordt omdat ie bij een nieuwe groep komt en ik met een torenhoge rekening zit...
ik weet nu nog niet hoe die anderen op hem gaan reageren... (ben ik eenbeetje een schijterd en komen de veulens er zelf wel uit?)

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:40

ik zit bij equipe

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:41

ja daar heb ik ook al onfo over opgevraagt.. zal ik morgen wel binnen krijgen. ik ga gewoon meerdere naast elkaar leggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:43

[WN] -> [TAO]

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:45

Ik heb ze niet verzekerd na zeer slechte ervaringen met Hippo. Daar de kosten van de DA hoger werden dan het verzekerd bedrag, werd mijn paard "total loss" verklaard. Ze had een gebroken been. We hebben haar zelf naar Utrecht gebracht en ze loopt inmiddels al weer 8 jaar mee in de sport. De verzekering sloot echter alle 4 haar benen uit omdat de andere benen meer belast zouden zijn doordat ze een gebroken been heeft gehad. De premie ging echter niet omlaag. Voor ons een moment om de risico's voortaan zelf te nemen. We hebben hiervoor een potje. Waar je wel rekening mee moet houden is dat een jong paard rare dingen uithaalt, net als kinderen diverse ziektes moet meemaken om anti stoffen te krijgen en dus nog al eens een dierenarts nodig heeft.

Succes met je keuze.

Groetjes,

Monique

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:15

MP een goede tip van mij, open ook een (spaar) rekening voor je paard waar je geld op zet, dat heb ik namelijk ook gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:26

Het maakt mijn geld geen moer uit of het gebruikt wordt voor m'n paard, een nieuwe auto of een wasmachine Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:40

Jester heeft een goed punt: afhankelijk van de waarde waarvoor je je paard verzekerd kunnen de ziektekosten hoger zijn bij dure operaties etc. Je paard kan dan idd 'total-loss' zijn, maar niet alle verzekeringen hanteren dat idee.
Dus ook dit moet je goed navragen.

Een eigen spaarpotje is ook een goed idee, maar niet zelden wordt het geld toch stiekum gebruikt voor andere dingen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 15:46

ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat dat dan gebeurt.. maar waarom alles zelf betalen als je een deel terug kan krijgen.. schoot er door mijn hoofd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:49

Miss_Pina schreef:
ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat dat dan gebeurt.. maar waarom alles zelf betalen als je een deel terug kan krijgen.. schoot er door mijn hoofd.

Dat deel heb je dan eerst wel zelf betaald en zeer waarschijnlijk een veelvoud daarvan. Verzekeringsmaatschappijen zijn geen filantropische instellingen, die willen geld verdienen (bij voorkeur aan jouw onzekerheid).

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 15:50

dat snap ik wel ikke.. maar op dat moment voelt het als terug krijgen... zeker als je een rek hebt liggen van honderden + euro's

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:50

WA
Onderlinge veeverzekering voor de dood en ongeschiktheid en iedere 500,- veeartskosten 100,- door hun vergoed.
Aanvullend verzekerd bij Hippo voor als de verzorger een ongeluk krijgt/veroorzaakt met het paard.
Rechtsbijstand

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:57

Ik heb ook bewust niet verzekerd. Ik heb ondertussen al zoveel jaren een paard (of in ieder geval mijn ouders ), en nog nooit echt hoge dierenartskosten gehad. Ik heb wel een spaarpot waar ik wel het één en ander uit kan betalen.
Het is wel een beetje hoe je er zelf in staat. Ik ben niet zo moeilijk met mijn paarden, laat niet voor elk kuchje of struikelbeen de dierenarts komen. De meeste zaken gaan toch wel weer vanzelf over ( net als bij mensen Knipoog ). Ik laat ze geen pijn lijden, maar door een beetje logisch nadenken en goede preventieve maatregelen, bespaart je echt het grootste gedeelte van je veeartskosten.
Ik ben niet van plan premie te gaan betalen, en mijn paard vervolgens met 15 uit de verzekering te laten zetten, zonder enige vorm van vergoeding. Dan spaar ik zelf wel wat.